LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inboedelverzekering
inboedelverzekering
Wie weet er iets meer over de inboedelverzekeringen? Ik heb een inboedelverzekering van zo'n 50.000 euro. Voor mijn gevoel ben ik nu over-verzekerd. Maar volgens mijn verzekeringsagent is dit bedrag volgens de waardemeter normaal. (Ik heb samen met mijn man een kleine 4 kamerwoning). Wat nu, als bij brand of inbraak blijkt dat ik toch te hoog verzekerd ben? Wie kan mij hier iets over vertellen?
Re: inboedelverzekering
Als je over verzekert bent, is dat geen probleem. Een verzekering is er nml om je schadeloos te stellen, je zult dus nooit meer krijgen dan je werkelijke schade. Als je onderverzekert bent, dan levert dat problemen op. Het enige nadeel is dat je nu vermoedelijk te veel premie betaald. Als je het niet eens bent met je agent, je hebt de vrijheid zelf een bedrag op te geven.
Ik weet niet hoeveel jouw inboedelverzekring kost, maar die van mij kost maar enkele euro's. Dus denk je dat je er veel op zult besparen?
ja, ik zit zelf op 2,49 euro voor 100k
dus beter oververzekerd dan onder
dus beter oververzekerd dan onder