| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hema bromfietsverzekering versus aantal schadevrije jaren
Hema bromfietsverzekering versus aantal schadevrije jaren
Dit voorjaar heb ik bij de Hema een bromfiets verzekering afgesloten. Vervolgens heb ik een mail ontvangen dat ze mijn schade vrije jaren niet kunnen opvragen uit de Roy database (logisch want het aantal schadevrije jaren worden hierin vermeld als je je autoverzekering opzegt) en dat mijn polis is gewijzigd en meer moet gaan betalen. Nu heb ik tot 2x toe telefonisch bevestigd gekregen dat als ik een verklaring heb van mijn schadevrije jaren, van de verzekeringsmaatschappij waar mijn auto verzekerd is, dat ik niet extra hoef te betalen. Na veel pijn en moeite heb ik een verklaring en nu krijg ik een mail van de Hema dat zij de premie toch verhogen omdat mijn autoverzekering elders loopt. Vreemd toch? Het gaat toch om het aantal schadevrije jaren en niet waar ik verzekerd ben. Ben ik nu de dupe omdat verzekeringsmaatschappijen niet met elkaar samen willen werken? De verzekeringsmaatschappij waar mijn auto is verzekerd, verzekert geen scooters/brommers. Als de Hema niet alsnog de premie verlaagt, dan ga ik mijn verzekeringen daar opzeggen. Wie heeft iets dergelijks meegemaakt en kan mij hierover advies geven?
Re: Hema bromfietsverzekering versus aantal schadevrije jaren
Uw autoverzekering bij een krentenverzekeraar en uw bromfiets bij een worstverkoper. Het is maar wat je logisch vindt.
Nee, uw schadevrije jaren kunt u niet aan 2 objecten koppelen. Of aan de auto of aan de bromfiets.
Als u beiden bij 1 verzekeraar onderbrengt, zijn er wel mogelijkheden omdat verzekeraars een zgn. 2e auto (of onder welke naam dan ook) regeling kennen.
Dat is echter een regeling per verzekeraar. Hierop zijn slechts enkele uitzonderingen die veelal in de volmachtsfeer liggen. Dan geldt die extra regeling als het maar binnen de totale volmacht is.
Dus of beiden bij 1 of alleen op de auto schadevrije jaren.
Nee, uw schadevrije jaren kunt u niet aan 2 objecten koppelen. Of aan de auto of aan de bromfiets.
Als u beiden bij 1 verzekeraar onderbrengt, zijn er wel mogelijkheden omdat verzekeraars een zgn. 2e auto (of onder welke naam dan ook) regeling kennen.
Dat is echter een regeling per verzekeraar. Hierop zijn slechts enkele uitzonderingen die veelal in de volmachtsfeer liggen. Dan geldt die extra regeling als het maar binnen de totale volmacht is.
Dus of beiden bij 1 of alleen op de auto schadevrije jaren.