LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomen voor oude dag --> Levensverzekering (Lijfrente)

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ik-ke
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 11:02

Inkomen voor oude dag --> Levensverzekering (Lijfrente)

Ongelezen bericht door Ik-ke »

Hallo Allen,

Graag zou ik jullie mening krijgen omtrent het onderstaande.
Via mijn adviseur laten bekijken of ik en mn partner een pensioengat hebben, blijkbaar is dit bij beide het geval.
Ons is dus aangeraden hiervoor wat voor later te gaan opbouwen, mede omdat dit belastingtechnisch ook interessant is/kan zijn.

Nu komt dezelfde adviseur met het "natuurlijk" garantie plan van Conservatrix.
http://www.conservatrix.nl/particulier/ ... antieplan/
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand hier een mening over?

Nu zie ik in de voorwaarden dat de kosten redelijk hoog zijn maar dat het gegarandeerde eindkapitaal ook behoorlijk hoog is tov andere polissen.
Schijnbaar krijgen we voor de looptijd elk jaar minimaal 3,5% rente bijgeboekt. Mogelijk ook nog extra rentevergoedingen indien van toepassing dmv rentewinstdelingsregeling, dus het eindkapitaal kan wel hoger worden maar nooit lager dan in de polis opgegeven.
Ook bij overlijden wordt er uitgekeerd (90% van het opgebouwde waarde)

Graag jullie mening of dit een interessante optie is om te sparen voor later of zijn er interessantere/betere opties.
We willen wel zekerheid, dus is beleggen voor ons geen optie.

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

Liesz78
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 23:13

Re: Inkomen voor oude dag --> Levensverzekering (Lijfrente)

Ongelezen bericht door Liesz78 »

Dag Ik-ke
Ik heb sinds 2 jaar het Natuurlijk Garantieplan van Conservatrix. Afgesloten via een tussenpersoon omdat ikzelf een complete leek ben in dit soort dingen.
Vandaag was ik bij een hypotheekadviseur, die deze levensverzekering een woekerpolis noemde... Ben ik uiteraard niet blij mee! Wil de verzekering nu meteen opzeggen, maar in een brief die ik onlangs kreeg van Conservatrix, staat een zeer lage afkoopwaarde.
Iemand anders hier ervaringen mee??

Gesloten