LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frisia

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
rinus

frisia

Ongelezen bericht door rinus »

hoi
ik heb nogal een nare ervaring bij het afsluiten van een crediet bij frisia. ze proberen via een omweg mij toch een veel duurdere lening aan te smeren. zijn er mensen met een zelfde ervaring.

rinus

Antwoord

Re: frisia

Ongelezen bericht door Antwoord »

HONDERDEN wellicht DUIZENDEN!

hotlilchick

Ongelezen bericht door hotlilchick »

Frisia staat er om bekend dat zij klanten lokken met onjuiste en onduidelijke advertenties. Zo is dat met nog meer kredietverstrekkers die in tv-gidsen en de Kampioen e.d. adverteren.
Als je wilt lenen ga dan gewoon naar je bank.

J. Markus

Ongelezen bericht door J. Markus »

Frisia is behoorlijk agressief in de verkoop van hun product.Zij blijven je bestoken met reclame en ze vragen veel persoonlijke informatie! Wees voorzichtig met het geven van die informatie!
Maar wat voor produkt verkopen ze nu werkelijk?
Ik heb een jaar geleden er al eens naar geinformeerd.
Echt duidelijk was het niet.
Naast, dat je de lening terugbetaald, betaal je een soort verzekeringspremie, waardoor zij er zeker van zijn, dat zij hun geld terugkrijgen. Voor als er iets misgaat.
Vogendeweek weet ik hopelijk meer, want ik ben weer eens benaderd.
U hoort nog van mij!

Cindy

Ongelezen bericht door Cindy »

Nou ik heb zelf een lening lopen en hun adverteren met dat ze goedkoper zijn. Dus ik heb via internet informatie opgevraagd wat ze mij te bieden hebben voor dezelfde looptijd die ik nog moet met aflossen. Bellen ze eerst op... zouden ze nog terugbellen. Nooit meer wat van gehoord, tot vandaag een brief op de mat lag. Ten eerste gericht aan mijn vriend die het niet aangevraagd had en ten tweede geen antwoord op mijn vragen nee een aanvraagformulier voor krediet. Waarop ik telefonisch contact heb gehad wat ik hier mee moet als ik alleen maar enkele vragen heb. Nou ik zou het toch helemaal in moeten vullen en terugsturen. Terwijl het bij mij ging om een omzetting van een lening gaat het bij hun om een nieuwe lening met de vraag hoe ik het geld wil opnemen.... dus mijn twijfel geuit aan de telefoniste. Maar het was gewoon vrijblijvend en als je allemaal die vragen zag... ik heb het versnipperd en het formulier ligt momenteel in de papierbak. Ik vertrouw het voor geen meter.... als ik alleen info wil of ze goedkoper zijn wat doet het er dan vantevoren toe hoe mijn gezondheidssituatie is... vind het te ver gaan dat is mijn mening.

HK

Ongelezen bericht door HK »

Frisia werkt als volgt:

Je betaalt een relatief lage rente als je handig onderhandeld (6,9%). Je lost niets af en daarom zijn de maandlasten laag. Daar staat tegenover dat je verplicht een levensverzekering moet afsluiten bij een door Frisia aangewezen maatschappij. De premie daarvoor is 10% van het leenbedrag en daarom is het leenbedrag 110% van hetgeen je wilt lenen (bijv EUR 10,000 betekent dat je EUR 11,000 leent en dus ook over EUR 11,000 rente betaalt). Als je de kosten van de levensverzekering vergelijkt met andere aanbieders, blijkt dat de premie 10x hoger is dan bij andere verzekeraars. Als je de lening vervroegt aflost eindig je daarmee automatisch de levensverzekering en krijg je een klein deel van de betaalde premie terug.

Voort sluit je een zogenaamde spaarverzekering af. Hiermee wordt echter niet gespaard, maar belegd. Over elke maandpremie worden aankoopkosten en beheerskosten in mindering gebracht. Voorts wordt slechts 80% van de premie belegd. Dat betekent dat je 20% zowiezo kwijt bent van je maandelijkse inleg. Het rendement van het zogenaamde Hollands Welvaren fonds bedroeg de afgelopen 2 jaar +/- -50%. Oftewel elke betaalde EUR 100 is dan nog maar +/- EUR 40 waard. Beeindig je de verzekering voortijdig (dwz binnen 15 jaar) dan worden afkoopkosten in rekening gebracht. Deze afkoopkosten worden berekend volgens een formule die niet blijkt uit de polis of andere verzekeringsvoorwaarden. In mijn geval bedroegen de kosten +/- 20% van de gedurende 26 maanden betaalde premie (heel veel geld dus).

Als je uitgaat van het beginsel dat rente de kosten zijn voor een geldlening, kom je uit op een effectieve vergoeding voor de lening van ongeveer 9-14%, indien je de lening binnen vijf jaar eindigt of oversluit.

Je loopt bij een langere looptijd het risico dat je aan het eind van de looptijd nauwlijks iets hebt afgelost. Daarbij is de rente ook nog eens niet vast en deinst Frisia er niet voor terug om de rente fors te verhogen als marktomstandigheden daartoe aanleiding geven.

Ik kan je dan ook van harte aanraden om niet met Frisia, becam of al die andere veronica gids bedrijfjes in zee te gaan. Ga gewoon naar de bank en vraag een doorlopend krediet of een andere leningsvorm waar je in ieder geval vantevoren weet wat je betaalt. De kans is vrij groot dat je uiteindelijk enkele procentpunten minder rente betaalt, al is het rentepercentage bij banken tussen de 7 en 11 procent. Als je ergens 9 procent vindt, moet je het gewoon meteen doen. Vraag wel of ze levensverzekeringen eisen en of je die ook bij anderen mag afsluiten (in de regel is dat geen probleem).

Succes,

Grote aanrader is wat mij betreft de Rabobank of de Finansbank.

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Rabobank ben ik niet mee eens, zijn net zulke boeven als de Frisia, Finata gaat nog, maar ga eens praten met Vola, Direktbank (vechttarief 7,3%)en of Defam. Verder is het stuk van HK de waarheid!

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Ps.: ook bij de genoemde fa. kun je de zogenaamde rentekredieten met spaarverzekering krijgen.....het is natuurlijk ook welke maandlast je wilt hebben.
Voorbeeldjes bij lening van 10.000
DK 2% 5 jaar 200 per maand
DK 1,5% 7,5 jaar 150 per maand
DK 1% 10 jaar 100 per maand
Rentekrediet 6,9% tot aan 13%, aflossing niet verplicht, meestal eerste contractduur van 5 jaar.
Dezelfde maar dan met een levensverzekering, gemengd of met een beleggingspot, orv en soms ook met een aow dekking, hetzij bij ao premievrij of een uitkering bij ao boven de 40%
Het is maar net wat je ervoor wilt betalen......en hoe lang.
Pas bij DSB wel op inderdaad...ze lokken je met de mooiste voorwaarden, de rente is meestal, eigenlijk altijd, een variabele en die kunnen zij aanpassen, lees: verhogen, wanneer zij willen.

Gesloten