LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iNDEPENDER/ASSURANTIEBELASTING

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
KARIN B.

iNDEPENDER/ASSURANTIEBELASTING

Ongelezen bericht door KARIN B. »

IK VROEG VIA INDEPENDER EEN OFFERTE AAN VOOR EEN INBOEDELVERZEKERING.DE TE BETALEN JAARPREMIE WAS INCL.7% ASSURANTIEBELASTING EN ER KWAMEN 4.01 POLISKOSTEN BIJ.NADAT IK HAD GEVRAAGD OF ER GEEN ANDERE KOSTEN MEER BIJ KWAMEN SLOOT IK DE VERZEKERING AF.
TOEN IK DE POLIS KREEG MOEST IK ECHTER TWEE MAAL ASSURANTIEBELASTING BETALEN EN DE POLISKOSTEN WAREN RUIM 8EURO.
INDEPENDER ZEGT NU DAT ZIJ WETTELIJK VERPLICHT ZIJN OM OVER DE GENOEMDE BEDRAGEN IN DE OFFERTE ASSURANTIEBELASTING MOETEN VRAGEN.
IK SNAP ER NIETS VAN,INCLUSIEF BETEKENT BIJ MIJ NOG ALTIJD DAT ER NIETS MEER BIJ KOMT.TOEN IK VORIG JAAR VIA HUN EEN AUTOVERZEKERING AFSLOOT GEBEURDE ER PRECIES HETZELFDE.
MISSCHIEN STAAN ZE IN HUN RECHT MAAR DAN MOETEN ZE DAT WEL OP DE OFFERTE VERMELDEN,ZO KAN IK GEEN GOEDE VERGELIJKING MAKEN.
WIE KAN ME NU EENS UITLEGGEN HOE DAT PRECIES ZIT OF HEEFT ER ZELF ERVARING MEE.

Gast

Re: iNDEPENDER/ASSURANTIEBELASTING

Ongelezen bericht door Gast »

Op de premie van schadeverzekeringen wordt inderdaad 6% assurantiebelasting geheven. Op andere diensten die geleverd worden, bijvoorbeeld van een accountant of makelaar wordt 19% omzetbelasting geheven.

De maatschappij waar de polis wordt ondergebracht geeft een polis af. Over de premie plus veelal eenmalig poliskosten wordt 6% assurantiebelasting in rekening gebracht door de maatschappij. Deze draagt dit af aan de fiscus.

Het is wel een vreemde zaak. Op de site van Independer wordt bij het premie overzicht duidelijk vermeld dat de premie inclusief assurantiebelasting is.
Bij veel maatschappijen is er een bedenktijd van 14 dagen na afgifte van de polis. In die periode kan de polis kosteloos alsnog geannuleerd worden. Dit staat of op de polis, of in een van de bijlagen bij de polis.

Succes

p.rooker

Ongelezen bericht door p.rooker »

Als er een offerte afgegeven is voor inclusief ass.belasting.
Zullen zij de premie moeten handhaven.

Anders opzeggen

Jaliks

Ongelezen bericht door Jaliks »

assurantiebelasting is volgens mij nog steeds 7% of is hier verandering in gekomen?

Op de offerte hoort vermeld te staan of de premie inclusief belasting is. Dat staat meestal ergens onder in met de kreet: bedragen zijn exclusief belasting en poliskosten.

Aan de andere kant vraag ik me af of u zulks niet had kunnen verwachten nu het met de autoverzekering ook zo is gelopen?

karin b.

Ongelezen bericht door karin b. »

op de offerte staat duidelijk vermeld:inclusief assurantiebelasting .
(7%)
toch moet ik daarop nogmaals assurantiebelasting betalen.
ik heb independer en de verzekeraar zelfs een kopie van de offerte en de polis toegestuurd maar ze zeggen gewoon dat zij dat wettelijk verplicht zijn.
ik heb de acceptgiro dan ook zelf aangepast aan het bedrag van de offerte maar nu bestoken ze met acceptgiro's voor het resterende bedrag.
de verzekering is al afgesloten,opzeggen gaat niet meer,ik zeg wel op zo gauw de opzegtermijn het toelaat want met hun wil ik niks meer te maken hebben.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Er hoeft geen assurantiebelasting te worden betaald over assurantiebelasting.

Volgens mij heeft independer gewoon een fout gemaakt en is het geoffreerde bedrag exclusief assurantiebelasting en poliskosten.

Dit proberen ze nu terug te halen door het apart in rekening te brengen.

Ze hebben dus een foute offerte afgegeven door daar inclusief neer te zetten. U hoeft daar echter geen boodschap aan te hebben.

Als u inderdaad een offerte heeft waar DUIDELIJK INCLusief kosten en assurantiebelasting staat dan is dat het bedrag wat u moet betalen.

Of moet u een bedrag van ongeveer 25 eurocent aan assurantiebelasting betalen? Dit is namelijk het bedrag aan ab voor de kosten. Ik mag hopen van niet want als we nu al moeilijk gaan lopen doen over 25 cent dan houdt het voor mij snel op.

samaras9

Ongelezen bericht door samaras9 »

inderdaad zo is bij independer bij mij hebben ze dat ook gedaan. Maar niet alleen dat. Ik was ook 300 euro duurder dan bij mij verzekering. Op internet wordt berekend 1100 euro en ik krijg 1343.57 euro en ik krijg mij polis niet maar eerst een herinnering en dan de polis en als je de datum bekijkt de 14 dagen zijn voorbij je kan niks meer doen.

xpmink

Ongelezen bericht door xpmink »

Ja jongens lekker via internet polisje sluiten.

Als je getekend hebt ben je de pisang. Bellen: er zijn ****duizend wachtenden voor u, de verbinding wordt verbroken.

Mailen: na 5 dagen nog geen reactie.

Nee, geef mij maar gewoon de verzekeringsboer op de hoek bij mij in het dorp, kan ik gewoon naar binnen stappen wanneer ik wil en wordt er tenminste nog een beetje aan de klant gedacht.

Gesloten