LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] good wood

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Jan van Wijk

good wood

Ongelezen bericht door Jan van Wijk »

Weet iemand iets over GOOD WOOD,positief of negatief?

EchteMeisje

Re: good wood

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik ken het product wel redelijk goed.

Het ziet er allemaal prachtig uit, maar ik heb voor de zekerheid toch maar eens de voorwaarden opgevraagd.

Ik wil graag weten wat men wel en niet onder calamiteiten verstaat want dat is m.i. ook het grootste risico dat je loopt. Ik kom er nog wel op terug.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ben jij veranderd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Gaast

Ongelezen bericht door Gaast »

:twisted:

RG

Ongelezen bericht door RG »

GOOD Wood
Ik ben ook benaderd door GOOD WOOD en heb naar aanleiding daarvan contact opgenomen met de consumentenbond. Zij geven aan dat Good Wood een terugkoopgarantie biedt, omdat zij dit (zouden) verzekeren. Ondanks dat raadt de consumentenbond het niet aan te investeren in teak-arealen, omdat er geen toezicht is op deze vorm van beleggen/investeren.

In het gesprek met GOOD WOOD zeggen ze dat ze een soort bank zijn. Dit is dus zeker niet zo volgens de consumentenbond, je loopt namelijk wel degelijk risico.

vrgr
RG

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik heb de info ontvangen en het ziet er op het eerste gezicht goed uit.

Maar grote problemen kunnen zich inderdaad voordoen omdat je niet direct zicht hebt op de belegging. Hardhout groeit nu eenmaal niet in Nederland.

Ik voorzie 2 problemen:

1. De verzekering

Goodwood geeft aan dat het bos alleen de eerste 5 jaar is verzekerd omdat in die periode de kans op schade het grootst is.

Ieder weldenkend mens kan zich bedenken dat de schade die je bij totaalverlies van het bos oploopt in latere jaren veel groter is dan in de eerste vijf jaar. Oke, in de eerste vijf jaar wordt er veel onderhoud gepleegt omdat het bos aangeplant moet worden, dat kost geld.
Maar na die vijf jaar begint dat bosje eindelijk een bos te worden en als dan dat bos afbrand, door welke oorzaak dan ook, bestaat de verzekering niet meer en ben je mooi je ingelegde geld kwijt. Dan is er opeens geen zekerheid meer.
Ook word er, na herhaaldelijk verzoek van mijn kant, niet veel info over die verzekering losgelaten. Niet eens een kopie van de polisvoorwaarden o.i.d. Daar heb ik om gevraagd vanwege het tweede probleem dat ik voorzie.

2.

Het is in het verleden vaker voorgekomen dat dit soort beleggingen niets meer waard bleken te zijn. Dat heeft te maken met het soort landen waar tropisch hardhout groeit. Het zijn landen met een vaak instabiele regering. Het bos kan onteigend worden door zo een regering. En denk maar niet dat je dan kan gaan procederen.

Zo werkt dat niet in Zuid-Amerika. Ook is het weleens voorgekomen dat de stukken land waarop het bos is geplant wordt teruggegeven aan zogenaamde 'natives'. Inheemse volkeren die hun 'eigen land' terugkrijgen van de overheid. Je zal je bos dan wel moeten opgeven. Drie keer raden wie dan met de opbrengst van dat hardhout aan de haal gaat, of wie er zelf wil gaan wonen. En als je niet snel genoeg weg bent dan branden ze de boel gewoon plat.

En afgezien daarvan: mocht één van de bovenstaande zaken gebeuren binnen de looptijd van de verzekering dan dekt die dat echt niet.
Mij is namelijk wel meegedeeld dat het om een Nederlandse verzekeringsmaatschappij gaat. Weleens een gehoord van de Terrorisme Clausule die sinds 2003/2004 op elke polis zit? En binnenlandse onlusten, burgeropstanden e.d. vallen ook buiten de verzekering.

Tja, ik kan me voorstellen dat de namen van die commissarissen veel vertrouwen wekken. Maar denk je nou echt dat zij je zuurdverdiende centjes gaan aanvullen als die teakbelegging om zeep is geholpen?

Hardhout beleggingen zijn zowiezo altijd risky-business. Als je dan toch wil gaan beleggen houd het dan dichter bij huis. In ieder geval in Europa.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ben je eigenlijk toch lief geworden. :oops:

Gesloten