| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inshared en het publiceren van foto's van huizen
Inshared en het publiceren van foto's van huizen
Bij Inshared blijkt er gewoon een foto van je huis te staan wanneer je bij 'Woonverzekering' een postcode en huisnummer invoert.
https://www.inshared.nl/
Mag dit zomaar?
https://www.inshared.nl/
Mag dit zomaar?
Re: Inshared en het publiceren van foto's van huizen
Die foto's zijn waarschijnlijk afkomstig van Google Streetview en dat is in principe een openbare bron. Dus, om je vraag te beantwoorden, ik ben bang dat dit gewoon toegestaan is.
Klopt, foto's zijn van Google Streetview. Bij het afsluiten van mijn inboedelverzekering bij Inshared kreeg ik die ook, niets mis mee en gewoon openbaar.klaas1978 schreef:Die foto's zijn waarschijnlijk afkomstig van Google Streetview en dat is in principe een openbare bron. Dus, om je vraag te beantwoorden, ik ben bang dat dit gewoon toegestaan is.
Jor schreef
Dit is niet waar. Ik heb even gekeken naar mijn huis en dan zie ik een recente foto van de zijkant van mijn huis. In Streetview kan ik alleen maar naar oude foto's van de voorkant van mijn huis kijken! Het zijn (in mijn geval) dus wel degelijk andere foto's!Klopt, foto's zijn van Google Streetview
Ik geloof je wel. Echter in mijn geval is ( woon in een flat ) zijn de foto's gemaakt aan de voor en achterzijde wel van Google Streetview
Ik heb namelijk daarna even via google Streetview gekeken en kreeg precies dezelfde foto's ( zelfde voor en achterzijde ) .
-
EagleOne2002
zolang ze maar geen fotos hebben van mijn slaapkamer 
-
witte angora
Waarom zou iemand geen foto van je huis mogen maken en dat op internet zetten?
Overal vind je foto's van andermans huizen/kastelen/paleizen/landgoederen/grachtenpanden/noem maar op.
Wat is het probleem?
Of wil je ook aan degenen die jouw huis langslopen oogkleppen verplicht stellen omdat ze je huis niet mogen zien?
Overal vind je foto's van andermans huizen/kastelen/paleizen/landgoederen/grachtenpanden/noem maar op.
Wat is het probleem?
Of wil je ook aan degenen die jouw huis langslopen oogkleppen verplicht stellen omdat ze je huis niet mogen zien?
Ik begreep/begrijp het probleem hiermee ook niet. Ik vroeg Info over een inboedelverzekering en na het invullen van postcode+huisnummer verschenen de foto's, niks mis mee en ik heb de verzekering ook gewoon genomen, ook niets mis mee
Het hele privacy-verhaal moet je vergeten.Het gaat om de buitenzijde,openbare weg dus,opnieuw niets mis mee.
Het hele privacy-verhaal moet je vergeten.Het gaat om de buitenzijde,openbare weg dus,opnieuw niets mis mee.
En mij maakt het ook niets uit. Het enige is dat de foto's op StreetView, ondanks het feit dat ze ouder zijn, wel een beter beeld geven van mijn huis dan die van InShared, want wie wil nu eigenlijk de zijkant van mijn huis zien