LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hippo paardenverzekering
-
Hippo paardenverzekering
paardenverzekering Hippo. Wat een teleurstelling, wat een domper. Onze prachtige ruin was kreupel. Dit gemeld bij Hippo en twee super veeartsen erbij gehaald voor onderzoek. Op hun advies in Lummen bij Equitom een MRI laten doen zodat we doelgericht kunnen behandelen. Dit alles in overleg met HIPPO. Bij HIPPO vergaderen nu nog over de MRI. Tot op heden hebben wij zelf alles betaald. Ons paard geageerd super op de medicatie en de prognose is positief. Hippo wilde de mri foto's en alle gegevens over de mri. Weer moeten ze hierover vergaderen. Gisteren een kleine betaling gehad over de factuur van begin augustus minus eigen bijdrage en minus medicatie en dan 75% dus 293,00. Vandaag te horen gekregen, zonder overleg met mij dat ze mijn paard willen overnemen.???????????????????????????????pardon, mijn paard, ons paard, ons familielid die op dit moment zo goed reageert op de medicatie, die wij zelf revalideren, dit zonder eerst overleg met ons. Ik heb het bedrag niet gevraagd want dit gaat never gebeuren. Dit is na maanden eindje van verleng zoeken het resultaat van HIPPO. Wij gaan gewoon zorgen dat ons paard weer helemaal gezond word. Een verschrikkelijke teleurstelling want alles is in overleg met Hippo gebeurd, ik heb hun bij iedere stap die wij in het belang van ons paard gezet hebben op de hoogte gehouden. Ik heb het ook al bij de AFM gemeld. IS normaal bij deze verzekering was hun antwoord. Heel triest voor de paardeneigenaren die helaas niet zelf kunnen betalen en daarom bij HIPPO verzekerd zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 okt 2015 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Re: Hippo paardenverzekering
ik begrijp dus echt helemaal dat dit keihard overkomt. Jij wilt het paard, je lieveling, revalideren maar de verzekering kijkt gewoon naar kosten/ baten. Dat moet ook, zo staat het in de voorwaarden ook omschreven.
Ze willen dat hele revalidatie traject en MRI's gewoon niet vergoeden, dat wordt veel te duur en verklaren jouw paard( een roerend goed) total loss. Wat is zijn verzekerde bedrag? Daarover heb je premie betaald dus dat zal ook zijn maximum uitkering kunnen worden.
En dan nemen ze hem in zodat ze jou de verzekerde som kunnen uit betalen en zij de slachtopbrengst krijgen. Of je koopt hem zelf voor de slachtprijs terug.... Dat kan ook vaak.
De keuze is nu aan jou: houd je paard en betaal alle dure revalidatie kosten. Maar dan krijg je geen vergoeding meer van je verzekering en je paard kan ook nooit meer worden opgenomen in een fonds of verzekering.
Vergelijk het maar met een auto(oldtimer b.v.) die je voor 5000 euro hebt gekocht en casco hebt verzekerd. Hij kan voor jou 50.000 euro waard zijn maar er wordt nooit meer betaald dan die 5000 euro verzekerd bedrag. En ook dan gaat het wrak naar een opkoper....
Hard, zeker. Er zijn speciale paardenadvocaten en die kunnen het vast beter uitleggen.
Ze willen dat hele revalidatie traject en MRI's gewoon niet vergoeden, dat wordt veel te duur en verklaren jouw paard( een roerend goed) total loss. Wat is zijn verzekerde bedrag? Daarover heb je premie betaald dus dat zal ook zijn maximum uitkering kunnen worden.
En dan nemen ze hem in zodat ze jou de verzekerde som kunnen uit betalen en zij de slachtopbrengst krijgen. Of je koopt hem zelf voor de slachtprijs terug.... Dat kan ook vaak.
De keuze is nu aan jou: houd je paard en betaal alle dure revalidatie kosten. Maar dan krijg je geen vergoeding meer van je verzekering en je paard kan ook nooit meer worden opgenomen in een fonds of verzekering.
Vergelijk het maar met een auto(oldtimer b.v.) die je voor 5000 euro hebt gekocht en casco hebt verzekerd. Hij kan voor jou 50.000 euro waard zijn maar er wordt nooit meer betaald dan die 5000 euro verzekerd bedrag. En ook dan gaat het wrak naar een opkoper....
Hard, zeker. Er zijn speciale paardenadvocaten en die kunnen het vast beter uitleggen.
Helaas is het zo dat veel verzekeraars paarden overnemen van de eigenaar niet voor de slacht maar om op rust te zetten en later weer door te verkopen om hun schade te beperken. Als je de kans hebt tegen uitkering over te nemen met aftrek slachtprijs doen. Wij hebben helaas enkele ervaringen met Hippo...en dat waren geen fijne kan ik je zeggen. Wij "" verzekeren "" paarden niet meer want verzekeraars in deze branche verzekeren voornamelijk zichzelf....
-
Revalidatie doen wij zelf. Mri in lummen, Equitom is goedkoper dan in Nederland. Geen narcose. medicatie is doel gericht en het bedrag van de waarde van onze Charmeur is nog lang niet bereikt. Gaan wij ook niet bereiken omdat wanneer behandeling niet aanslaat geen nut heeft. Maar het eindje van verleng zoeken zoals Hippo en al twee maanden zich passief opstellen is heel slecht. Charmeur is pas 8 jaar, vader special d, moeder tricia van Landeur. Heeft mij als eigenaar en ik heb premie betaald en in overleg met Hippo elke stap in zijn belang genomen. Advocaten laat ik buiten mijn verhaal nu. Irm rapport over plaatsvervangende rechters is een aanrader voor onwetend Nederland en tegelijk realiseer ik me dom dom verzekeringen, irm rapport, plaatsvervangende rechters, Nederland zo groot in slecht zijn. Maar nu hebben we het hierover een levend wezen. Hippo stop ermee echte paardenmensen te belazeren. Neem alleen cliënten die een paard met een auto vergelijken een advocaat bij voorbeeld
-
Jammer voor jou, maar volgens de wet is een paard te vergelijken met een auto en jouw paard is total-loss, dus maak gebruik van de terugkooptegeling als de conditie van het paard dat toelaat.charmeur2012 schreef:Neem alleen cliënten die een paard met een auto vergelijken een advocaat bij voorbeeld
grootste probleem is dat Hippo daar dan , beetje afhankelijk van de versie van de algemene voorwaarden, niet per se aan mee hoeft te werken....Zou zo maar gaan dat al dat vergaderen wat ze doen over dit specifieke paard daarover gaat...Barre Barry schreef:Jammer voor jou, maar volgens de wet is een paard te vergelijken met een auto en jouw paard is total-loss, dus maak gebruik van de terugkoop regeling als de conditie van het paard dat toelaat.charmeur2012 schreef:Neem alleen cliënten die een paard met een auto vergelijken een advocaat bij voorbeeld
Is een mooie manier om goedkoop aan een goed paard te komen, wat na herstel misschien nog wat kan opleveren, al is het als recreatiepaard.
even aanvulling:
wanneer TS de variant algemene voorwaarden heeft (wat zeer waarschijnlijk is inmiddels, waarschijnlijk zijn inmiddels alle oude polissen omgezet naar deze variant) dat Hippo het paard over kan nemen, en de beslissing of de eigenaar tegen aftrek van slachtprijs het paard mag houden bij Hippo ligt, en het is een paard met perspectief zou een overweging kunnen zijn niet te claimen en te voorkomen dat het paard door de dierenartsen van Hippo wordt afgekeurd. Want dan zou je hem wel eens kwijt kunnen zijn...
En dan polis per einde looptijd beëindigen (en vooral niet meer verzekeren...als je dacht dat autoverzekeraars boeven zijn, paardenverzekeraars zijn mi 100x erger...)
wanneer TS de variant algemene voorwaarden heeft (wat zeer waarschijnlijk is inmiddels, waarschijnlijk zijn inmiddels alle oude polissen omgezet naar deze variant) dat Hippo het paard over kan nemen, en de beslissing of de eigenaar tegen aftrek van slachtprijs het paard mag houden bij Hippo ligt, en het is een paard met perspectief zou een overweging kunnen zijn niet te claimen en te voorkomen dat het paard door de dierenartsen van Hippo wordt afgekeurd. Want dan zou je hem wel eens kwijt kunnen zijn...
En dan polis per einde looptijd beëindigen (en vooral niet meer verzekeren...als je dacht dat autoverzekeraars boeven zijn, paardenverzekeraars zijn mi 100x erger...)