LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HEMA weer in ( of uit ) de bocht !
Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !
-> Emcede; Nou wil ik niet eigenwijs overkomen, maar..... ik heb ze gebeld, zoals ik al zei, waar de medewerker nadrukkelijk vermeldde dat ze gewoon een onderdeel van de Hema zijn. Ze zitten ook in het hoofdkantoor van de Hema in Amsterdam. En je belt ook gewoon naar de Hema daar. Toen ze mij terugbelde, meldde ze zich als "mevrouw ... ( ik wil hier geen namen op het forum vermelden ) van de Aon, zeg maar Hema verzekeringen .... "
Dus .... wat is hierop uw antwoord ??
Maar als je me niet wil geloven, bel ze maar op !
( Of ze moeten de boel weer ter plekke besodemieteren )
Lesje techniek: als iemand het nummer van mijn werk belt na 17:30 wordt er netjes opgenomen "Met ...Verzekeringen" maar heb je toch echt iemand van SOS aan de andere kant van het land aan de telefoon.Frankjj01 schreef:-> Emcede; Nou wil ik niet eigenwijs overkomen, maar..... ik heb ze gebeld, zoals ik al zei, waar de medewerker nadrukkelijk vermeldde dat ze gewoon een onderdeel van de Hema zijn. Ze zitten ook in het hoofdkantoor van de Hema in Amsterdam. En je belt ook gewoon naar de Hema daar. Toen ze mij terugbelde, meldde ze zich als "mevrouw ... ( ik wil hier geen namen op het forum vermelden ) van de Aon, zeg maar Hema verzekeringen .... "
AON voerde de verzekeringen van Hema uit. Natuurlijk zeggen ze de naam Hema erbij, want jij als klant van Hema kent AON niet. En dat het telefoonnummer in Amsterdam zit, wil niet zeggen dat jou telefoontje niet gewoon op een afdeling van AON elders in het land terecht kan komen.
Voor meer informatie zie bv. www.amweb.nl en zoek eens op hema of aon. En tja... voor iemand die niet eigenwijs over wil komen, kom je behoorlijk eigenwijs over
Emcede -> je zal daar best gelijk in hebben hoor. Als je bekend met met de branche, weet je er waarschijnlijk meer van dan ik. Ik kreeg alleen de informatie die ik hier neerzette. Maar ja, gezien dit hele topic, kan je er vanuit gaan dat mijn verkregen info dus niet juist is.
Helaas, we zijn nu alweer een week verder en de Hema zwijgt in alle talen.
Het verbaasd me bijna niet eens meer, het verwonderd me des te meer !
Helaas, we zijn nu alweer een week verder en de Hema zwijgt in alle talen.
Het verbaasd me bijna niet eens meer, het verwonderd me des te meer !
Even een laatste update.
Op mijn eerste twee mails geen enkele reactie gehad. Ik had een termijn aangegeven van 14 dagen, maar helaas. Op de 15de dag na mijn mail weer een mail gestuurd. Dit was op woensdag 10 augustus. Hierin vermeld dat als er binnen 5 dagen geen reactie volgt, een klacht bij Kifid ingediend zal worden. Tevens consumenten organisatie ingeschakeld zullen worden.
Ondertussen door een callcenter gebeld, die in opdracht van de Hema, alle klanten moest nabellen om er toch maar voor te zorgen dat de klanten gaan inloggen. Met alle verdere gevolgen van dien.
Vanmorgen 15 augustus eindelijk reactie mogen ontvangen. Per 1 juli zijn de polissen dus geroyeerd ( maar dat wist ik al ) en de restant onbenutte premies zullen teruggestort worden.
Dus wat mij betreft is alles nu klaar. Al vind ik het nog steeds jammer dat het zo moest lopen.
Op mijn eerste twee mails geen enkele reactie gehad. Ik had een termijn aangegeven van 14 dagen, maar helaas. Op de 15de dag na mijn mail weer een mail gestuurd. Dit was op woensdag 10 augustus. Hierin vermeld dat als er binnen 5 dagen geen reactie volgt, een klacht bij Kifid ingediend zal worden. Tevens consumenten organisatie ingeschakeld zullen worden.
Ondertussen door een callcenter gebeld, die in opdracht van de Hema, alle klanten moest nabellen om er toch maar voor te zorgen dat de klanten gaan inloggen. Met alle verdere gevolgen van dien.
Vanmorgen 15 augustus eindelijk reactie mogen ontvangen. Per 1 juli zijn de polissen dus geroyeerd ( maar dat wist ik al ) en de restant onbenutte premies zullen teruggestort worden.
Dus wat mij betreft is alles nu klaar. Al vind ik het nog steeds jammer dat het zo moest lopen.
-
In juli hebben wij op dit forum gereageerd op onvrede over een beperking binnen de online polismap van HEMA Verzekeringen. Natuurlijk zijn wij met deze signalen aan de slag gegaan om zo snel mogelijk een oplossing te kunnen bieden. Vanaf vandaag hebben alle HEMA verzekerden toegang tot hun online polisgegevens. Ook als er nog geen toestemming voor automatische incasso is afgegeven. Eerst toestemming geven voor automatische incasso is dus niet meer nodig voordat u uw verzekeringsgegevens online kunt inzien of bijvoorbeeld een groene kaart kunt printen.
Vanaf nu kunnen klanten van HEMA Verzekeringen die geen toestemming voor automatische incasso hebben gegeven hun gegevens in de online polismap raadplegen. Zodra de toestemming is gegeven voor automatische incasso, kunt u vanzelfsprekend ook verzekeringen aanpassen, nieuwe verzekeringen afsluiten en bestaande verzekeringen per dag beëindigen.
Voor nog af te sluiten verzekeringen en verlengingen van lopende verzekeringen geldt dat de premie alleen nog met automatische incasso kan worden betaald. Dat scheelt enorm veel administratief werk en voorkomt fouten. Hierdoor worden kosten bespaard en zo kunnen de verzekeringen van HEMA een lage prijs houden. Als u uw premie voor uw lopende verzekering al vooruit heeft betaald, dan gaat de automatische incasso natuurlijk pas in nadat de contractduur van uw lopende verzekering is beëindigd.
Als u vragen heeft, neemt u dan contact met ons op via [email protected] Wij zullen dan binnen 2 werkdagen reageren.
Vanaf nu kunnen klanten van HEMA Verzekeringen die geen toestemming voor automatische incasso hebben gegeven hun gegevens in de online polismap raadplegen. Zodra de toestemming is gegeven voor automatische incasso, kunt u vanzelfsprekend ook verzekeringen aanpassen, nieuwe verzekeringen afsluiten en bestaande verzekeringen per dag beëindigen.
Voor nog af te sluiten verzekeringen en verlengingen van lopende verzekeringen geldt dat de premie alleen nog met automatische incasso kan worden betaald. Dat scheelt enorm veel administratief werk en voorkomt fouten. Hierdoor worden kosten bespaard en zo kunnen de verzekeringen van HEMA een lage prijs houden. Als u uw premie voor uw lopende verzekering al vooruit heeft betaald, dan gaat de automatische incasso natuurlijk pas in nadat de contractduur van uw lopende verzekering is beëindigd.
Als u vragen heeft, neemt u dan contact met ons op via [email protected] Wij zullen dan binnen 2 werkdagen reageren.
Mooi verhaal, maar het blijft natuurlijk allemaal niet kloppen hé !
Er wordt geschreven dat je binnen twee dagen reactie krijgt, maar kijk even bij mijn reactie's hierboven. Is wel wat anders dan twee dagen hoor !
Ook het feit dat je nu dus kan inloggen zonder het akkoord te geven voor automatische incasso, is natuurlijk één grote farcé. We zitten ondertussen ruim op de helft van augustus, voor iets dat begin juli al speeldde. Ik denk dat ondertussen alle klanten wel hebben gereageerd zoals ik of wel hebben ingelogd, puur omdat de Hema gewoon de eigen polismap had afgeblokd ! Dus weinig klanten waar dit nog voor gaat gelden denk ik. Oja, en dat automatische incasso goedkoper voor het bedrijf is, geloof ik direct. Dit komt alleen de klant nooit ten goede of goedkoper. Dat het fouten voorkomt is lariekoek. Juist automatische incasso's geeft meer fouten. Het komt dagelijks voor dat er dubbele afboekingen zijn. Probeer dan als klant je geld maar eens op diezelfde korte termijn terug te krijgen. Tevens prijsverhogingen en dergelijk worden zo bijna ongezien doorgevoerd. Veel klanten letten niet echt op, waar de bedrijven dus zo op hopen. Dus automatische incasso.... alleen voor het bedrijf goed !
Mij lijkt het weer een reactie van de Hema hier op het forum om in een mooi daglicht komen te staan, maar alle leed is ondertussen al geschied.
Ik nam jullie al niet helemaal serieus meer en dit pr-verhaaltje steunt daar alleen maar in.
Nu wel heel snel een reactie op het forum kunnen zetten, maar reacties op mijn mail was zeker te moeilijk ? Jammer allemaal.
Ik wens bestaande en potentiele klanten, maar ook de Hema veel succes toe !
Er wordt geschreven dat je binnen twee dagen reactie krijgt, maar kijk even bij mijn reactie's hierboven. Is wel wat anders dan twee dagen hoor !
Ook het feit dat je nu dus kan inloggen zonder het akkoord te geven voor automatische incasso, is natuurlijk één grote farcé. We zitten ondertussen ruim op de helft van augustus, voor iets dat begin juli al speeldde. Ik denk dat ondertussen alle klanten wel hebben gereageerd zoals ik of wel hebben ingelogd, puur omdat de Hema gewoon de eigen polismap had afgeblokd ! Dus weinig klanten waar dit nog voor gaat gelden denk ik. Oja, en dat automatische incasso goedkoper voor het bedrijf is, geloof ik direct. Dit komt alleen de klant nooit ten goede of goedkoper. Dat het fouten voorkomt is lariekoek. Juist automatische incasso's geeft meer fouten. Het komt dagelijks voor dat er dubbele afboekingen zijn. Probeer dan als klant je geld maar eens op diezelfde korte termijn terug te krijgen. Tevens prijsverhogingen en dergelijk worden zo bijna ongezien doorgevoerd. Veel klanten letten niet echt op, waar de bedrijven dus zo op hopen. Dus automatische incasso.... alleen voor het bedrijf goed !
Mij lijkt het weer een reactie van de Hema hier op het forum om in een mooi daglicht komen te staan, maar alle leed is ondertussen al geschied.
Ik nam jullie al niet helemaal serieus meer en dit pr-verhaaltje steunt daar alleen maar in.
Nu wel heel snel een reactie op het forum kunnen zetten, maar reacties op mijn mail was zeker te moeilijk ? Jammer allemaal.
Ik wens bestaande en potentiele klanten, maar ook de Hema veel succes toe !
-
snorscooter verzekering (hema) - 20 aug 2011 08:59
in oktober 2010 bij hema ingestapt met mijn scooter met 2 bonusjaren van vorige verzekering ,
ook ik ben genaaid door de hema
per 1juli 2011 stapt hema over naar achmea .ik ben het er niet mee eens dat ik mijn premi per maand moet betalen ,en stop mijn verzekering per 31-7-2011
bij hema ,krijg ik een verklaring van 1maand verzekerd geweest te zijn bij hema.
als reden geven ze op dat ik toegestaan heb dat bij hun overstap de bonusjaren vervallen en niet gebruikt kunnen worden voor anderen objecten.
dus mijn nieuwe verzekering gaat niet accoord met eerdere afgegeven verklaringen omdat deze niet orgineel zijn (nee die ligt bij de hema)en deze weigerd om juiste verklaring af te geven .
dus er word mij 3jaar schadevrij afgenomen door de hema .
per telefoon is niets te doen en niet bereikbaar ,alles per mail waar je heel lang op anwoord moet wachten .
heb de klacht nu bij http://www.kifid.nl/ neergelegd en raad ieder aan om dit ook te doen .
dus de hema is goed voor een stukje zeep of worst te kopen maar geen verzekeringen afsluiten . u bent gewaarschuwd
in oktober 2010 bij hema ingestapt met mijn scooter met 2 bonusjaren van vorige verzekering ,
ook ik ben genaaid door de hema
per 1juli 2011 stapt hema over naar achmea .ik ben het er niet mee eens dat ik mijn premi per maand moet betalen ,en stop mijn verzekering per 31-7-2011
bij hema ,krijg ik een verklaring van 1maand verzekerd geweest te zijn bij hema.
als reden geven ze op dat ik toegestaan heb dat bij hun overstap de bonusjaren vervallen en niet gebruikt kunnen worden voor anderen objecten.
dus mijn nieuwe verzekering gaat niet accoord met eerdere afgegeven verklaringen omdat deze niet orgineel zijn (nee die ligt bij de hema)en deze weigerd om juiste verklaring af te geven .
dus er word mij 3jaar schadevrij afgenomen door de hema .
per telefoon is niets te doen en niet bereikbaar ,alles per mail waar je heel lang op anwoord moet wachten .
heb de klacht nu bij http://www.kifid.nl/ neergelegd en raad ieder aan om dit ook te doen .
dus de hema is goed voor een stukje zeep of worst te kopen maar geen verzekeringen afsluiten . u bent gewaarschuwd
-
Tss toe maar...mensen kunnen hun gegevens weer bekijken...Wat een voorrecht..hemaverzekeringen schreef: Vanaf nu kunnen klanten van HEMA Verzekeringen die geen toestemming voor automatische incasso hebben gegeven hun gegevens in de online polismap raadplegen. Zodra de toestemming is gegeven voor automatische incasso, kunt u vanzelfsprekend ook verzekeringen aanpassen, nieuwe verzekeringen afsluiten en bestaande verzekeringen per dag beëindigen
De vieze chantagepraktijken van de Hema zijn, - dankzij de publiciteit- toch iets verzacht..
Overigens raad ik iedereen automatische incasso af..uit ervaring weet ik dat het altijd een keer misgaat en dat het NOOIT in jouw voordeel is.
-
Ik heb inderdaad hetzelfde meegemaakt, anderhalve maand kon ik mijn online polismap niet inzien. Wel een jaar vooruit betaald. Je werd gedwongen tot automatische incasso, dus niet.
Echtscheidingszaken blijken niet onder de polisvoorwaarden te vallen bij de Hema. Dat vernam ik van de DAS rechtsbijstand die de zaken voor de Hema opknapt. DAS lekker dus. Vandaar de goedkope prijs.
Ik ben helemaal niet tevreden over de Hema rechtsbijstandsverzekering.
Echtscheidingszaken blijken niet onder de polisvoorwaarden te vallen bij de Hema. Dat vernam ik van de DAS rechtsbijstand die de zaken voor de Hema opknapt. DAS lekker dus. Vandaar de goedkope prijs.
Ik ben helemaal niet tevreden over de Hema rechtsbijstandsverzekering.
Waardeloos!!! Je kan nu wel inloggen, maar als je je polis wilt printen wordt alsnog gevraagd ze te machtigen!!! Ik heb toch zeker recht op inzage? Ik kan nu niet eens zien wanneer mijn verzekering bij HEMA afloopt!!!
Kun je de polis wel inzien zonder te printen ?Mrsbolan schreef:Waardeloos!!! Je kan nu wel inloggen, maar als je je polis wilt printen wordt alsnog gevraagd ze te machtigen!!! Ik heb toch zeker recht op inzage? Ik kan nu niet eens zien wanneer mijn verzekering bij HEMA afloopt!!!
Zo ja dan maak je er een printscreen van.
Die krijg ik niet eens open; dan krijg ik dus de melding dat ik ze niet heb gemachtigd....
En zo blijft de Hema gewoon doorgaan met dit circus en disrespect naar eigen klanten ! Ondanks dat mooie verhaaltje van een paar dagen geleden.
Ik blijf het roepen..... GA WEG BIJ DE HEMA !!!!!!!
Dit bedrijf zal niets leren van fouten, maar vaart gewoon zijn eigen koers.
En dat dat klanten kost, interesseerd ze in het geheel niet.
Wat zeg ik nou ? Klant ????? Sorry, lees: Gedupeerde !!
Ik blijf het roepen..... GA WEG BIJ DE HEMA !!!!!!!
Dit bedrijf zal niets leren van fouten, maar vaart gewoon zijn eigen koers.
En dat dat klanten kost, interesseerd ze in het geheel niet.
Wat zeg ik nou ? Klant ????? Sorry, lees: Gedupeerde !!
Beste advies is idd niet in zee te gaan met deze draak van een maatschappij.
Vanaf de start (31-mei-2011) gaat het al mis, namelijk;
1) Afschrijving wordt maar niet gedaan. (heb voldoende saldo, nog niet opgelost)
2) Royementsverklaring is niet meegenomen van de vorige verzekeraar. (uiteindelijk opgelost)
Ik heb al diverse malen gevraagd om anders het rekening nummer te geven, zodat ik het zelf anders wel stort, maar telefonisch contact is niet mogelijk.
Helaas wist ik dat niet vantevoren anders was is sowieso niet in zee gegaan maar met deze wosten firma.
Het grooste probleem is dat er totaal geen normale communicatie mogelijk is, en uiteindelijk wordt het een groote wespennest waar je niet meer uitkomt!!!
Heb via de email het hele verhaal uitgelegd, echter krijg in de eerste instantie geen reactie (dat is mij al een paar keer voorgekomen) als ik het hoog van de toren schreeuw krijg ik wel een reactie maar dan blijft het bij een standaard reactie.
Uiteindelijk heb ik een reactie gekregen dat ik een betaling kon doen door een betalingsherinnering via een link, nou die krijg ik maar niet... ondertussen lopen de rekeningen maar op... Kortom ik zit met mijn rug tegen de muur, wil graag betalen maar kweet niet hoe.
Wordt zodadelijk misschien nog uit de verzekering gegooit terwijl ik er ALLES heb aan gedaan om mijn betalingsverplichtingen te voldoen.
Vanaf de start (31-mei-2011) gaat het al mis, namelijk;
1) Afschrijving wordt maar niet gedaan. (heb voldoende saldo, nog niet opgelost)
2) Royementsverklaring is niet meegenomen van de vorige verzekeraar. (uiteindelijk opgelost)
Ik heb al diverse malen gevraagd om anders het rekening nummer te geven, zodat ik het zelf anders wel stort, maar telefonisch contact is niet mogelijk.
Helaas wist ik dat niet vantevoren anders was is sowieso niet in zee gegaan maar met deze wosten firma.
Het grooste probleem is dat er totaal geen normale communicatie mogelijk is, en uiteindelijk wordt het een groote wespennest waar je niet meer uitkomt!!!
Heb via de email het hele verhaal uitgelegd, echter krijg in de eerste instantie geen reactie (dat is mij al een paar keer voorgekomen) als ik het hoog van de toren schreeuw krijg ik wel een reactie maar dan blijft het bij een standaard reactie.
Uiteindelijk heb ik een reactie gekregen dat ik een betaling kon doen door een betalingsherinnering via een link, nou die krijg ik maar niet... ondertussen lopen de rekeningen maar op... Kortom ik zit met mijn rug tegen de muur, wil graag betalen maar kweet niet hoe.
Wordt zodadelijk misschien nog uit de verzekering gegooit terwijl ik er ALLES heb aan gedaan om mijn betalingsverplichtingen te voldoen.
-
het blijft een grote ongeorganiseerde bende ,ik heb nog steeds niets ontvangen .
elke dag stuur ik een mail moeten alle slachtoffers van deze bende doen worden ze lekker gek,hoe meer hoe beter.
elke dag stuur ik een mail moeten alle slachtoffers van deze bende doen worden ze lekker gek,hoe meer hoe beter.
-
Hoe kan dat nou??factotum61 schreef:het blijft een grote ongeorganiseerde bende ,ik heb nog steeds niets ontvangen .
Ze hebben zelfs een webcare team die elke forumlid hier persoonlijk beantwoordt..
Dan zullen ze toch zeker wel tijd hebben om een simpel mailtje te beantwoorden??
Gewoon ff verder zeuren op dit forum, dan komen ze wel tevoorschijn...
Dan krijg je ook automatisch een VIP behandeling.
Wedden dat je klacht dan binnen een dag is opgelost?
Webcareteams...Ooh wat zijn ze nuttig als je ze nodig hebt... (niet dus)
-
ach ik ben al sinds 1juli bezig een verklaring te krijgen ze hebben gewoon schijt aan je