LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout door rechtsbijstand

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
nadalier

fout door rechtsbijstand

Ongelezen bericht door nadalier »

Graag zou ik jullie mening cq adviezen willen voor het volgende:

Op 1 oktober 2002 kreeg ik van mijn werkgever te horen dat het bedrijf waar ik werkzaam was failliet was, ik ben toen naar huis gestuurd en zou daar meer horen. Na meermaals proberen te bellen met mijn werkgever wat niet lukte heb ik een beroep gedaan op mijn rechtsbijstand verzekering.

Al vanaf het begin af aan liep dit moeizaam, de advocaat die ik toegewezen kreeg maakte meermaals de opmerking waarom zoek je niet gewoon ander werk...terwijl ik nog in dienst was en nooit mijn ontslag had gekregen. Ook mijn loon werd niet betaald. In december is dit voor het gerecht gekomen en was de uitspraak dat mijn loon per direcht voldaan moest worden met de wettelijke rentes en verhogingen. Uieindelijk hield mijn werkgever hier zich niet aan, in januari had ik nog niets ontvangen, de advocaat liet het op zijn beloop, na veel bellen met haar ging ze eruiteindelijk achteraan. Toen werd eind februari 2003 mijn loon overgemaakt, maar echter niet alles, ik kreeg slechts een klein deel, weer de advocaat gebeld, zij heeft toen een brief verstuurd naar mijn werkgever, waarop hij een brief terug stuurde met daarin een betalingsvoorstel. Dit echter tegen de uitspraak van de rechtbank in, ging mijn advocaat met deze regeling akkoord terwijl ik dit niet ging, had vanaf oktober geen loon meer gehad en mijn rekeningen liepen ook door. In april 2003 komt het nogmaals voor de rechter alleen dan mijn ontslag, ontslag wordt toegekend met een ontslagvergoeding. Meermaals bel ik weer met de advocaat dat ik nog niks ontvangen heb van mijn werkgever, ik mail haar, probeer op allerlei mogelijke manieren contact met haar te krijgen. Dan stuurt ze me uiteindelijk eind juni een brief dat ze achter mijn loon aangaat. In juli krijg ik dan een brief van haar waarin staat dat het bedrijf per 8 juli 2003 failliet is verklaard en dat er dus niks meer te halen valt.
Terwijl ik nog recht heb op ruim 9000euro.

Ik stuur een brief naar de rechtsbijstand waarin ik hun aansprakelijk stel voor dit feit, ze zijn gewoon laks geweest. Hierop krijg ik een brief terug dat ze eerst gaan proberen de vordering te verhalen bij het uwv.
Dit wordt afgewezen, hierop wordt hoger beroep aangetekend, ook dit wordt weer afgewezen.

Nu heb ik contact gehad met de bank waar deze verzekering was afgesloten omdat ik vind dat hun er ook wel achteraan mogen en hierin mogen bemiddelen. De bank bemiddeld wat voor hun doen dan, waarin ik vind dat ze niet bemiddelen omdat ze echter alleen de brieven door sturen naar de rechtsbijstand en verder zelf niks doen.

UIteindelijk krijg ik dan een brief waarin de rechtsbijstand hun fout toegeeft en dat de betreffende advocaat niet altijd even goed heeft gewerkt. Ook schrijven ze erin dat ik nergens meer recht op heb omdat ik volgens hun meer heb gehad als waar ik recht op had. Maar wat hun meerekenen zijn de wettelijke rentes en verhoging, terwijl ik vind dat deze buiten beschouwing gelaten moeten worden. Hier had ik recht op, mijn rekeningen gingen ook omhoog omdat ik niet op tijd kon betalen. Weer een brief gestuurd met nadruk op de wettelijke rentes en verhoging dat ze die mee tellen maar dat ik echter de ontslagvergoeding vakantiegeld en dagen niet heb gehad.
Hierop krijg ik dan weer een brief terug dat de zaak voor hun is afgedaan en dat ze hopen dat ik me erbij neer kan leggen.

Nu heb ik gistgeren een brief gestuurd naar de bank en rechtsbijstand dat ze 3 weken de tijd hebben om de zaak alsnog op te lossen en te laten onderzoeken door een onafhankelijk iemand, doen ze dit niet zal ik de zaak naar buiten brengen en zelf juridische stappen ondernemen.

Graag zou ik willen weten wat ik nog meer kan doen...
is er een soort klachtencommisie voor dit soort problemen...
hebben jullie tips
alvast bedankt1

FlipKaneel

Re: fout door rechtsbijstand

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Gisteren schrijf je een brief waarin je aangeeft dat ze nog 3 weken de tijd hebben anders zoek je de publiciteit.

Waarom staat er dan nu al een bericht op dit forum?

Je verhaal is nogal onsamenhangend misschien dat je het nog eens moet schrijven maar dan wat gestructureerder want zo is er niet uit te komen.

Inge1

Ongelezen bericht door Inge1 »

er is een klachteninstituut verzekeringen (www.klachteninstituut.nl), maar of je daar veel mee opschiet weet ik niet, omdat ik niet weet of je verzekeraar nu veel valt te verwijten.
Wie heeft de advocaat uitgezocht? (Volgens de meeste polissen mag je dat zelf.) Of was het een advocaat in dienst van de verzekeraar zelf? Als er echt sprake is van een failliet bedrijf is daar natuurlijk niets op te halen: daar kan de advocaat en de verzekeraar ook niets aan doen. Maar als de advocaat de zaak te lang op zijn beloop heeft gelaten of eerder de UWV-claim had moeten indienen, kan hij wel aansprakelijk zijn voor zijn beroepsfout. U kunt dan uw verzekeraar vragen een claim bij die advocaat in te dienen en als de advocaat in dienst van de verzekeraar was, dan kan de verzekeraar zelf aansprakelijk zijn. Als u dat laatste vindt: kijk dan of de polis een geschillenregeling kent, die er vaak op neer komt dat bij een geschil met de verzekeraar zelf u een advocaat mag uitzoeken (op kosten van de verzekeraar) die vervolgens een zaak tegen die verzekeraar zelf begint.

nadalier

@ flipkaneel ik zoek nu geen publiciteit, ik noem geen namen niet van waar de verzekering is afgesloten en niet van de rechtsbijstand verzekering zelf.

@ inge bedankt aan jou reactie heb ik wat!
ik ga zeker navraag doen of ze een geschillencomissie kennen.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Je plaatst iets op het radarforum en je beweert vervolgens dat je geen publiciteit zoekt?

Volgens mij heb je al een advocaat nodig om alleen dat maar uit te leggen :D

smokey

Ongelezen bericht door smokey »

Hoi Nadalier,

Ik heb idem meegemaakt door diverse fouten 11000 euro misgelopen nu is werkgever al 1,5 jaar falliet. pleegt fraude heeft hij ook al gedaan voor faillissement. rechtsbijstand op de hoogte gesteld deden niets nee een gerechtsdeurwaarder inschakkelen die ook de belangen behartigde van werkgever als dit geen belangenverstregeling is weet ik het niet meer rechtsbijstand heeft dit nadat ze op de hoogte waren gewoon door laten gaan (gerechtsdeurwaarder bleef op de zaak) en geen onderzoek fraude ingesteld.temijnen werden niet aangehouden ik werd voorgelogen etc etc Curator nu wel aangifte gedaan maar hij is de lachende derde en loopt dadelijk door zijn rekening met al het geld weg. onrecht onrecht onrecht. rechtbijstand doet niets en behandeld je als een hond had je maar niet zo loyaal moeten zijn eigen schuld dat je nog zoveel geld tegoed hebt hebben ze letterlijk gezegd. vraag me nu af of wij het over de zelfde rechtsbijstand hebben mischien kunnen wij samen iets beginnen tegen deze firma. die door hun verzekering ""bijstand"" alleen maar schade hebben berokkend. zou je me kunnen mailen prive als je je email doorstuurd zal ik mijn email ook aan je doorgeven zodat we wel namen kunnen noemen. met vriendelijke groet en vechtlust smokey

nadalier

vraag me het nu ook af...

Gesloten