LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JohnKlaverman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2014 18:50

Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door JohnKlaverman »

Hoe zit het precies. Vorig jaar ben ik op de OV-fiets aangereden door een auto. Dit gebeurde op het moment dat ik een T-splitsing wilde passeren. Bij het naderen van de kruising zag ik de bestuurder voor de stopstreep wachten (voor het stopbord). Ik fietste vlot door.

Normaal gesproken minder ik vaart bij het naderen van een splitsing/kruising. Je weet immers nooit of men wel oplet.

De automobilist tikte mij lichtjes aan. Ik kwam ten val. Er was geen sprake van letsel. De automobilist bood mij 100 euro aan.

Wat kan ik in zo'n situatie het beste doen? De fiets was van de NS! Ik vermoed dat de automobilist zijn no-claim korting bij de verzekeraar wilde behouden. En wat nou als ik wél letsel had gehad? Zou ik juridisch dan nog wel sterk staan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het is corig jr gebeurd en je vraagd nu om raad,vlot :shock:
Je bent zachtjes aangetikt,je hebt geen schade of wel aan de fiets,je zegt niks...als je dat wel had gehad had je direct formulier in moeten vullen,denk niet dat ,dat nu nog geld..

Wat probeer je hier uit te slepen denk niks hoor...

Die man zal je 100 euro geboden hebben voor geval je gaatje in je broek had ofzo?
En misscien als het echt tikje was heeft man niet eens schade...en maakt dat voor jou uit.
Ook al zou je schadeformulier in vullen dan nog...hoeft hij bijwijze zijn auto niet te laten maken en misschien wel no claim beschermer.

Voortaan beste,als je echte schade hebt,formulier invullen,maar ook als het jou schuld is...

Gelukkig is het met sisser afgelopen..

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door eleven »

JohnKlaverman schreef:Hoe zit het precies. Vorig jaar ben ik op de OV-fiets aangereden door een auto. Dit gebeurde op het moment dat ik een T-splitsing wilde passeren. Bij het naderen van de kruising zag ik de bestuurder voor de stopstreep wachten (voor het stopbord). Ik fietste vlot door.

Normaal gesproken minder ik vaart bij het naderen van een splitsing/kruising. Je weet immers nooit of men wel oplet.

De automobilist tikte mij lichtjes aan. Ik kwam ten val. Er was geen sprake van letsel. De automobilist bood mij 100 euro aan.

Wat kan ik in zo'n situatie het beste doen? De fiets was van de NS! Ik vermoed dat de automobilist zijn no-claim korting bij de verzekeraar wilde behouden. En wat nou als ik wél letsel had gehad? Zou ik juridisch dan nog wel sterk staan?
Vorig jaar, en wat wil je feitelijk nu krijgen?

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom zal die automobilist jou 100 euro aanbieden als je geen letsel hebt? En we zijn nu inderdaad een jaar verder, wat wil je nu nog bereiken? Of stel je de vraag voor het geval het nog een keer gebeurd? Of wil je gewoon een discussie op gang brengen (mag ook)?

Wat de fiets betreft: die mag van de NS zijn, maar op het moment dat jij hem huurt ben je er aansprakelijk voor hem netjes terug te brengen. Als het ding beschadigd is, zal de NS jou er op aanspreken. De NS spreekt niet de andere bestuurder aan, want jij kunt je schade (inclusief eigen risico) weer bij de andere bestuurder claimen. Tenzij die fiets verzekerd is, dan wordt het weer een klein slagje anders.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef: Of wil je gewoon een discussie op gang brengen (mag ook)?
.
Soms kan ik het ruiken. :lol:

JohnKlaverman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2014 18:50

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door JohnKlaverman »

Het is corig jr gebeurd en je vraagd nu om raad,vlot :shock:
Je bent zachtjes aangetikt,je hebt geen schade of wel aan de fiets,je zegt niks...als je dat wel had gehad had je direct formulier in moeten vullen,denk niet dat ,dat nu nog geld..
De politie is langsgeweest i.v.m. een dreigende vechtpartij. Zij hebben de melding via de meldkamer van mij ontvangen dus lijkt mij dat ze daar een notitie/verklaring van hebben gemaakt. Die heb ik ze overigens ook zien schrijven. Lijkt me dan dat ik juridisch toch sterk sta.

Toen ik thuiskwam toch nog een tijd beziggeweest met contact leggen OV fiets over de schade, lopend terug, een klein pijntje en inderdaad volgens mij een gaatje in mijn broek. Daardoor die dag niet kunnen werken (zzp'er) en wil eigenlijk alsnog 8 uur claimen. 100 euro niet geaccepteerd natuurlijk. Visitekaartje van tegenpartij heb ik nog! Maar die 8 uur is het voornaamste probleem niet eens.

Wat ik me met name afvraag is of ik er goed aan had gedaan om die 100 euro te accepteren en of hij daar baat bij gehad zou hebben

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat je met die 100 euro onvoldoende schadevergoeding zou hebben gehad, of vergis ik me? Als je alleen al 8 uur werken wil claimen...

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom je er pas na een jaar op terugkomt. En wat ik helemaal niet snap: in je OP zeg je dat je geen letsel had, maar nu blijkt dat je een dag niet hebt kunnen werken door een pijntje.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door langste adem »

JohnKlaverman schreef:Wat ik me met name afvraag is of ik er goed aan had gedaan om die 100 euro te accepteren en of hij daar baat bij gehad zou hebben
De automobilist heeft in zoverre baat erbij dat er zo geen beroep op de verzekering gedaan wordt wat weer leidt tot hogere premies de komende jaren, wat uiteindelijk veel meer kost voor hem. Hij betaalt jou cash voor dat gaatje in je broek en wat voor eventuele schade aan die fiets en daarmee is de kous af.

Als jij het gevoel hebt dat die 100 euro lang niet voldoende is (want : lichamelijk letsel/misgelopen werkuren/smartegeld/die broek was duurder / schade aan fiets / of wat voor reden dan ook) , dan had je een schadeformulier moeten invullen en het de verzekering laten uitzoeken.
Dat ging op dat moment van het ongeluk misschien even niet vanwege een dreigende vechtpartij. Maar je moet uiteraard geen jaar wachten met zijn visitekaartje in je bezit en er dan pas werk van proberen te maken.

Dus ja je had er goed aan gedaan om destijds die 100 euro te accepteren. Nu heb je helemaal niets,

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door czarczar »

JohnKlaverman schreef:Hoe zit het precies.
Verzekeraars keren uitsluitend aantoonbare schade uit.
Als ik u was had ik die 100 euro handje-contantje maar aangenomen.
U had geen schijn van kans gehad op schadevergoeding van de verzekeraar, u had immers geen schade.
Wat er had kunnen gebeuren doet niet ter zake. Wat er had kunnen gebeuren als ik 3 uur geleden op de fiets had gezeten en die weg had overgestoken terwijl daar net een tractor reed die even niet zat op te letten .... Ik zat 3 uur geleden niet op die fiets en die tractor reed daar ook niet.

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door witte angora »

czarczar schreef:die tractor reed daar ook niet.
Dat weet jij niet, want je was daar niet. :wink:

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door langste adem »

tenzij ie 3 uur geleden zelf de tractoor bestuurde ipv die fiets :)

witte angora
Berichten: 31977
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, maar dan had hij ook hypothetisch gezien niet met die fiets de weg over kunnen steken terwijl er een tractor reed die even niet zat op te letten.... (alhoewel ik niet zou weten hoe een tractor al dan niet op kan letten; volgens mij is dat nog altijd op het conto van de bestuurder)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door eleven »

witte angora schreef:Nee, maar dan had hij ook hypothetisch gezien niet met die fiets de weg over kunnen steken terwijl er een tractor reed die even niet zat op te letten.... (alhoewel ik niet zou weten hoe een tractor al dan niet op kan letten; volgens mij is dat nog altijd op het conto van de bestuurder)
Je hebt het vliegtuig en de helicopter vergeten. :lol:

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door czarczar »

Beste mensen, ik heb nu een claim liggen van de tractorbestuurder omdat ik er met een fiets toch tegenaan ben gereden :-) Mijn verzekering betaalt niet uit, dus ik ben gedaagd voor het civiele recht om de de schade te vergoeden en door het OM omdat ik de tractorbestuurder heb laten schrikken door mijn gedrag en die pardoes een huis is binnen gereden.
Even zonder gekkigheid: verzekeringen betalen natuurlijk alleen de werkelijk aantoonbare schade uit. En laten we dat alsjeblieft zo houden, geen Amerikaanse toestanden hier. Ik schrik al van het bericht dat Redbull schadevergoeding heeft uitgekeerd, omdat je er niet echt vleugels van krijgt, maar dat was vast een hoax.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door kokka »

JohnKlaverman schreef:
Het is corig jr gebeurd en je vraagd nu om raad,vlot :shock:
Je bent zachtjes aangetikt,je hebt geen schade of wel aan de fiets,je zegt niks...als je dat wel had gehad had je direct formulier in moeten vullen,denk niet dat ,dat nu nog geld..
De politie is langsgeweest i.v.m. een dreigende vechtpartij. Zij hebben de melding via de meldkamer van mij ontvangen dus lijkt mij dat ze daar een notitie/verklaring van hebben gemaakt. Die heb ik ze overigens ook zien schrijven. Lijkt me dan dat ik juridisch toch sterk sta.

Toen ik thuiskwam toch nog een tijd beziggeweest met contact leggen OV fiets over de schade, lopend terug, een klein pijntje en inderdaad volgens mij een gaatje in mijn broek. Daardoor die dag niet kunnen werken (zzp'er) en wil eigenlijk alsnog 8 uur claimen. 100 euro niet geaccepteerd natuurlijk. Visitekaartje van tegenpartij heb ik nog! Maar die 8 uur is het voornaamste probleem niet eens.

Wat ik me met name afvraag is of ik er goed aan had gedaan om die 100 euro te accepteren en of hij daar baat bij gehad zou hebben
Lekkere zzp-er. Klein pijntje en meteen niet gaan werken. Dat bedrijfje van je zal wel lekker lopen zo!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

JohnKlaverman schreef:
Het is corig jr gebeurd en je vraagd nu om raad,vlot :shock:
Je bent zachtjes aangetikt,je hebt geen schade of wel aan de fiets,je zegt niks...als je dat wel had gehad had je direct formulier in moeten vullen,denk niet dat ,dat nu nog geld..
De politie is langsgeweest i.v.m. een dreigende vechtpartij. Zij hebben de melding via de meldkamer van mij ontvangen dus lijkt mij dat ze daar een notitie/verklaring van hebben gemaakt. Die heb ik ze overigens ook zien schrijven. Lijkt me dan dat ik juridisch toch sterk sta.

Toen ik thuiskwam toch nog een tijd beziggeweest met contact leggen OV fiets over de schade, lopend terug, een klein pijntje en inderdaad volgens mij een gaatje in mijn broek. Daardoor die dag niet kunnen werken (zzp'er) en wil eigenlijk alsnog 8 uur claimen. 100 euro niet geaccepteerd natuurlijk. Visitekaartje van tegenpartij heb ik nog! Maar die 8 uur is het voornaamste probleem niet eens.

Wat ik me met name afvraag is of ik er goed aan had gedaan om die 100 euro te accepteren en of hij daar baat bij gehad zou hebben
Nou je verhaal ga je al uitbreiden nu... :shock:
Sorry,maar als politie erbij had geweest en en was schade hadden die gezegd regelen jullie onderling het formulier.....
En idd eerst niks aan de hand geen schade,nu ineens pijntje en je uren...

Juridisch sterk,nee....
Voor politie is dit afgedaan,denk je nu echt dat ze daar nog wek van maken...welkom in de wereld..
Zou zorgen dat je goede wa verzekering hebt( als je die nog niet hebt) mocht nog keer gebeuren ben jij ook verzekerd,volgende keer misschien jou fout ,hoe goed je ook oplet...en dan ben je meer als 100 kwijt misschien..

Sorry maar jr later..komt op mij over als...mmm...zou ik er nog geld uit kunnen slepen..
Nee..
Succes verder en kijk uit in verkeer

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door 53078 »

czarczar schreef:Beste mensen, ... Ik schrik al van het bericht dat Redbull schadevergoeding heeft uitgekeerd, omdat je er niet echt vleugels van krijgt, maar dat was vast een hoax.
Geen hoax. RB reageerde netjes dat de twee "klagers" voor US$15,- uit de RBwebwinkel mochten bestellen òf US$ 10,- cash in het handje...

Ze namen het webwinkel tegoed....

czarczar
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 sep 2011 19:05

Re: Ik ben aangereden, schade contant afhandelen

Ongelezen bericht door czarczar »

53078 schreef:
czarczar schreef:Beste mensen, ... Ik schrik al van het bericht dat Redbull schadevergoeding heeft uitgekeerd, omdat je er niet echt vleugels van krijgt, maar dat was vast een hoax.
Geen hoax. RB reageerde netjes dat de twee "klagers" voor US$15,- uit de RBwebwinkel mochten bestellen òf US$ 10,- cash in het handje...
Ze namen het webwinkel tegoed....
Het was dus een hoax dat het om miljoenen ging :-)
Waar hoorde ik dat nu ook alweer? was het misschien DWDD? of toch ergens anders?
Online kon ik het niet vinden, dus ...

Gesloten