LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] informatieverzameling door Athena

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sule

informatieverzameling door Athena

Ongelezen bericht door sule »

Tot mijn verbazing ontving ik van Athena verz. pensioenen & hypotheken een uitgebreide brief waarin ze - op grond van de
Wet Financiële Dienstverlening - mij een uitgebreid inventarisatieformulier zonden ,om hun zorgplicht en een goed en zorgvuldig verzekeringsadvies een maximale invulling te kunnen geven.

Naar mijn opvatting is de uitgebreide verwijzing naar de wet een suggestie dat invullen en retour zenden een wettelijke plicht is.
Verder denk ik dat het uitgbreid bevragen pas aan de orde is als een verzekeringsofferte wordt aangevraagd.

Athena gaat - naar mijn mening - haar boekje ver te buiten.
Maar misschien zie ik het verkeerd.

FlipKaneel

Re: informatieverzameling door Athena

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Je ziet het inderdaad verkeerd.

Door de WFD moeten alle tussenpersonen hun klanten wijzen op alle mogelijke risico's die zij zouden kunnen lopen.

De klanten moeten er dan zelfs voor tekenen dat de tussenpersoon hen inderdaad op dat risico gewezen heeft. Heeft de tussenpersoon een dergelijke handtekening niet dan kan hij alsnog aansprakelijk gesteld worden als er ooit iets zou gebeuren.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Voor het afsluiten van een verzekerings produkt moet je soms alle gegevens hebben, maar het lijkt mij gezien de vraag meer reclame om meer produkten te verkopen, en dat mag niet.
Je mag alleen vragen wat belangrijk voor de aangevraagde verzekering is, niet verder.

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Het is in die zin geen reclame dat ze graag meer producten willen verkopen (dat is natuurlijk wel een bijkomstig voordeel) maar meer een schrijven dat ze kunnen zeggen dat ze hun klant in ieder geval op alle mogelijke gevaren hebben gewezen.

Gesloten