LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geel kenteken goedkoper in verzekering dan grijs kenteken?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
magnym

geel kenteken goedkoper in verzekering dan grijs kenteken?

Ongelezen bericht door magnym »

Hallo,

ik heb een probleempje.
Ben sinds 12 jaar zelfstandig ondernemer en we hebben 2 auto's in bezit.
Nu hebben we 1 bestelauto die grijs kenteken heeft en waarvan de houderschapsbelasting te duur gaat worden als hij prive blijft staan.
Ik wil hem graag op de zaak gaan zetten.
De verzekering komt ook op mijn naam.
Nu heb ik een gewone auto op mijn naam en verzekering staan.
Ik ben aan het rekenen geweest bij verschillende verzekeraars en ik kom tot de conclusie dat voor mij grijs kenteken (dus bestel auto) € 60 per maand duurder word dan ik nu betaal voor de gewone auto.
Kan dat en mag dat? of is er een bepaald risico dat verzekeraars willen indekken?

Blond en slim

Re: geel kenteken goedkoper in verzekering dan grijs kenteken?

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:D Als ik het goed begrijp:
- U hebt nu 2 auto's beiden in prive in bezit
- 1 er van is geel en de ander is grijs kenteken
- Die met dat grijze kenteken wordt u qua last te duur
- Die wenst u te activeren op de balans van de onderneming
- De polis echter blijft op uw naam staan
- U bent de regelmatige bestuurder van die auto.

Nu wordt de premie opeens 60 Euro per maand duurder doordat de auto een bedrijfsauto wordt? Dat geloof ik niet. Ergens moet er iets aan de hand zijn. Daarbuiten gaat de vergelijking voor mij met die andere auto niet op want dat kan wel een suzuki Alto zijn en die bestel auto een MB Vito 270 CDI met alles erop en eraan.

De premie van die bestelwagen wordt dus 60 Euro duurder als u alleen maar de wagen op naam van de zaak zet!

Zou kunnen en dat mag, ook al is het een sterk verhaal. Statistisch wordt er namelijk met bestelwagens op naam van de zaak vooral door personeel onzorgvuldiger gereden dan met wagens in prive. Het is de verzekeraar die bepaald hoe men de premie vast stelt. U beslist om te blijven of weg te gaan.

Daarnaast kan het zo zijn dat uw Bonus Males jaren minder of helemaal niet meetellen. En dat kost ook weer muntjes. Ook dat mag als dat in hun voorwaarden staat. Kiezen of delen.

Ik kan nog wel 10 zaken verzinnen maar kijkt u eens eerst of ik de zaak wel juist in gedachte heb

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Het heeft niet zoveel met de kleur van het kenteken te maken. Een zakelijke autoverzekering is over het algemeen duurder dan een particuliere autoverzekering.

Dan hangt het nog helemaal af van het tpye bedrijf hoeveel duurder die zakelijke verzekering dan uiteindelijk is.
De premie voor een koeriersbedrijf zal hoger zijn dan die van de bakker.

Blond en slim

Ongelezen bericht door Blond en slim »

Bedankt Simon,

Je zegt het anders maar ik bedoel hetzelfde. Als alles hetzelfde blijft alleen de wagen wordt formeel op de zaak gezet (en de plaat dus niet van kleur veranderd zoals hier het geval is) wordt dat risico anders ingeschat.

Zeg er wel bij dat er met de mijne was te praten. Ook ik heb mijn wagen op de zaak gezet maar kon in overleg mijn No Claim behouden en werd qua berekening van de premie als "eigen" auto gezien. Moest wel verklaren wat er wel en niet met de wagen werd gedaan. Precies zoals jij al zei.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

natuurlijk blomd en slim hoe is het met je papamaai.

Gast

Ik ook blond, wat is een papamaai?

Vrouwtje

Ongelezen bericht door Vrouwtje »

Misschien eens een reactie waarmee je verder komt: probeer het eens bij Stad Rotterdam. Ik ben zelf particulier, heb grijs kenteken & via goed speurwerk van mij tussenpersoon (jaja, ze bestaan nog wel hoor) heb ik een beste verzekering (WA extra) voor 110.83 per 3 maanden incl. ongevallen inzittendenverz. (uiteraard is zo'n premie wel afhankelijk van het aantal schadevrije jaren). En ik heb nog niet eens een startonderbreker o.i.d. erin zitten. Volgens mij is dit niet echt slecht hoor, want in het verleden heb ik een gewone geel kenteken auto gehad waarvoor ik veel meer moest betalen........ Verder weet ik dat bijvoorbeeld Interpolis ook goed is voor bedrijven. Succes ermee & ik hoor 't graag eens!

Gast

Klopt Interpolis heeft redelijke tarieven.

Gast

alleen stad rotterdam alias terminus is idd goedkoop je moet alleen niet om centen komen als het nodig is want dan wordt er niks uitgekeerd.

ik heb er 1 achterop gehad op de snelweg, goed aan de snuif gezeten waarschijnlijk en knalt midden op de snelweg met 150 achter op de mijne.

je raad het al verzekerd bij stad rotterdam, nou pak dan maar een goede advocaat want ook al zijn ze voor 100% aansprakelijk toch proberen ze er onder uit te komen en veel tijd te rekken.

mijn auto heeft 15 dgn in reparatie gestaan en de huurauto moesten hun ook betalen, kwamen ze aan ja 3 dgn is redelijk meer betalen we niet.

gastank lag op mijn voorstoel, 15 dgn duurde het gewoon en na lang touwtrekken gaven ze toch toe.

Gast

Tja welk risico zou een verzekeraar nou eens in willen dekken bij een bestelauto. zoefffffffffffffffffffffff sorry daar kwam er weer een voorbij met 1000 km per uur die eerst al 2 km op mijn bumper heeft gezeten.

Ik heb echt geen idee welk risico er nou zit aan een bestelauto

Gast

Stad rotterdam is geen terminus en terminus heet al jaren rialto.

Gesloten