LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek Opvang Polis Cardif

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dom blondje

Hypotheek Opvang Polis Cardif

Ongelezen bericht door dom blondje »

Hoi,

2 jaar geleden heb ik een huis gekocht en op advies van onze hypotheek adviseur heb ik een hypotheek opvang polis afgesloten van cardif en de premie ineens betaald ruim € 8000,- :oops: .
Achteraf gezien een domme zet. Want nu wil ik (door omstandigheden) van deze polis af . En het leek me logisch dat je een deel van de ongebruikte premie terug krijgt.
Nu je jezelf in de polis verdiept is het niet terug krijgen van de “ongebruikte” premie puur bedrog.
Kan ik fluiten naar mijn euries :cry:. Of is er een manier om de premie terug te krijgen.
Als je een idee hebt of ervaring hiermee laat het me weten.

Gast

Re: Hypotheek Opvang Polis Cardif

Ongelezen bericht door Gast »

Ga eens naar een rechts- en wetswinkel.

Okke

Ongelezen bericht door Okke »

Ik weet niet of het op deze site staat, maar op deze site staan veel tips over hypotheken http://www.gratishypotheektips.nl.

Blond en slim

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:oops:

Eerst iets wat ten nadele van je klinkt. In de meeste gevallen zit er ook een dekking bij arbeidsongeschiktheid in meegenomen. Dat deel van de premie is fiscaal aftrekbaar gemaakt (of nog te maken) dus dat verzacht de gevoelsmatige schade reeds enigzins. Tevens is er gedurende een bepaalde periode een zekere dekking genoten welke risico's met zich mee bracht. Deze mag betaald worden. Nu zeg je zelf ook ....."een deel". Terecht. Dat deel wat de verzekeraar nu niet meer hoeft te dekken vergt ook geen premies meer ...althans dat zou je denken. Spijt me, zo werkt het niet.

Ik zou bij de tussenpersoon reclameren aangaande het feit dat je achteraf niet het product geadviseerd hebt gekregen welke past bij jou situatie. Dat die situatie gewijzigd is hadden zij ook niet kunnen vermoeden (of wel) echter als je weet dat ze ongeveer 50% van die koopsom (4.000 Euro EXTRA) als provisie ontvangen hebben kan daar best wat van terug gegeven worden.

Met naam en toenaam genoemd worden op deze site is ook niet alles

Succes

Karel B

Ongelezen bericht door Karel B »

Dom Blondje, mag ik je er even op attenderen dat het eigenlijk niet jouw geld is. Die koopsom is (meestal) meegenomen in de hypotheek. Je hebt meer geld geleend bij de bank, zijnde dus de centjes van de bank die jij nu terug wilt vragen.

Verder zijn er banken die rentekorting geven als het risico van AO wordt afgedekt. Kan dus goed zijn dat jij bij teruggave van de betaalde premie meer rente moet gaan betalen. Dat is ook niet erg prettig

Blond en slim

Ongelezen bericht door Blond en slim »

:D Precies, daarom pleit ik ook niet voor teruggave van een deel van de premie. Volgens mij staat er duidelijk dat het juist zo NIET werkt. Ik pleit voor een goed gesprek mat de tussenpersoon, that's all. Ondanks je kritiek, wat mij betreft zijn we het eens. Ook je laatste punt is helder en vooral WAAR! Je eerste punt heeft wat mij betreft niets te maken met mijn voorgestelde werkwijze.

Gesloten