hallo, ik zit sinds 1998 in de wao
Door een bedrijfsongeval ben ik hier in terechtgekomen en een behoorijk letsel aan mijn onderlichaam aan over gehouden waardoor ik moelijk kan lopen en staan.
eerst was ik 35-45 % ongeschikt.
in 2000 met terugwerkende ktacht 80-100 % ongeschikt.
ik ben in 2006 herkeurd ivm de nieuwe regelgeving.
Conclusie 80-100 % ongeschikt.
vorige week ben ik weer gekeurd omdat ze DACHTEN dat ik nog gekeurd moest worden aan de hand van de nieuwe regelgeving.
conclusie 45-55% ongeschikt.
gelukkig hadden we via onze werkgever een collectieve WAO GAT verzekering.
Deze heeft mij in de jaren uit gekeerd op basis van 80-100%
mijn vraag is dan ook.
Gaat deze dan ook naar beneden omdat ik nu maar 45-55 % ben afgekeurd?????????????
en??????
Kunner er 2 verschillende uwv uitslagen zijn op grond van dezelfde klachten en zeer grote beperkingen??????????????
wie weet het andwoord op deze 2 vragen??
Groetjes borger
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] herkeuring en wao gat
Re: herkeuring en wao gat
Waarschijnlijk is deze uitkering "volgend" en dat betekent dat de uitkering afhankelijk is van de uitkering op grond van de WAO/WIA.
Het is overigens wel gek dat men dacht dat je nog niet gekeurd was en dat je zo kort achter elkaar weer gekeurd bent.
Ik zou maar naar een advocaat gaan. Mogelijk is het nieuwe percentage niet juist en als dat wel het geval zou zijn, lijkt verlagen van de uitkering in strijd met het vertrouwensbeginsel. Je mocht immers op grond van de uitslag in 2006 erop vertrouwen dat de uitkering in overeenstemming was met de nieuwe regels en blijvend zou zijn.
M.i. moet je snel zijn. Als je een beschikking (op papier) krijgt m.b.t. verlaging heb je maar 6 weken de tijd om bezwaar te maken.
Het is overigens wel gek dat men dacht dat je nog niet gekeurd was en dat je zo kort achter elkaar weer gekeurd bent.
Ik zou maar naar een advocaat gaan. Mogelijk is het nieuwe percentage niet juist en als dat wel het geval zou zijn, lijkt verlagen van de uitkering in strijd met het vertrouwensbeginsel. Je mocht immers op grond van de uitslag in 2006 erop vertrouwen dat de uitkering in overeenstemming was met de nieuwe regels en blijvend zou zijn.
M.i. moet je snel zijn. Als je een beschikking (op papier) krijgt m.b.t. verlaging heb je maar 6 weken de tijd om bezwaar te maken.