LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING studenten inboedelverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
RRR123
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2014 20:15

ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door RRR123 »

Ik doe al vanaf dat ik zelf een rekening heb al mijn zaken met ING. Zo heb ik ook een studenten inboedelverzekering afgesloten naast al mijn geldzaken.Ik heb per 1 augustus 2013 aangegeven dat ik een half jaar in het buitenland zou gaan wonen en gevraagd hoe ik dat kon regelen. Er werd mij verteld dat ik een persoon in Nederland kon machtigen voor mijn ING-zaken. Deze machtiging heb ik bevestigd gekregen en heb aangegeven dat mijn, moeder, die ook al een pas van mijn rekening heeft, mijn contactpersoon is voor deze periode. Dit zou betekenen dat alle post en communicatie via haar zou kunnen gaan. Ik dacht daarmee mijn zaken goed met ING geregeld te hebben.

Eind april 2014 heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van ING om te melden dat ik ga verhuizen. Tot mijn stomme verbazing hoorde ik toen dat ik niet meer verzekerd was en genoteerd stond als wanbetaler!

Het bleek dat in de tijd dat ik in het buitenland zat mijn verzekeringspremie (van een 3 euro per maand) niet afgeschreven was. De klantenservice vertelde mij dat er brieven naar mij getuurd zijn hierover, maar die hebben mij uiteraard niet bereikt, omdat ik in het buitenland woonde, zoals ik al had doorgegeven, en ze naar mijn adres in Nederland verstuurd waren. Vervolgens is, zonder dat enig bericht mij daarover bereikt heeft, de verzekering stop gezet.

Vervolgens heb ik gevraagd of dit op te lossen is door de tot nu verschuldigde premies alsnog te betalen. En niet omdat ik in deze periode schade heb gehad die ik wil verhalen, maar gewoon om weer verzekerd te zijn. Maar volgens de ING medewerkers kon dit niet. Op mijn vraag of ik mij dan opnieuw kon verzekeren bij de ING, gaf deze zelfde medewerker aan dat dit ook niet meer kon.

Dat begrijp ik helemaal niet. Ik zie niet dat ik ergens tekort geschoten ben, omdat ik gewoon doorgegeven had dat ik in het buitenland was en dus mijn postadres was veranderd. Over deze zaken is geen contact opgenomen met mijn contactpersoon, noch is er digitaal informatie over naar mij gestuurd. Nadat ik dit meerdere keren de afgelopen week heb aangekaart bij ING heb ik gisteren een brief ontvangen dat ik per november 2014 weer premie dien te betalen voor mijn inboedelverzekering. Dit snap ik al helemaal niet omdat er mij meerdere keren is verteld dat ik geroyeerd ben en geen verzekeringen meer bij de ING mag afsluiten.

Ik sta een beetje met mijn rug tegen de muur want alle inboedelverzekeringen kosten mij nu een behoorlijke smak geld omdat ik dus genoteerd sta als wanbetaler. En dan krijg ik ook nog eens een bevestiging van een nieuwe inboedelverzekering van de ING waar ik met geen woord over heb gesproken met medewerkers.

Heeft iemand verstand van deze zaken en kan me uitleggen wat voor stappen ik kan nemen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door tenormin »

En heeft uw moeder, als "zaakwaarneemster" dan niets ontvangen van de ING? Ik neem aan dat je de bevestiging dat je moeder als zaakwaarneemster was goedgekeurd door de ING nog op schrift hebt. Wrijf ze dit dan even onder de neus. Lijkt mij dan.

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Mallet »

Als je voor een korte periode naar het buitenland gaat neem ik aan dat je Nederlandse bankrekening gewoon door heeft gelopen toch? Wat is dan de reden dat de incasso voor de verzekeringspremie gedurende die tijd niet heeft plaats kunnen vinden?

mariena-1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2014 09:09

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door mariena-1972 »

goedemorgen,
ik ben van jaar en dag verzekerd bij de ING zowel voor inboedel als voor de pc verzekering en mijn ongevallen verzekering. de ing haalde automatisch iedere maand van mijn rekening top zou je zeggen. maar nu blijkt dat de bank ZELF EEN FOUT heeft gemaakt(telefonisch door de bank bevestigt.) en geen geld van mijn rekening gehaald plus geen herinneringen gestuurd dat het niet is gelukt. hebben ze nu na 2 JAAR een herinnering kunnen sturen dat ze de bedragen niet van mijn rekening hebben kunnen halen! dus of ik ff voor 2 jaar mijn verzekeringen wil bestalen? als je dan zeg weet je ik weet het goed gemaakt ik betaal 3 maanden omdat ik toch geen gebruik heb gemaakt en u sluit dan de verzekering netjes af dan gaan ze daar niet mee akkoord! nee ik kan als coulance van de bank (die zelf de fout heeft gemaakt) 2 maanden in mindering kunnen krijgen!! wie heeft die fout nou gemaakt ik of de bank? ja ja er zullen wel weer mensen komen met u had het zelf in de gaten moeten houden, maar dat heb ik een aantal jaar gedaan en het liep als een zonnetje dus ...... nu dreigen ze me op de lijst van wantbetalers te gaan zetten door HUN EIGEN FOUT!! ik vind dit zo een schande van de ING. ING deel je verlies en handel dit netjes af! ik wil best coulante zijn door die 3 maanden te betalen maar wees dan ook zo sportief om jullie verlies te nemen! zijn er meer van dit soort praktijken bekent? hoor het graag

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je hebt echt in 2 jaar tijd noooiiiittttt gezien dat je incasso van de inboedelverzekering niet liep???

mariena-1972
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2014 09:09

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door mariena-1972 »

nee daar heb ik niet meer op gelet en de bank heeft me ook net gemeld dat ik zeker niet de enige ben er schijnen heel veel klanten met een verzekering de dupe te zijn geworden (de verzekering loopt ook nog steeds een gedeelte werd mijn net gemeld)

RRR123
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2014 20:15

Re: ING studenten inboedelverzekering

Ongelezen bericht door RRR123 »

Beste Mariena (en anderen)

Precies, het is een gigantische zooi bij de ING. Gewoon naar een kantoor gaan en daar met een medewerker praten. Vaak helpt dit wel.

Mijn situatie is gelukkig (?) opgelost door de ING, met de melding dat mijn wanbetaling en royering dreigement ongegrond waren. "Omdat ik wel een verzekering had al die tijd." De reactie was dat er een fout was gemaakt op mijn nieuwe verzekerings-polis (deze zou per november 2014 starten, welke ik overigens nooit heb aangevraagd) er was namelijk een typefout gemaakt en de juiste startdatum had moeten zijn november 2013. Wat natuurlijk complete onzin is, ik heb nog nooit gehoord van een verzekeringsbedrijf wat een typefout maakt in de startdatum van een contract. Dat ik inderdaad een aantal maanden mijn premie niet heb betaald wordt verzwegen en is opeens onder de tafel geveegd, even als alle overige correspondentie over dit onderwerp. Schandalig! Vooral omdat mij meerdere keren telefonisch is verteld dat ik echt moest ophouden met contact zoeken met de ING omdat er toch niets meer aan de situatie te doen is. Maar de ING heeft excuses gemaakt voor de beschuldiging dat ik een wanbetaler ben en zegt alles op te zullen lossen. Helaas ben ik al wel geregistreerd bij het BKR, dus excuses helpen me nu nog niet heel veel. Maar dat zal de volgende bureaucratische heuvel worden die bedwongen moet worden.

Dus in conclusie:
- in augustus 2013 aangegeven naar het buitenland te gaan voor zes maanden, met als correspondentie adres het huis van mijn ouders en mijn moeder als contact persoon
- in oktober 2013 en november 2013 per abuis geen verzekeringspremie betaald
-in november 2013 brieven op oude adres, dus niet het opgegeven correspondentie adres dat ik verzaak de premie te betalen en dat de verzekering wordt stop gezet.

- eind april 2014, adreswijziging doorgeven mbt verhuizing, ik krijg mededeling dat ik niet meer ben verzekerd en ben 'geroyeerd' bij ING verzekeringen vanwege wanbetaling
- begin mei 2014 diverse telefoongesprekken voer de situatie, waar mij meerdere keren is verteld 'op te houden met bellen' en 'werknemers bezig te houden' want er kan niks aan de situatie gedaan worden
- 5 mei 2014, per post een verzekeringspolis voor november 2014 - november 2015 ontvangen
- 7 mei 2014, langs bij ING kantoor voor opheldering, ik krijg de boodschap dat er een typefout is gemaakt. Contract moet zijn van november 2013 - november 2014, toch geen wanbetaling. (Terwijl mijn rekening afschriften mij vertellen dat ik daadwerkelijk die maanden niet heb betaald.)
- 8 mei 2014, telefonisch contact over BKR, die ze nu zo snel mogelijk zullen opheffen.
- nu, nog steeds bezig met het officieel veranderen van mijn BKR status en helemaaaaal klaar met de ING.

Op naar een andere bank!

Gesloten