| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ineas failliet - ben ik nu verzekerd?
Ineas failliet - ben ik nu verzekerd?
Zoals de meeste mensen ondertussen weten is ineas in de problemen gekomen en staan nu onder toezicht van DNB.
Eerste punt
Ik betaal per kwartaal (30 Januari, 30 April, 30 Juli)
Echter, volgens de website worden Casco schades niet vergoed.
Het lijkt me sterk dat ik deze incasso MOET betalen terwijl Ineas niet aan hun verplichtingen kan voldoen.
Tweede punt:
Ineas geeft aan dat alle polissen tot 1 September doorlopen. Als ik een nieuwe verzekering afsluit staat daar in de polisvoorwaarden dat ze niet uitkeren als u elders verzekerd bent."
Vraag: Ben ik in dit geval 'dubbel' verzekerd en zal geen geen van beide verkekerings maatschappijen uitkeren?
Bedankt!
Groeten
Dirk
Eerste punt
Ik betaal per kwartaal (30 Januari, 30 April, 30 Juli)
Echter, volgens de website worden Casco schades niet vergoed.
Vraag: Moet ik nu mijn automatische incasso intrekken en zorgen dat ik per 30 Juli een andere auto verzekering heb?De verzekerden dienen deze nota's zelf te voldoen en kunnen deze daarna als schade indienen bij IIC. Op dit moment is onzeker of IIC alle casco schades volledig zal kunnen vergoeden.
Het lijkt me sterk dat ik deze incasso MOET betalen terwijl Ineas niet aan hun verplichtingen kan voldoen.
Tweede punt:
Ineas geeft aan dat alle polissen tot 1 September doorlopen. Als ik een nieuwe verzekering afsluit staat daar in de polisvoorwaarden dat ze niet uitkeren als u elders verzekerd bent."
Vraag: Ben ik in dit geval 'dubbel' verzekerd en zal geen geen van beide verkekerings maatschappijen uitkeren?
Bedankt!
Groeten
Dirk
-
witte angora
Re: Ineas failliet - ben ik nu verzekerd?
Ik heb anders nog nooit van Ineas gehoord.Zoals de meeste mensen ondertussen weten is ineas in de problemen gekomen en staan nu onder toezicht van DNB.
Sorry.
Voor het antwoord kun je even naar deze link kijken: http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubrie ... n=overgeld
Verder zou ik even contact opnemen met een onafhankelijke adviseur, wat je nu het beste kunt doen. Wellicht dat de ANWB (verkoopt ook verzekeringen) je hierbij verder kan helpen. Je zult hoe dan ook per 1 september een andere verzekering nodig hebben.
Voor meer informatie over uw Ineas-autoverzekering kunt u ook kijken op http://zelf.nl/ineas.
Ok, dus ik kan mij aanmelden bij Zelf.nl voor een gratis casco dekking tot 1 September, waarna ik deze kan voortzetten bij Zelf.nl of naar een andere verzekeraar overstappen?
DJ
DJ