LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HM
Re: HM
Beste mensen,
ik ben afgelopen weekend bij zo'n meeting geweest van HM. Ik vond het persoonlijk best interessant, maar kreeg ook het gevoel van "brainwashen". Ze vertelde dat familie en vrienden zouden zeggen dat het niets is. Dit klopte echter ook. Familie stond/staat er niet achter en vrienden hebben ook zoiets van: tja, een beetje te mooi om waar te zijn en dat gevoel heb ik dus ook.
Ik ben er toch ingestapt en heb ook al verschillende afspraken staan. Ik wil er dus voor 200% voor gaan. Omdat ik op verschillende forums voor-en tegenstanders ben tegengekomen heb ik het volgende voorstel:
Ik ga jullie gewoon op de hoogte houden hoe ik het allemaal ervaar! Let wel: ik heb dus voor mijzelf nog niet de keuze gemaakt of ik een voor of tegenstander ben. Dat ga ik de komende weken dus zelf even haarfijn uitzoeken.
Dus ik hoop dat ik het als positief mag ervaren en sluit ik mij aan bij de voorstanders. Mocht dit op een ramp uitlopen, tja, dan moet ik de tegenstanders bedanken dat ze mij er al voor gewaarschuwd hadden.
Jullie horen nog van mij.
ik ben afgelopen weekend bij zo'n meeting geweest van HM. Ik vond het persoonlijk best interessant, maar kreeg ook het gevoel van "brainwashen". Ze vertelde dat familie en vrienden zouden zeggen dat het niets is. Dit klopte echter ook. Familie stond/staat er niet achter en vrienden hebben ook zoiets van: tja, een beetje te mooi om waar te zijn en dat gevoel heb ik dus ook.
Ik ben er toch ingestapt en heb ook al verschillende afspraken staan. Ik wil er dus voor 200% voor gaan. Omdat ik op verschillende forums voor-en tegenstanders ben tegengekomen heb ik het volgende voorstel:
Ik ga jullie gewoon op de hoogte houden hoe ik het allemaal ervaar! Let wel: ik heb dus voor mijzelf nog niet de keuze gemaakt of ik een voor of tegenstander ben. Dat ga ik de komende weken dus zelf even haarfijn uitzoeken.
Dus ik hoop dat ik het als positief mag ervaren en sluit ik mij aan bij de voorstanders. Mocht dit op een ramp uitlopen, tja, dan moet ik de tegenstanders bedanken dat ze mij er al voor gewaarschuwd hadden.
Jullie horen nog van mij.
Re: HM
Ok, ik heb deze week dus op de meeting geweest. je kan zeggen wat je wilt, maar je vind er mensen van alle leeftijden met (al) goede banen. Je wordt er verschrikkelijk goed geholpen met je klantgesprek en je coach wilt je ook helpen met het zoeken van nieuwe mensen (logisch).
Heb ook mijn eerste gesprek gehad en ging redelijk. Geen pakket, maar de mensen zijn zich wel bewust van de problemen en zouden er nog op terugkomen. Tuurlijk moet je die mensen proberen te overtuigen, maar dat doet iedere verkoper.
Nog niets negatiefs te melden tot nu toe.
Heb ook mijn eerste gesprek gehad en ging redelijk. Geen pakket, maar de mensen zijn zich wel bewust van de problemen en zouden er nog op terugkomen. Tuurlijk moet je die mensen proberen te overtuigen, maar dat doet iedere verkoper.
Nog niets negatiefs te melden tot nu toe.
Re: HM
ik ben bijna anderhalf jaar actief bij HM in België. Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar bij ons is HM wel degelijk ingechreven bij het CBFA (Comissie Bank- financie- en assurantiewezen) en dus een officieel erkende verzekeringsmaatschappij.
Naast mijn activiteit bij HM studeer ik dit jaar af in de rechten. Ga me dus niet met louche zaken bezig houden.
Wat is mijn ervaring? Wel, HM zelf is een goed bedrijf. En één van de sterkste groeiers op de verzekeringsmarkt. (Misschien dat het vertrouwen erin zal stijgen na 2006, wanneer HM hoofdsponsor van het WK is)
Voorkennis is niet vereist omdat je alle nodige opleidingen krijgt... Dat begint bij zo'n weekend, maar wees gerust, daar stopt het niet bij.
Hét grote probleem met HM is dat ze zomaar iedereen 'binnenhalen', ook mensen die incompetent zijn. Het zijn net die mensen die de naam slecht maken. (Ze hebben ontevreden klanten...En nadien stoppen ze met werken bij HM en was het de fout van 'HM' )
Het systeem waarop ze werken is alledaagse kost in Amerika.. Maar wij, Europeanen, hebben daar veel vooroordelen over.. Geloof me, ik had die ook. En ja, soms lijkt het wel een beetje op 'brainwashen' en aangezien ik een vrij nuchter persoon ben, lach ik daar ook wel eens mee. Uiteindelijk is het een manier van motiveren, het boeltje moet draaien , hé...
Mensen die twijfelen.Daar heb ik maar één boodschap voor: probeer het 1 maand. Daarin heb je NIETS te verliezen.
En kijk dan of het je ligt... Want neen, rijk worden zonder te werken ga je niet doen. Intussen heb ik een deftig loon, maar wees gerust, daar werk ik voor... En ben zeker niet rijk of zo..
Is aparte job, niet voor iedereen weggelegd, en ook ik zal dat niet mijn verdere leven doen. Ben wel blij dat ik het gedaan heb (en nog jaartje wil doen) want heb ongelooflijk veel geleerd, en heel veel mensen leren kennen.. Als je vragen hebt, vuur maar af!
Naast mijn activiteit bij HM studeer ik dit jaar af in de rechten. Ga me dus niet met louche zaken bezig houden.
Wat is mijn ervaring? Wel, HM zelf is een goed bedrijf. En één van de sterkste groeiers op de verzekeringsmarkt. (Misschien dat het vertrouwen erin zal stijgen na 2006, wanneer HM hoofdsponsor van het WK is)
Voorkennis is niet vereist omdat je alle nodige opleidingen krijgt... Dat begint bij zo'n weekend, maar wees gerust, daar stopt het niet bij.
Hét grote probleem met HM is dat ze zomaar iedereen 'binnenhalen', ook mensen die incompetent zijn. Het zijn net die mensen die de naam slecht maken. (Ze hebben ontevreden klanten...En nadien stoppen ze met werken bij HM en was het de fout van 'HM' )
Het systeem waarop ze werken is alledaagse kost in Amerika.. Maar wij, Europeanen, hebben daar veel vooroordelen over.. Geloof me, ik had die ook. En ja, soms lijkt het wel een beetje op 'brainwashen' en aangezien ik een vrij nuchter persoon ben, lach ik daar ook wel eens mee. Uiteindelijk is het een manier van motiveren, het boeltje moet draaien , hé...
Mensen die twijfelen.Daar heb ik maar één boodschap voor: probeer het 1 maand. Daarin heb je NIETS te verliezen.
En kijk dan of het je ligt... Want neen, rijk worden zonder te werken ga je niet doen. Intussen heb ik een deftig loon, maar wees gerust, daar werk ik voor... En ben zeker niet rijk of zo..
Is aparte job, niet voor iedereen weggelegd, en ook ik zal dat niet mijn verdere leven doen. Ben wel blij dat ik het gedaan heb (en nog jaartje wil doen) want heb ongelooflijk veel geleerd, en heel veel mensen leren kennen.. Als je vragen hebt, vuur maar af!
Re: HM
Ik heb dus gisterenavond een tweetal jongens op bezoek gehad, eentje als gespreksleider en de andere als zijn coach. Aangezien ik zelf ook rechten heb gestudeerd en in het dagelijkse leven als bedrijfsjurist vaak met verzekeringen e.d te maken krijg zit ik redelijk in de materie.
Om allereerst even over het product te praten, ziet er goed uit is een persoonlijke keuze of je dit traject wilt kiezen of voor andere soorten kapitaalsverzekering kiest dus hier zal ik verder niet op ingaan.
Wat mij wel ontzettend stoorde aan dit gesprek was dat beide heren binnenkomen met een air alsof ze zowel assurantie A als B in de binnenzak hebben en zo het gesprek in gaan. Al snel werd mij duidelijk dat wanneer ik van het hun bekende verhaal afweek ze het spoort totaal bijster waren...ze hadden bijvoorbeeld nog nooit gehoord van pensioenopbouw op basis van een beschikbare premie...ook box III klonkt ze tamelijk nieuw in de oren. Deze mensen hebben gewoon een verhaal wat ze gehoord hebben als waarheid aangenomen en weten dus ABSOLUUT niet waar ze mee bezig zijn!!
Ook werden er continu manipulatieve opmerkingen gemaakt waar ik absoluut niet van gediend was... Beide heren hadden dan ook nooit van GIDI gehoord en op mijn vraag waar ik nou naar toe kon als het allemaal niet goed liep konden ze mij geen antwoord geven. Dus aangezien een Verzekeringskamer en een Ombudsman hier niets aan mogen doen moet ik maar in Belgie gaan procederen....succes!!
Klap op de vuurpijl was dat ze aan het einde van het gesprek vroegen of ik ze 10 namen en telefoonnummers kon geven van vrienden omdat ik natuurlijk niet wilde dat hun dit zouden moeten missen. Heb ze duidelijk verteld dat dat HUN taak is en dat dit absoluut niet kan!!!
Tot slot vroegen ze dan of ik een servicepakket wilde afnemmen voor 162 euro waarna er dan een expert zou langskomen om alles door te nemen. Op mijn vraag of ik ook meteen die expert mocht bellen zonder dat servicepakket aan te schaffen werd negatief geantwoord. Kortom...hier is gewoon sprake van koppelverkoop...product kan alleen maar gekocht worden als vooraf het servicepakket is afgenomen. Ten overvloede is koppelverkoop bij wet verboden in Nederland.
Conclusie: manier van verkopen mag en kan niet! ongetrainde mensen die absoluut de materie niet beheersen komen een product verkopen en hebben m.i dan ook een vertrouwensfunctie die ze absoluut niet waar kunnen maken. De consument mag toch afgaan op de kennis van een dergelijke persoon...niet dus!!!
Om allereerst even over het product te praten, ziet er goed uit is een persoonlijke keuze of je dit traject wilt kiezen of voor andere soorten kapitaalsverzekering kiest dus hier zal ik verder niet op ingaan.
Wat mij wel ontzettend stoorde aan dit gesprek was dat beide heren binnenkomen met een air alsof ze zowel assurantie A als B in de binnenzak hebben en zo het gesprek in gaan. Al snel werd mij duidelijk dat wanneer ik van het hun bekende verhaal afweek ze het spoort totaal bijster waren...ze hadden bijvoorbeeld nog nooit gehoord van pensioenopbouw op basis van een beschikbare premie...ook box III klonkt ze tamelijk nieuw in de oren. Deze mensen hebben gewoon een verhaal wat ze gehoord hebben als waarheid aangenomen en weten dus ABSOLUUT niet waar ze mee bezig zijn!!
Ook werden er continu manipulatieve opmerkingen gemaakt waar ik absoluut niet van gediend was... Beide heren hadden dan ook nooit van GIDI gehoord en op mijn vraag waar ik nou naar toe kon als het allemaal niet goed liep konden ze mij geen antwoord geven. Dus aangezien een Verzekeringskamer en een Ombudsman hier niets aan mogen doen moet ik maar in Belgie gaan procederen....succes!!
Klap op de vuurpijl was dat ze aan het einde van het gesprek vroegen of ik ze 10 namen en telefoonnummers kon geven van vrienden omdat ik natuurlijk niet wilde dat hun dit zouden moeten missen. Heb ze duidelijk verteld dat dat HUN taak is en dat dit absoluut niet kan!!!
Tot slot vroegen ze dan of ik een servicepakket wilde afnemmen voor 162 euro waarna er dan een expert zou langskomen om alles door te nemen. Op mijn vraag of ik ook meteen die expert mocht bellen zonder dat servicepakket aan te schaffen werd negatief geantwoord. Kortom...hier is gewoon sprake van koppelverkoop...product kan alleen maar gekocht worden als vooraf het servicepakket is afgenomen. Ten overvloede is koppelverkoop bij wet verboden in Nederland.
Conclusie: manier van verkopen mag en kan niet! ongetrainde mensen die absoluut de materie niet beheersen komen een product verkopen en hebben m.i dan ook een vertrouwensfunctie die ze absoluut niet waar kunnen maken. De consument mag toch afgaan op de kennis van een dergelijke persoon...niet dus!!!
Re: HM
Beste Lizzy,
Ik had vandaag ene heer Willems aan de lijn, die zich pas na 4 of 5 vragen van mijn kant bekend wilde maken als adviseur van HM.
Hij begon met het leuterverhaal, dat ik toch ook best een grote auto wilde hebben, en vroeger wilde stoppen met werken.
Hij gaf aan dat hij mijn telefoonnummer had van gemeenschappelijke vrienden, en ik wilde graag weten wie dat waren. Maar hun naam kon hij uit privacy-oogpunt niet geven. Zei hij.
Wat een geleuter. Mij wel lastigvallen, en als ik vraag waar hij mijn privetelefoonnummer (dat bovendien nog geheim is ook), vandaan had, leutert hij over privacy.
Met heel veel moeite kwam ik erachter dat hij mij een verzekeringsprodukt wilde aansmeren, en hij had al een tijd in gedachten, waarop hij mij dat uit de doeken wilde komen doen, hier thuis. Toen ik zei dat ik op dat tijdstip een cursus had, werd hij zenuwachtig. Ik moest een tijd noemen waarop het mij gelegen kwam.
Ik heb hem gezegd dat hij zijn verhaal beter bij iemand anders kon afsteken, en daarop werd meneer Willems een beetje kwaad.
Vervolgens heb ik de verbinding verbroken, en probeerde hij het een keer of vier opnieuw.
Lizzy, is dit de manier waarop adviseurs tijdens de training leren omgaan met potentiele klanten? Het eerste wat zo'n man aangeleerd moet krijgen: een beetje fatsoen.
Het tweede: kom direkt ter zake, en leuter niet een half uur voor je eindelijk aangeeft dat je een verzekeringsprodukt wil komen verkopen.
HM is een van de bedrijven die niet weten hoe je mogelijke klanten hoort te benaderen: het valt ze kennelijk erg zwaar om klanten te treffen die zich niet laten afbluffen door hun geleuter.
Ik had vandaag ene heer Willems aan de lijn, die zich pas na 4 of 5 vragen van mijn kant bekend wilde maken als adviseur van HM.
Hij begon met het leuterverhaal, dat ik toch ook best een grote auto wilde hebben, en vroeger wilde stoppen met werken.
Hij gaf aan dat hij mijn telefoonnummer had van gemeenschappelijke vrienden, en ik wilde graag weten wie dat waren. Maar hun naam kon hij uit privacy-oogpunt niet geven. Zei hij.
Wat een geleuter. Mij wel lastigvallen, en als ik vraag waar hij mijn privetelefoonnummer (dat bovendien nog geheim is ook), vandaan had, leutert hij over privacy.
Met heel veel moeite kwam ik erachter dat hij mij een verzekeringsprodukt wilde aansmeren, en hij had al een tijd in gedachten, waarop hij mij dat uit de doeken wilde komen doen, hier thuis. Toen ik zei dat ik op dat tijdstip een cursus had, werd hij zenuwachtig. Ik moest een tijd noemen waarop het mij gelegen kwam.
Ik heb hem gezegd dat hij zijn verhaal beter bij iemand anders kon afsteken, en daarop werd meneer Willems een beetje kwaad.
Vervolgens heb ik de verbinding verbroken, en probeerde hij het een keer of vier opnieuw.
Lizzy, is dit de manier waarop adviseurs tijdens de training leren omgaan met potentiele klanten? Het eerste wat zo'n man aangeleerd moet krijgen: een beetje fatsoen.
Het tweede: kom direkt ter zake, en leuter niet een half uur voor je eindelijk aangeeft dat je een verzekeringsprodukt wil komen verkopen.
HM is een van de bedrijven die niet weten hoe je mogelijke klanten hoort te benaderen: het valt ze kennelijk erg zwaar om klanten te treffen die zich niet laten afbluffen door hun geleuter.
Re: HM
Voor mij is het 'Game Over'. ik heb van t weekend mijn ontslag ingediend. De manier waarop je je vrienden en bekenden moet benaderen via de telefoon en daarna nog eens aan het einde van het gesprek stond mij totaal niet aan. Dat is werken op een manier waar iemand met een respect voor anderen niet aan begint. Dit is dus ook de reden geweest om ermee te stoppen. Verder moet je min. 12 uur per week besteden aan hm. Nou dat redde ik net, maar in praktijk kwam ik erachter dat je dus min. 20 uur kwijt bent!
Laat het wel duidelijk zijn dat als je hier voor gaat, je sociale leven wilt opgeven, je vrienden kwijt wilt raken en over een half jaar met de Gidi wet te maken krijgt (dank je wel echte jongen ) is dit idd een hele goede job!! en je kan het ook ver schoppen, maar voor mij hoefde het niet op deze manier.
Het product is ook echt niet slecht. Ik heb ook nog niemand gezien of gehoord dat het product slecht is, integendeel, het verkoopt zichzelf heus wel, maar niet meer door mij Ik pak mijn oude vertrouwde leventje weer op en ga verder waar ik gebleven was. Het weekend kostte me wel 150 euries voor de seminar, maar heb er voor 500 euries aan ervaring voor terug gekregen.
Laat het wel duidelijk zijn dat als je hier voor gaat, je sociale leven wilt opgeven, je vrienden kwijt wilt raken en over een half jaar met de Gidi wet te maken krijgt (dank je wel echte jongen ) is dit idd een hele goede job!! en je kan het ook ver schoppen, maar voor mij hoefde het niet op deze manier.
Het product is ook echt niet slecht. Ik heb ook nog niemand gezien of gehoord dat het product slecht is, integendeel, het verkoopt zichzelf heus wel, maar niet meer door mij Ik pak mijn oude vertrouwde leventje weer op en ga verder waar ik gebleven was. Het weekend kostte me wel 150 euries voor de seminar, maar heb er voor 500 euries aan ervaring voor terug gekregen.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: HM
Wat wordt verstaan onder een goede baan?Ok, ik heb deze week dus op de meeting geweest. je kan zeggen wat je wilt, maar je vind er mensen van alle leeftijden met (al) goede banen.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: HM
Schijnbaar is het slim om te roepen dat er ook mensen met goede banen zijn. Want dan kom je serieus over.
Maar dan heb ik toch wel de volgende vragen:
1) Wat noem je een goede baan? Dat kan voor mij iets heel anders betekenen dan voor jou
2) Waarom noem je dit?
3) Hebben ze echt wel een goede baan, of zeggen ze dat alleen maar?
Maar dan heb ik toch wel de volgende vragen:
1) Wat noem je een goede baan? Dat kan voor mij iets heel anders betekenen dan voor jou
2) Waarom noem je dit?
3) Hebben ze echt wel een goede baan, of zeggen ze dat alleen maar?
Re: HM
1. Ik hoop niet dat je denkt dat de top van philips daar zat natuurlijk. Ik heb o.a. gesproken met iemand die al een eigen verzekeringskantoor had en iemand met een eigen bedrijf in de bloemen en planten. Daarnaast ben je verplicht min. 24 uur in loondienst te zijn of het volgen van een voltijd opleiding. Dus werkloze komen er zowiezo tussen.Maar dan heb ik toch wel de volgende vragen:
1) Wat noem je een goede baan? Dat kan voor mij iets heel anders betekenen dan voor jou
2) Waarom noem je dit?
3) Hebben ze echt wel een goede baan, of zeggen ze dat alleen maar?
2. Dit noem ik om aan te geven dat er uit alle takken van de maatschappij mensen gevraagd worden en deze hier ook op in gaan. Zo was de helft student en de helft 30-40-50-60-ers. (ja, en ook een van 66 jaar)
3. Helaas, ze hadden de papieren van de kamer van koophandel niet bij zich om te bewijzen dat ze een eigen bedrijf hadden. En nee, ook geen loonstrook om te bewijzen dat ze een goede baan hebben.
Dan heb nog wel een vraag aan jou: Waarom deze vragen? Ik weet niet of jij een 'goede' baan hebt en dat hoef ik ook helemaal niet te weten want dat interesseerd me niets, maar aan je vraagstelling te merken (vooral vraag 3) denk ik niet dat je van al te hoog niveau bent.
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: HM
Probeerder, frappant dat je reageert als ik vraag om mensen met een goede baan, met mensen die een eigen bedrijf hebben.
Dat ze gevraagd worden staat vast, maar of ze erop ingaan betwijfel ik.
Oke, er waren mensen bij de eerste meeting, maar gaan ze dan ook door met het verkopen/adviseren, ne hoe lang blijven ze?
Een vriend van mij, student, was bij de eerste meeting, maar stopte daarna.
Omdat dit een vaak gebruikte truc is bij mlm om mensen te doen geloven dat iedereen mee doet. En het blijkt niet waar te zijn.
Voor mij is een goede baan arts, advocaat, accountant en dergelijke.
Ik ken veel mensen met dergelijke banen en zij kennen ook weer mensen etc. Niemand die ik al dan niet via-via ken doet mee.
Zelf ben ik controller, ook wat mensen onder een goede baan scharen. Alle mensen die ik ken alsmede via is minimaal hbo niveau.
Toch gek dat dan niemand aan mlm doet.
En mijn niveau, in ieder geval hoog genoeg om interesseert met een t te schrijven.
Dat ze gevraagd worden staat vast, maar of ze erop ingaan betwijfel ik.
Oke, er waren mensen bij de eerste meeting, maar gaan ze dan ook door met het verkopen/adviseren, ne hoe lang blijven ze?
Een vriend van mij, student, was bij de eerste meeting, maar stopte daarna.
Waarom vraag ik dit?Dan heb nog wel een vraag aan jou: Waarom deze vragen? Ik weet niet of jij een 'goede' baan hebt en dat hoef ik ook helemaal niet te weten want dat interesseerd me niets, maar aan je vraagstelling te merken (vooral vraag 3) denk ik niet dat je van al te hoog niveau bent.
Omdat dit een vaak gebruikte truc is bij mlm om mensen te doen geloven dat iedereen mee doet. En het blijkt niet waar te zijn.
Voor mij is een goede baan arts, advocaat, accountant en dergelijke.
Ik ken veel mensen met dergelijke banen en zij kennen ook weer mensen etc. Niemand die ik al dan niet via-via ken doet mee.
Zelf ben ik controller, ook wat mensen onder een goede baan scharen. Alle mensen die ik ken alsmede via is minimaal hbo niveau.
Toch gek dat dan niemand aan mlm doet.
En mijn niveau, in ieder geval hoog genoeg om interesseert met een t te schrijven.
Re: HM
Laat ik allereerst even duidelijk voorop stellen dat ik dus ook op die meeting ben geweest en het dus een weekje heb uitgehouden. Ik vond die hele organisatie een grote hoop bagger, mar ik wilde het gewoon eens proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch?! Het verbaasde mij alleen dat je meteen weer de aanval op ging zoeken op een afgesloten onderwerp.
Tja, klein schoonheidsfoutje 'interresseert' met een 'd'. Maar goed, je zegt dat je een goede baan hebt met hbo niveau. gefeliciteerd!! ik ook, maar ik heb op radar nu totaal iets van 5 posts geplaats omdat ik aan het werk ben met mijn hbo-diploma. Als ik even naar jou statistieken kijk, dan heb jij vanaf 14 aug. al meer dan 400!! berichten geschreven, wat neerkomt op gem. 4 per dag en 0.16% van ALLE berichten inneemt op het totale radar forum. Dus of je zit uit je neus te vreten op je werk (met je HBO niveau), of je hebt totaal geen sociaal leven dat je je virtuele vriendjes op het internet moet zoeken.
Tja, klein schoonheidsfoutje 'interresseert' met een 'd'. Maar goed, je zegt dat je een goede baan hebt met hbo niveau. gefeliciteerd!! ik ook, maar ik heb op radar nu totaal iets van 5 posts geplaats omdat ik aan het werk ben met mijn hbo-diploma. Als ik even naar jou statistieken kijk, dan heb jij vanaf 14 aug. al meer dan 400!! berichten geschreven, wat neerkomt op gem. 4 per dag en 0.16% van ALLE berichten inneemt op het totale radar forum. Dus of je zit uit je neus te vreten op je werk (met je HBO niveau), of je hebt totaal geen sociaal leven dat je je virtuele vriendjes op het internet moet zoeken.
Re: HM
Laten we deze hele discussie nou maar gewoon laten voor wat hij is. Het ging dus over hm en dat ik het geprobeerd heb. Conclusie: niet doen, tenzij je alles er voor op wilt geven. KLAAR. Moet je niet aan gaan komen met MLM, want daar ging het nu even niet over in deze topic!Daar zijn binnen radar al de nodige discussies over geweest of lopen nog, dus kom daar nu niet weer mee aanzetten.
Succes met je verdere zoektocht naar topics om weer eens even lekker bijdehand bij te gaan doen.[/b]
Succes met je verdere zoektocht naar topics om weer eens even lekker bijdehand bij te gaan doen.[/b]
Re: HM
Er zijn idd mensen met een goede baan bij ons actief. Nu, in belgië geen advocaten omdat zij dat wettelijk niet mogen combineren, maar wel enkele directeurs van een bedrijf..
Nogmaals; ik veroordeel niets of niemand!!
Reeds anderhalf jaar werk ik bij hmi en geef jullie oprecht gelijk als je tot de conclusie komt dat velen niet weten waarover ze spreken. Er werken veel te veel incompetente mensen bij ons en ja, dat ligt aan onze manier van werken (die ik ook vaak betreur) .
En die mensen leren dan een 'standaardgesprek' en weten verder niets.
Maar alsjeblieft, bekijk het niet zwart-wit. HM. is een groot bedrijf. Met immens veel klanten. Van die klanten zijn er ongetwijfeld al gestorven of met pensioen getrokken. Mochten die hun centen niet gekregen hebben dan stonden de klanten er al vol over...Wees gerust.
M.a.W. Onze beloftes zullen wel nagekomen worden.
Is ons product super? Ons product is goed! Maar daarom niet voor iedereen. Bij elke euro een klant spaart bij ons voor zijn pensioen gaat er een deeltje af voor de zekerheden (kapitaal bij overlijden e.d.)
Als we te maken krijgen met een gezinnetje, kan dat wel eens belangrijk zijn... Als we te maken hebben met een eeuwige vrijgezel of een 35 plusser is dit plan niet meer super.
Daarvoor hebben we andere producten (identiek aan deze van de doorsnee bank met dat verschil dat wij 3,50 procent rente garanderen tot op het einde en de bank enkel rentes garandeerd voor vandaag, niet voor je toekomstige stortingen)
Maw elke mens is anders, en als verkoper moet je dan ook alles kennen om het juiste aan de klant aan te bieden.
Daar zit nu net het probleem: velen kennen enkel dat ene plan en erger nog, soms weet hun begeleider nog minder. Dit zorgt voor ontevreden klanten. Maar hoe kan dit veranderen? Eerst opleiding (maanden aan een stuk) en dan pas de baan op? Dan komt niemand nog bij ons werken..
Nogmaals; ik veroordeel niets of niemand!!
Reeds anderhalf jaar werk ik bij hmi en geef jullie oprecht gelijk als je tot de conclusie komt dat velen niet weten waarover ze spreken. Er werken veel te veel incompetente mensen bij ons en ja, dat ligt aan onze manier van werken (die ik ook vaak betreur) .
En die mensen leren dan een 'standaardgesprek' en weten verder niets.
Maar alsjeblieft, bekijk het niet zwart-wit. HM. is een groot bedrijf. Met immens veel klanten. Van die klanten zijn er ongetwijfeld al gestorven of met pensioen getrokken. Mochten die hun centen niet gekregen hebben dan stonden de klanten er al vol over...Wees gerust.
M.a.W. Onze beloftes zullen wel nagekomen worden.
Is ons product super? Ons product is goed! Maar daarom niet voor iedereen. Bij elke euro een klant spaart bij ons voor zijn pensioen gaat er een deeltje af voor de zekerheden (kapitaal bij overlijden e.d.)
Als we te maken krijgen met een gezinnetje, kan dat wel eens belangrijk zijn... Als we te maken hebben met een eeuwige vrijgezel of een 35 plusser is dit plan niet meer super.
Daarvoor hebben we andere producten (identiek aan deze van de doorsnee bank met dat verschil dat wij 3,50 procent rente garanderen tot op het einde en de bank enkel rentes garandeerd voor vandaag, niet voor je toekomstige stortingen)
Maw elke mens is anders, en als verkoper moet je dan ook alles kennen om het juiste aan de klant aan te bieden.
Daar zit nu net het probleem: velen kennen enkel dat ene plan en erger nog, soms weet hun begeleider nog minder. Dit zorgt voor ontevreden klanten. Maar hoe kan dit veranderen? Eerst opleiding (maanden aan een stuk) en dan pas de baan op? Dan komt niemand nog bij ons werken..
Re: HM
en bodejos,
Ik betreur dat je op zo'n manier met ons in aanraking bent gekomen..
Als ik dat zo hier allemaal lees, begin ik echt te denken dat het er in belgië toch iets professioneler aan toe gaat. Ik zeg altijd waarover het gaat aan de telefoon en als de mensen neen zeggen zal ik ze op dezelfde vriendelijke manier als anders een prettig weekend wensen.
Er lopen boeren bij ons rond, net als op ieder bedrijf, in elke straat,..
waarvoor mijn excuses
Ik betreur dat je op zo'n manier met ons in aanraking bent gekomen..
Als ik dat zo hier allemaal lees, begin ik echt te denken dat het er in belgië toch iets professioneler aan toe gaat. Ik zeg altijd waarover het gaat aan de telefoon en als de mensen neen zeggen zal ik ze op dezelfde vriendelijke manier als anders een prettig weekend wensen.
Er lopen boeren bij ons rond, net als op ieder bedrijf, in elke straat,..
waarvoor mijn excuses
Re: HM
ik begrijp probeerder ergens.
Ik steek ook een 20 uur tijd in HM per week.
Maar de manier van werken bij HM heeft veel te maken met je rechtstreekse 'hogere'. Als die bekwaam, capabel en redelijk is, maakt dat al veel verschil.
En wees gerust, ik heb nog alle tijd voor mijn vrienden, familie ..en vooral partner.
Heb zelf nog tijd voor dit hier..
En neen, ik ben niet gebrainwashed want binnen twee jaar stop ik er mee. Ik doe dit om mijn studies rechten te financieren e.d. en ga hier nooit geen spijt van hebben.
Ik steek ook een 20 uur tijd in HM per week.
Maar de manier van werken bij HM heeft veel te maken met je rechtstreekse 'hogere'. Als die bekwaam, capabel en redelijk is, maakt dat al veel verschil.
En wees gerust, ik heb nog alle tijd voor mijn vrienden, familie ..en vooral partner.
Heb zelf nog tijd voor dit hier..
En neen, ik ben niet gebrainwashed want binnen twee jaar stop ik er mee. Ik doe dit om mijn studies rechten te financieren e.d. en ga hier nooit geen spijt van hebben.
Re: HM
Chapeau Lizzy !!!!!
Dit getuigt van eerlijkheid. Niet alleen tegenover je klanten maar ook tegenover JEZELF.
Beter dan het opgeblazen gekakel van één van je HM-collega's op dit forum. (Zie Hamburger-Mannheim thread op forum Multi Level Marketing).
Succes met je studie en ik hoop oprecht dat je deze met goed gevolg zult afronden.
Henny E.
======
Dit getuigt van eerlijkheid. Niet alleen tegenover je klanten maar ook tegenover JEZELF.
Beter dan het opgeblazen gekakel van één van je HM-collega's op dit forum. (Zie Hamburger-Mannheim thread op forum Multi Level Marketing).
Succes met je studie en ik hoop oprecht dat je deze met goed gevolg zult afronden.
Henny E.
======
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03
Re: HM
Dat is leuk, eerst val je iemand persoonlijk aan. Vervolgens moet hij zijn mond houden.Succes met je verdere zoektocht naar topics om weer eens even lekker bijdehand bij te gaan doen
For the record, ik heb je niet persoonlijk aangevallen in de eerste post, ik wilde puur weten waarom je zo nodig moest vermelden dat er mensen met goede banen meedoen.