LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GEWEIGERD BIJ PARTICULIERE ZIEKTEKOSTENVERZEKERING

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MARJAN1

GEWEIGERD BIJ PARTICULIERE ZIEKTEKOSTENVERZEKERING

Ongelezen bericht door MARJAN1 »

Ik wil graag weten of er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met het overstappen naar een andere particuliere ziektekostenverzekering en geweigerd worden. Wij worden geweigerd omdat we een gehandicapt kind hebben. Maar we worden wel elk jaar lastig gevallen met folders en reclame om aub over te stappen

Twigster

Re: GEWEIGERD BIJ PARTICULIERE ZIEKTEKOSTENVERZEKERING

Ongelezen bericht door Twigster »

Hoi Marjan,

Vervelend wat je overkomen is!
Helaas is het zo dat bij een particuliere ziektekosten verzekering en de aanvullende dekkingen bij ziekenfonds de verzekeraar het recht heeft iemand te weigeren. Net als bij "gewone" schade verzekeringen. Dat wordt dus per individu bekeken. Daarom krijgt iemand met 14 rijontzeggingen toch nog reclame over autoverzekeringen terwijl niemand hem zou willen verzekeren, daar kan helaas geen onderscheid in gemaakt worden. Kortom, ik zou gewoon lekker blijven zitten bij je huidige verzekeraar!

vr. gr.

kind met handicap

Ongelezen bericht door kind met handicap »

Ik ken het probleem
Mijn kind heeft een verstandelijke handicap en toen we van ziekenfonds naar particulier moesten overstappen gaf dat grote problemen. Uiteindelijk heeft toen de werkgever van mijn man de extra kosten voor zijn rekening genomen. Ik heb het gevoel dat ze de kwetsbare groep - die dus vaak ook niet in staat is om hoge salarissen te verdienen - extra treffen. Vandaag ook een topic geplaatst bij te zwaar bevonden want ik ben blijkbaar zelf ook chronisch ziek door mijn overgewicht en moet daarom maar meer premie gaan betalen. In die mooie wervende teksten is nergens te lezen dat het voor dikkerds 20 % duurder is...Nee dat laten ze je pas weten als je al die formulieren hebt ingevuld..

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat het duurder is kun je natuurlijk ook wel zelf bedenken. Je bent immers een verhoogd risico. Ik zou zeggen ga op een dieet en dan raak je net als de pondjes de toeslag vanzelf kwijt.

te zwaar bevonden

Ongelezen bericht door te zwaar bevonden »

beetje flauw advies van dat dieet, natuurlijk probeer ik af te vallen. Het leven is alleen niet altijd even makkelijk voor iedereen.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Volgens mij moeten ze je altijd nemen op basis van een standaardpakketpolis (en een aangepaste premie). Weigeren mag niet.

Gast

Domme reactie van de persoon die suggereert dat je simpelweg maar een dieet moet nemen om af te vallen. Nu zal dat bij deze persoon misschien helpen, maar er zijn er ook, die door een ziekte, waar ze dus helemaal nieta aan kunnen doen, veel zwaarder zijn dan gezond voor ze is. En in dat geval zouden de verzekeraars juist wel moeten accepteren.

Ze kunnen immers zelf ook familie hebben die ermee te maken heeft, laten ze die dan ook in de kou staan? Dacht het toch noet.

Kortom: verzekeraars: wat u niet wil dat u(w familie) geschied, doe dat ook een ander niet (aan..)

Gast

noet.......NIET........

eerlijk invullen?

Ongelezen bericht door eerlijk invullen? »

Ohra wil de aanvraag particuliere ziektekostenverzekering niet honoreren dit is gebaseerd op de mogelijke behandeling bij een eventueel hernieuwde kinderwens.

Bij mijn aanmelding heb ik eerlijk ingevuld dat ik in de afgelopen 5 jaar 3x ivf heb ondergaan. Die behandelingen zijn we echter in 2003 al mee gestopt. Ik word dit jaar 41.

Brief ontvangen van de medisch adviseur van de OHRA: Ik heb alleen de keuze om mijn aanvraag in te trekken anders geeft de medisch adviseur van OHRA een negatief advies aan de directie...

jeetje..volgende keer vul ik echt niks meer in op zo'n formulier..ik voelde me voor deze toestand nog prima..maar hier word je gewoon niet lekker van.

Gast311

Ongelezen bericht door Gast311 »

Brief ontvangen van de medisch adviseur van de OHRA: Ik heb alleen de keuze om mijn aanvraag in te trekken anders geeft de medisch adviseur van OHRA een negatief advies aan de directie...
Wanneer je de aanvraag intrekt hoeven ze je niet een standaard pakket polis aan te bieden, handige jongens bij de ohra

ivf zouden ze ook gewoon uit kunnen sluiten

vr.gr. gast

Bennik

Ongelezen bericht door Bennik »

Ook mijn vader werd geweigerd voor een nieuwe particuliere verzekering, omdat hij 2 jaar geleden een nieuwe heup heeft gekregen valt hij onder risicoverzekerden. Maar het is juist Ander Zorg die adverteert met "We verdienen allemaal goede zorg. Maar krijgen we het ook? Bij AnderZorg wel. Iedereen kan bij AnderZorg terecht, ongeacht zijn of haar gezondheid"
Ik vraag mij af of dit dan mag, ik heb ze een mailtje gestuurd maar zo netjes als het staat nog niets van Ander Zorg vernomen. Misschien is het dan toch beter om niet over te stappen. Als een ziektenkostenverzekeraar geen antwoordt kan garanderen hoe willen ze dan de communicatie naar hun verzekerden waarborgen.

Diererik

Ongelezen bericht door Diererik »

En, hoe zit het met acceptatie van:

Rokers
Mensen met uitdrukkelijke suicidale neigingen
Die parachutespringen
Bergbeklimmen
Veel snelheidsovertredingen maken
Vertrouen dat ze voorrang krijgen op het zebrapad?

Gesloten