LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Genaaid door centraal beheer achmea

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Autoverzekering

Genaaid door centraal beheer achmea

Ongelezen bericht door Autoverzekering »

Ik heb in het verleden een autoverzekering gehad bij centraal beheer ik had toen +1 schadevrije jaar na ongeveer 6 maanden was ik betrokken geweest bij een zeer kleine ongeluk de tegenpartij had alleen wat lichte krassen.

ik kreeg in januari mijn nieuwe polis binnen en ik schrok me een hoedje ik zag ineens dat ze mij schadevrije jaren gewijzigd hadden naar -3 en mijn premie was dan dus bijna de driedubbele.ze hadden dus voor wat lichte krassen 4 schadevrije jaren afgepakt ik had toen de autoverzekering direct beëindigd en mijn auto had ik paar dagen later verkocht.

Ik heb inmiddels na 2 jaar een nieuwe auto gekocht maar die kan ik dus bijna nergens verzekeren behalve dan bij o.a. London verzekeringen maar ja dan betaal je dus de driedubbele premie.
Is het nou echt eerlijk om 4 schadevrije jaren af te pakken?

Ik heb van meerdere mensen gehoord en ook online gezien dat na dat je een jaar niet verzekerd bent dat je dan weer bij nul begint ik heb mij schadevrije jaren opgevraagd bij het Roy Data systeem en ik sta na 2 jaar nog steeds op -3.
Ik heb hierover contact gehad met Roy Data ze houden alleen de schadevrije jaren bij dus heb ik contact gehad met centraal beheer zij vertellen mij dat ik bij Roy Data moet zijn maar dat is dus complete onzin en zij willen mij niet verder helpen.

Dus vroeg ik me af of iemand hiermee ervaring heeft of wat tips kan geven om dit op te lossen.
Laatst gewijzigd door Autoverzekering op 01 dec 2011 18:20, 2 keer totaal gewijzigd.

snepke

Re: Genaaid door centraal beheer achmea

Ongelezen bericht door snepke »

Autoverzekering schreef:
Ik heb inmiddels na 13 maanden een nieuwe auto gekocht maar die kan ik dus bijna nergens verzekeren behalve dan bij o.a. London verzekeringen maar ja dan betaal je dus de driedubbele premie dankzij centraal beheer.
Waarom kan jij bijna nergens verzekeren?
Dat vind ik een beetje vreemd ,met een "kleine " aanrijding ,kan je toch verzekeren waar je wil.
En gelijk naar -3 schadevrije jaren voor zo'n kleine aanrijding.

Is er soms een rechtzaak van geweest(zo lijkt het)?
Dan is het mogelijk dat je niet overal meer kan verzekeren of tegen een hoge premie.
Maar dat doen ze niet bij een kleine aanrijding.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat er inderdaad niet om hoe groot de schade is, maar óf er een schade is geweest. En na een schade wordt het aantal schadevrije jaren inderdaad vaak met 4 verminderd. Dus daarin is Centraal Beheer niet zo vreemd bezig. Aangezien er daarwerkelijk een schade is geweest, is het niet raar dat ook het aantal schadevrije jaren is aangepast. Om dan meteen te zeggen dat je door CB genaaid bent vind ik dus wat overdreven.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

kweenie schreef: Om dan meteen te zeggen dat je door CB genaaid bent vind ik dus wat overdreven.
Is bij elke verzekering zo, TS kan wel naar een andere verzekering maar zal dan nog duurder uit zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het misverstand;

U krijgt elk jaar een trede op de Bonus/Malus ladder erbij zonder schade.
Maar je val meerdere terug bij wel schade.
Dus als je die tabel bekeek en weet hoeveel de schade was mag je tot na het ongeval alsnog zelf de schade betalen en dan krijg je geen daling maar gaat deze gewoon omhoog.

Dus een kleine schade eerst uitrekenen hoeveel je terug zou vallen en hoeveel jaren je meer moet betalen.

Als je meerdere jaren schadevrij rijd en op maximale korting zit is er bij vele verzekeraars een regel dat je bij 1 schade na meerdere jaren op maximale te zitten niet terug val.
Deze No Claim beschermer is dus leuk voor trouwe klanten en als je wisselde van verzekeraar word alleen de No Claim overgenomen, nooit die No Claim beschermer en dat vergeten vele helaas.

Dat de vragensteller niet goed op verkeer lette, groen betekend niet dat je zomaar mag doorrijden, dus voortaan beter opletten.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Zoals gezegd de titel is totaal onterecht, Je gaat bij een ongeval ( waar je aansprakelijk bent) een aantal schade vrije jaren naar beneden.

En dat gaat per schade geval of het nu 10,100 of 1000 of 10.000 euro schade is.
En als je jong bent ( en dan neem ik aan als maar 1 jaar schade vrij had toen je begon) dan neemt inderdaad geen verzekering je aan met - 3 schade vrije jaren, ze kijken wel uit.. en zeker de prijsvechters niet.

Je kan aan centraal beheer vragen of je de schade mag terug betalen, dan kunnen ze alles nog terug draaien maar meestal moet dat binnen een termijn van een jaar , maar wie weet.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit laatste zal geen verschil op de balans maken daar het de centrale verzekeringskamer is welke uw rijgedrag vastlegd en uw aanrijdingen.
Indien u teveel schade hebt gereden wordt u eenvoudig geweigerd.
Maar Ditzo zal u naar mijn mening wel verzekeren.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

TS stond voor het ongeval op 1 schadevrij jaar. Dat is nu ook niet bepaald een score om onder de indruk van te zijn.

Of TS heeft lang geen auto in bezit gehad, of TS heeft toch een historie met veel schademeldingen.

Enfin, ik vind dat CB hier niks te verwijten valt. Zo blijft de premie voor degene die echt bijna nooit schade rijden mooi laag

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik ben het volkomen met u eens dat 1x schade niet teveel kan zijn alleen zodra men binnen twee jaren na schade gereden te hebben weer een polis wil afsluiten kan men dit afwijzen. Indien men een bestaande polis handhaaft heeft men er geen last van en kan men gewoon een andere auto verzekeren via deze polis.

finadleo

Ongelezen bericht door finadleo »

Met een negatief aantal schadevrije jaren kunt u niet terecht bij de internetjongens. Ook niet bij Ditzo (probeer maar eens een berekening te maken).
Toch zijn er nog wel mogelijkheden. E.e.a. is afhankelijk van de feiten, zoals uw leeftijd, rijervaring, schades (echt maar 1?), schadebedrag enz.
Als het werkelijk zo is, dat het slechts 1 schade was en ook nog van geringe omvang dan zijn er zeker wel mogelijkheden. Neem eens contact op met een adviseur in uw regio/woonplaats. Zij kennen in deze kwesties de weg. Als u er niet uitkomt, mag u mij ook emailen met uw postcode. Dan kan ik u gericht verwijzen.

Gesloten