LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inboedelverzekering studentenkamer

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
greetje54

inboedelverzekering studentenkamer

Ongelezen bericht door greetje54 »

Heeft er misschien iemand een tip waar ik voordelig en gemakkelijk (telefonisch of online) een inboedelverzekering voor een studentenkamer t.w.v. 10.000 Euro af kan sluiten. Ik loop nl. tegen hetvolgende probleem aan. Ik had voor onze studerende dochter een inb.verzekering bij FBTO waarvoor de premie vorig jaar plm. 20 Euro bedroeg. M.i.v. 1 jan. 2008 werd de premie 52 Euro (ruim 150 procent verhoging) waarbij wel gelijk de verzekerde waarde werd verhoogd naar 150.000 Euro. 't Maakt ze namelijk niet uit of je 1 kamer bewoont of een heel huis, "iedereen" heeft wel ongeveer zo'n inboedel. Omdat me de tijd ontbrak om een andere verzekering te zoeken heb ik hem dit jaar aangehouden en zoek ik nu een andere voor volgend jaar. Niet gecombineerd met een WA- of reisverzekering, zonder lidmaatschap, zonder een gesprek met een adviseur, gewoon een eenvoudige verzekering voor een lage prijs. Het leven van studenten (en hun ouders ) is al duur genoeg ! Vriendelijke groet, Greetje

Gerborgh

Re: inboedelverzekering studentenkamer

Ongelezen bericht door Gerborgh »

ABN AMRO heeft een Studentenvoordeelpakket, misschien dat dat wat is voor je dochter? Nadeel is wel dat je ook andere zaken bij ABN AMRO moet onderbrengen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak kun je een inboedelverzekering ook sowieso alleen afsluiten voor een woning, of een aparte wooneenheid. Veel studentenkamers zijn niet een afzonderlijke woning, dus in geval van een schade zou je daar ook nog eens tegen problemen kunnen aanlopen.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Postbank: 30 euro geloof ik inclusief WA, ongevallen en inboedel.
Deze dekt ook in studentenhuizen als er maar sprake is van inbraakschade, aangifte is gedaan etc.

Sommige (andere) verzekeringen stellen als eis dat de kamer afgesloten moet zijn.
Ik denk dat je ff op de site van je dochters bank zou moeten kijken, voor zo'n 30 euro hebben die waarschijnlijk allemaal wel een studentenverzekering.

Alleen diefstal van huisgenoten is wrschnlk bij geen van allen gedekt.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Waarom zou je voor een student uberhaupt een verzekering sluiten?

Wat heeft die in de regel staan. Bed kast bureau en tv en/of radio zooitje boeken. totale nieuwwaarde zeg euro 5.000. Dagwaarde zal veelal erg laag of zelfs nihil zijn omdat het vaak 2e hands gekochte spullen zijn. Denk dat de boeken nog het meest waardevol zijn in een studentenkamer.

Vergis je er niet in dat je denkt dat je ff nieuwwaarde uitgekeerd krijgt bij een schade.

rvkeuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

1. laptop/computer
2. tv
3. ipod
4. fotocamera
5. boeken
6. meubels
8. hobby (fiets, snowboard oid)
7. .... vul zelf maar in

toen ging de fik in je kamer....
wow, blij dat je een verzekering had....
afhankelijk van je verzekering krijg je nieuw/dagwaarde uitgekeerd.

greetje54

Ongelezen bericht door greetje54 »

@ rvkeuken,heel hartelijk bedankt voor je reacties ! Ik heb een bezoekje gebracht aan de bank waar mijn dochter bankiert, maar daar werd ik niet veel wijzer; ik moest maar een afspraak maken met een adviseur . Na wat surfen op internet ontdekte ik dat dezelfde bank een alles-in-één-polis aanbiedt voor studenten, telefonisch af te sluiten. Als het goed is ontvang ik binnenkort een offerte: een verzekerd bedrag van 15.000 Euro voor 2.08 Euro per maand. Ik ben hier echt heel content mee: precies wat je zegt, als die spulletjes verloren gaan is het bij elkaar toch een heel bedrag. We hopen er nooit een beroep op te hoeven doen maar het geeft een (bezorgde) moeder toch wat gemoedsrust. Vriendelijke groeten, Greetje

Gesloten