LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inboedel verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2016 12:16

inboedel verzekering

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Ik heb het volgende probleem, de vaatwasser heeft gelekt en nu moet mijn laminaat vloer vervangen worden, schade rond de 1500 euro, opgegeven aan de inboedelverzkering (reaal). de vloer is 16 jaar oud, de verzekering hanteerd een afschrijvings ladder van 10 jaar, maar ze zijn toch bereid om 320 euro ui te keren. Deze vloer heeft een fabrieks garantie van 25 jaar, als deze schade niet had plaats gevonden gaat de vloer nog 20 jaar mee.

Moet ik dit accepteren???

De premie is voor een tijdje aangepast omdat er mobile telefoons, tablets en laptops extra mee verzekerd zijn, ik ben toen niet op de hoogte gebracht dat de overrige inboedel is afgeschreven, volgens de maatschappij, ik ben dus ook zacht uitgedrukt; Woest.

maar , graag jullie mening hierover...

vrgr, Rinus Neijenhuis

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: inboedel verzekering

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

In de algemene voorwaarden zal ongetwijfeld altijd gestaan hebben tot welke grens u de nieuwwaarde of de dagwaarde uitgekeerd krijgt. Het lijkt me redelijk dat een laminaatvloer van 16 jaar verzekeringstechnisch volledig afgeschreven is. Dan is een uitkering van 320 euro nog coulant.
Maar ik snap uw gevoel wel een beetje. U moet een hele nieuwe vloer kopen door een lekkage en betaalt die vloer grotendeels uit eigen zak.

Ik kon uw rekensom niet helemaal volgen trouwens: de vloer is 16 jaar oud, de fabrieksgarantie is 25 jaar en de vloer zou nog wel 20 jaar mee kunnen?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: inboedel verzekering

Ongelezen bericht door beusen »

Klaas Jan schreef:In de algemene voorwaarden zal ongetwijfeld altijd gestaan hebben tot welke grens u de nieuwwaarde of de dagwaarde uitgekeerd krijgt. Het lijkt me redelijk dat een laminaatvloer van 16 jaar verzekeringstechnisch volledig afgeschreven is. Dan is een uitkering van 320 euro nog coulant.
Maar ik snap uw gevoel wel een beetje. U moet een hele nieuwe vloer kopen door een lekkage en betaalt die vloer grotendeels uit eigen zak.

Ik kon uw rekensom niet helemaal volgen trouwens: de vloer is 16 jaar oud, de fabrieksgarantie is 25 jaar en de vloer zou nog wel 20 jaar mee kunnen?
Simpel hoe TS rekent.
De vloer is 16 jaar oud, maar zou nog zeker 20 jaar kunnen meegaan.

Alleen als de vloer 25 jaar oud is, dan vervalt de garantie, dus om nog verder te reken, zou de vloer 36 jaar oud zijn, en heeft 11 jaar geen garantie meer. :wink:

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: inboedel verzekering

Ongelezen bericht door newmikey »

Woest hoeft u niet te zijn en de verzekering hoeft u (en kan dat ook niet) niet volcontinu op de hoogte te houden van de afschrijving van alle gedekte zaken. U kunt hier niets aan doen, de verzekering ook niet, het is gewoon botte pech en dat hebben we allemaal wel eens. Honderd procent zekerheid is zelfs in onze maatschappij een fictie, net zoals in het leven zelf.

Gesloten