LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe kom je van je part. verzekering af als ondernemer?
Hoe kom je van je part. verzekering af als ondernemer?
In 2004 heb ik een beschikking gekregen van de Belastingdienst dat ik verplicht ziekenfonds verzekerd ben in 2005. Ik heb mij in 2004 gemeld bij een ziekenfonds. Ik ben vanaf 1 januari 2005 ziekenfonds verzekerd. Mijn particuliere ziektekostenverzekeraar wilde me niet eerder los laten voor ik hen de nieuwe polis van mijn ziekenfonds opstuurde. De nieuwe polis ontving ik op 7 februari 2005. De particuliere ziektekostenverzekeraar wil me niet eerder uitschrijven dan 7 februari. En dat terwijl ik dus eigenlijk niet particulier verzekerd mag zijn.
In de periode tot 7 februari ben ik kennelijk ook nog dubbel verzekerd; ik krijg hiervoor nog een boete.
Is dit de gebruikelijke manier van handelen? En hoe voorkom ik dat ik de particuliere ziektekostenverzekeraar nog premie moet betalen?
In de periode tot 7 februari ben ik kennelijk ook nog dubbel verzekerd; ik krijg hiervoor nog een boete.
Is dit de gebruikelijke manier van handelen? En hoe voorkom ik dat ik de particuliere ziektekostenverzekeraar nog premie moet betalen?
Re: Hoe kom je van je part. verzekering af als ondernemer?
Da's onzin, tot en met 31 december 2005 geldt er niet eens een plicht tot verzekering, dus je mag zelfs zonder reden opzeggen.Mijn particuliere ziektekostenverzekeraar wilde me niet eerder los laten voor ik hen de nieuwe polis van mijn ziekenfonds opstuurde.
Oh, het MAG wel.En dat terwijl ik dus eigenlijk niet particulier verzekerd mag zijn.
Ik dacht toch niet dat dubbel verzekerd zijn verboden was (alleen heb je geen recht op verstrekkingen van je part. polis).In de periode tot 7 februari ben ik kennelijk ook nog dubbel verzekerd; ik krijg hiervoor nog een boete.
Nee.Is dit de gebruikelijke manier van handelen?
Gewoon niet betalen (ervan uitgaand dat je tijdig hebt opgezegd).En hoe voorkom ik dat ik de particuliere ziektekostenverzekeraar nog premie moet betalen?
-
Beste meneer of mevrouw Verhoog,
Vergeet u even het bericht hierboven want als u geen actie onderneemt worden de problemen alleen maar groter.
Terwijl het vrij simpel is op te lossen.
Stuur een kopie van uw ziekenfondspolis en een kopie van beschikking 2005 naar de vorige verzekeraar en eis dat de particuliere verzekering per 01.01.2005 wordt stopgezet.
De beschikking die de Belastingdienst heeft afgegeven is namelijk leidend. U moet zich conformeren aan die beschikking en een verzekeringsmaatschappij moet dat ook. Het feit dat zij de kopie van de polis pas op 7 februari (wat overigens nog best snel is) hebben ontvangen doet daar niets aan af.
Zodra de verzekering is beeindigd per 01.01.2005 hebt u ook geen last meer van dubbele verzekering en ontvangt u dus geen boete.
Vergeet u even het bericht hierboven want als u geen actie onderneemt worden de problemen alleen maar groter.
Terwijl het vrij simpel is op te lossen.
Stuur een kopie van uw ziekenfondspolis en een kopie van beschikking 2005 naar de vorige verzekeraar en eis dat de particuliere verzekering per 01.01.2005 wordt stopgezet.
De beschikking die de Belastingdienst heeft afgegeven is namelijk leidend. U moet zich conformeren aan die beschikking en een verzekeringsmaatschappij moet dat ook. Het feit dat zij de kopie van de polis pas op 7 februari (wat overigens nog best snel is) hebben ontvangen doet daar niets aan af.
Zodra de verzekering is beeindigd per 01.01.2005 hebt u ook geen last meer van dubbele verzekering en ontvangt u dus geen boete.
Beste meneer of mevrouw Verhoog,
Vergeet u even het bericht hierboven
Oh, heb ik iets fout gezegd? Wat dan, zeg dan wat er niet klopt!
De verzekeringsmaatschappij heeft de beschikking van de Belastingdienst en een kopie van de polis inmiddels al drie keer ontvangen, maar blijven bij hun standpunt.
Ga naar een klachteninstituuut.
Er zijn er twee voor dit geval: De Stichting Klachteninstituut Verzekeringen (den Haag) en de Ombudsman Zorgverzekering (Zeist)
Er zijn er twee voor dit geval: De Stichting Klachteninstituut Verzekeringen (den Haag) en de Ombudsman Zorgverzekering (Zeist)
WANNEER heb jij opgezegd? (en dan bedoel ik: heb je niet te laat opgezegd?)De verzekeringsmaatschappij heeft de beschikking van de Belastingdienst en een kopie van de polis inmiddels al drie keer ontvangen, maar blijven bij hun standpunt.
Inge bedankt. Ik ga daar contact mee opnemen.
De verzekering is oktober 2004 opgezegd.
De verzekering is oktober 2004 opgezegd.
Ik zal je even uitleggen wat je precies moet doen. Het is namelijk een standaardprocedure dat de particuliere verzekering de polis niet eerder beeindigd dan de datum van inschrijving in het ziekenfonds.
De premierestitutie van de particuliere verzekering wordt altijd verleend door de ziekenfondsverzekeraar. Hier kun je een speciaal formulier opvragen bij het ziekenfonds en invullen. De ziekenfondsverzekeraar betaald de teveel betaalde premie vervolgens terug.
Ik hoop dat het verder duidelijk is.
Groeten.
De premierestitutie van de particuliere verzekering wordt altijd verleend door de ziekenfondsverzekeraar. Hier kun je een speciaal formulier opvragen bij het ziekenfonds en invullen. De ziekenfondsverzekeraar betaald de teveel betaalde premie vervolgens terug.
Ik hoop dat het verder duidelijk is.
Groeten.