LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2016 17:06

Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hoi,

Ik heb eerder dit jaar een FitBit gekocht. Ik ben afhankelijk van een elektrische rolstoel. Doordat er een storing in de rolstoel zat kreeg ik een elektrische schok waardoor de fitbit niet meer fatsoenlijk werkt. Meteen het bedrijf dat de rolstoel leverd gebeld en verzekeringspapieren ingevuld en nu weigeren ze iets te doen. Wat moet ik nu? €130 weggegooid. De fitbit was net nieuw

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat je wel beter moet motiveren waarom door een storing in een rolstoel een horloge stuk gaat.

Hoeveel stroom gaat gepaard met zo'n schok, en waarom kan zo'n horloge daar niet tegen ? Er vindt immers geen geleiding plaats.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door absent »

Een stappenteller voor een rolstoelgebruiker? Mag ik dat enigszins vreemd vinden?

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2016 17:06

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door [email protected] »

Het is niet alleen voor de stappen te tellen, ook voor hartslag enzo

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door kokka »

Je krijgt een schok van je rolstoel, je fitbit doet het niet meer maar verder geen problemen met je elektrische rolstoel?

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door absent »

kokka schreef:Je krijgt een schok van je rolstoel, je fitbit doet het niet meer maar verder geen problemen met je elektrische rolstoel?
Als je een condensator verwisselt, terwijl de accu nog is aangesloten, kun je idd een beste optater krijgen. De rolstoel is dan niet (meer) defect, maar een stukkie elektronica kan daardoor out gaan.
Verder blijft dat natuurlijk een vrij ongeloofwaardig verhaal.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door berndv »

Niets is onmogelijk natuurlijk. Maar bij mijn weten werken electrische rolstoelen op accu's. Natuurlijk is electronica gevoelig voor overspanning, maar een statische schok geeft meer spanning dan een dergelijke batterij kan geven in de meeste situaties. Aangezien de electrische schok naar mijn idee toch ook via u bij de FitBit moet zijn gekomen, vraag ik mij af hoe een dergelijke storing er voor gezorgd heeft dat er een spanning op dat apparaat moet hebben gestaan die zoveel schade kon veroorzaken, zonder u enigszins schade te doen.

En zou je bij normaal gebruik als gebruiker een condensator moeten wisselen?

Misschien zou ik het nog eerder op de garantie van de FitBit gooien, helemaal als de aankoop minder dan een half jaar geleden is. Een sporthorloge/stappenteller/hartslagmeter zou naar mijn idee toch in ieder geval tegen een schokje moeten kunnen, al kwam die van statische electriciteit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door crazyme »

[email protected] schreef:Het is niet alleen voor de stappen te tellen, ook voor hartslag enzo
Even ter controle : je weet zeker dat na die schok jouw hartslag nog wel ok is ? :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door sjohie »

[email protected] schreef:Hoi,

Ik heb eerder dit jaar een FitBit gekocht. Ik ben afhankelijk van een elektrische rolstoel. Doordat er een storing in de rolstoel zat kreeg ik een elektrische schok waardoor de fitbit niet meer fatsoenlijk werkt. Meteen het bedrijf dat de rolstoel leverd gebeld en verzekeringspapieren ingevuld en nu weigeren ze iets te doen. Wat moet ik nu? €130 weggegooid. De fitbit was net nieuw
Vervolgschade wordt lang niet altijd vergoed, dus ik kan wel snappen dat ze daarom de schade aan de fitbit niet vergoedden. Heeft de fabrikant de schade aan de rolstoel wel vergoedt?

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fitbit kapot door elektrische rolstoel

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zou gewoon garantie claimen bij de fitbit leverancier.

Gesloten