Op vakantie zijn wij onze autosleutel met afstandbediening kwijtgeraakt.
Kosten van de nieuwe autosleutel, € 185,--.
Ter informatie: wij hadden onze auto niet bij ons. Wij zijn met de auto naar Schiphol gereden en moesten dus noodgedwongen de autosleutel op vakantie meenemen. Over het verliezen van de autosleutel bestaat er geen discussie met ING. Ook niet over het aftrekken van het eigen risico. Wel over het feit of de autosleutel onder de verzekering valt.
Want in hun voorwaarden staat in artikel 13.7.4 dat niet vergoed wordt:
voertuigen, aanhangers, (lucht)vaar- tuigen, campers en toercaravans, inclusief standaarduitrusting, brandstof, onderdelen, accessoires en geluidsapparatuur (met accu- aansluiting)
Ik begrijp de strekking van dit artikel. Wanneer je met je auto op vakantie gaat moet er een grens zijn aan wat er vergoed wordt als accessoire, hele dure geluidsapparatuur bijvoorbeeld kan niet onbeperkt vergoed worden.
Maar ING stelt nu dat een autosleutel een accessoire is en dat het niet van belang is of je je auto wel of niet bij je hebt.
Wij hebben er nota bene op gepast alsof het een waardevol sieraad betrof!
Mijn stelling: Mijn autosleutel maakte deel uit van mijn bagage en NIET van mijn auto op het moment van verlies. Per definitie kan ik de sleutel niet achterlaten in of bij mijn auto wanneer ik op vakantie ga met een vliegtuig.
Ik ben dus gedwongen de autosleutel mee te nemen.
Ik vind dat ING deze schade moet vergoeden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING reisverzekeing
Re: ING reisverzekeing
Mijn visie hierop: Of je de auto meehad of niet doet niet terzake. De sleutel is een accessoire van de auto. Hoe goed je er op hebt gepast maakt ook niet uit (valt ook niet te controleren voor de ING), je bent 'm verloren en het wordt niet vergoedt. Was er geen kluisje op de vakantiebestemming?? Dan had je de sleutel misschien beter daar in kunnen leggen.
Kortom, ik ben het met de ING eens. Rot voor jou, maar het staat duidelijk vermeld.
Kortom, ik ben het met de ING eens. Rot voor jou, maar het staat duidelijk vermeld.
zoals ik het zie, is een sleutel een deel van een slot.
het slot is een onderdeel van het portier en het portier is een onderdeel van de auto.
U bent dus gewoon een stukje van uw auto kwijt geraakt.
je zou natuurlijk kunnen stellen dat de sleutel niet vast zit aan het slot.
maar dan zou je ook kunnen stellen dat het slot niet zit vastgelast aan het portier en het portier bij de scharnieren ook kan worden verwijderd.
wat is dan eigenlijk de auto?
het slot is een onderdeel van het portier en het portier is een onderdeel van de auto.
U bent dus gewoon een stukje van uw auto kwijt geraakt.
je zou natuurlijk kunnen stellen dat de sleutel niet vast zit aan het slot.
maar dan zou je ook kunnen stellen dat het slot niet zit vastgelast aan het portier en het portier bij de scharnieren ook kan worden verwijderd.
wat is dan eigenlijk de auto?
Volgens mij begint je vakantie zodra je de voordeur uitloopt, en is de reis naar een luchthaven dus ook onderdeel van de reis. Je mag dus inderdaad aannemen dat een eigen auto die je gebruikt om er te komen, er ook onder valt. Echter zeggen zij in de door jou geaccepteerde voorwaarden duidelijk dat voertuigen niet onder de verzekering vallen, dus dan hebben ze gelijk in hun standpunt.ideeMix schreef:Op vakantie zijn wij onze autosleutel met afstandbediening kwijtgeraakt.
Kosten van de nieuwe autosleutel, € 185,--.
Ter informatie: wij hadden onze auto niet bij ons. Wij zijn met de auto naar Schiphol gereden en moesten dus noodgedwongen de autosleutel op vakantie meenemen. Over het verliezen van de autosleutel bestaat er geen discussie met ING. Ook niet over het aftrekken van het eigen risico. Wel over het feit of de autosleutel onder de verzekering valt.
Want in hun voorwaarden staat in artikel 13.7.4 dat niet vergoed wordt:
voertuigen, aanhangers, (lucht)vaar- tuigen, campers en toercaravans, inclusief standaarduitrusting, brandstof, onderdelen, accessoires en geluidsapparatuur (met accu- aansluiting)
Ik begrijp de strekking van dit artikel. Wanneer je met je auto op vakantie gaat moet er een grens zijn aan wat er vergoed wordt als accessoire, hele dure geluidsapparatuur bijvoorbeeld kan niet onbeperkt vergoed worden.
Maar ING stelt nu dat een autosleutel een accessoire is en dat het niet van belang is of je je auto wel of niet bij je hebt.
Wij hebben er nota bene op gepast alsof het een waardevol sieraad betrof!
Mijn stelling: Mijn autosleutel maakte deel uit van mijn bagage en NIET van mijn auto op het moment van verlies. Per definitie kan ik de sleutel niet achterlaten in of bij mijn auto wanneer ik op vakantie ga met een vliegtuig.
Ik ben dus gedwongen de autosleutel mee te nemen.
Ik vind dat ING deze schade moet vergoeden.
Wat dat zegt over de kwaliteit van de reisverzekering is een ander verhaal.
Dit nog los van het feit dat het voertuig in kwestie geen bepalend onderdeel van de daadwerkelijke vakantie in het buitenland was, en er ook nog zoiets bestaat als een reservesleutel.
Brabbel toch geen onzin, negatief gedoe met ING. Reisverzekering is goedkoop en uitermate coulant. Ik reis de halve wereld rond, en kan het weten.sjohie schreef:Wat dat zegt over de kwaliteit van de reisverzekering is een ander verhaal.
Sommigen willen alles vergoed hebben. Armoede. Kluisje huren voor 25 euro en sleuteltje erin.
Groeten en fijn weekend !
Een verzekering dekt wat de voorwaarden zeggen dat deze dekt, niks meer en niks minder. Deze specifieke verzekert ongemakken rondom reizen, en dus valt deze onder de noemer reisverzekering. Echter nam/neemt TS aan dat autosleutels van het voertuig wat gebruikt wordt ter transportatie naar het vliegveld, onder de voorwaarden valt. Dit is gezien de geposte uitsnede daarvan, dus niet zo.Belegger+ schreef:Brabbel toch geen onzin, negatief gedoe met ING. Reisverzekering is goedkoop en uitermate coulant. Ik reis de halve wereld rond, en kan het weten.sjohie schreef:Wat dat zegt over de kwaliteit van de reisverzekering is een ander verhaal.
Sommigen willen alles vergoed hebben. Armoede. Kluisje huren voor 25 euro en sleuteltje erin.
Groeten en fijn weekend !
Als jij met deze verzekering hetzelfde zou hebben, zou ook jij dus dit antwoord van ze krijgen. En dan maakt het geen jota uit of je eens per 5 jaar met tante mies een lang weekend Schoorl boekt, of een aantal keren per jaar een continent doorkruist op vakantie.
En ja, ik vindt dit een matige reisverzekering. Ik vind dat de voorwaarden onderscheid zouden moeten maken tussen gehuurde voertuigen ter plaatse, waar je doorgaans aparte verzekeringen bij afsluit, en eigen vervoer wat onderdeel is van de vakantie/reis. Dan zou dit dus vergoed worden.
Vervelend, maar het is nu eenmaal zo dat niet álles verzekerd is. De sleutel hoort bij de auto, en voor de auto is geen dekking op de reisverzekering. Niet zo moeilijk, maar jij probeert er je eigen interpretatie aan te geven. Er staat in geen enkele voorwaarden dat er een verschil is tussen een auto die je bij je hebt of een auto die op de parkeerplaats van Schiphol staat.
Daarnaast zeg je dat je op de sleutel hebt gepast alsof het een waardevol sieraad was. Dat is natuurlijk grote onzin, want dan was je de sleutel niet kwijtgeraakt!
In principe zou er dekking zijn op je autoverzekering, als de auto casco verzekerd is. Maar door eigen risico en eventueel terugval zal het niet interessant zijn daar te claimen.
Daarnaast zeg je dat je op de sleutel hebt gepast alsof het een waardevol sieraad was. Dat is natuurlijk grote onzin, want dan was je de sleutel niet kwijtgeraakt!
In principe zou er dekking zijn op je autoverzekering, als de auto casco verzekerd is. Maar door eigen risico en eventueel terugval zal het niet interessant zijn daar te claimen.