De meeste mensen zullen ze wel kennen, de reclames van InShared. Het concept zou zijn, dat als niemand claimde, de premie laag zou zijn. Hele campagnes met mensend ie hun bankstel in plastic inpakten, om maar niet te claimen. Dat zou de verzekering goedkoop houden.
Wij hebben nu een jaar lang een autoverzekering bij InShared afgesloten. Nu zijn ze kennelijk het boekjaar aan het sluiten, komt er een e-mail. "Helaas, er is geen geld over, de premie kan niet omlaag".
Ondertussen draait Inshared (Achmea) wél winsten. Ettelijke honderden miljoenen. De laatste keer dat er is terugbetaald, lijkt 2011 te zijn.
Goed, als de premie precies klopt met de claims kan dat natuurlijk. MAar wat verbaast mij? Een week later een 'goed nieuws' email van Inshared. Ze gaan de producten aanpassen, de prijs blijft gelijk, maar in bepaalde situaties komt het eigen risico te vervallen, wordt er meer of anders vergoed op accesoires, enzovoort.
Oftewel: men breid het pakket uit. Dat kost geld.
Dus in plaats van premie terug te betalen, zoals inshared beloofd had, heeft men de kosten van de verzekering voor zichzelf verhoogt. Uiteraard met als achterliggende gedachte dat als er maan niet geclaimed wordt, dat extra winst is voor ze.
Ik voel mij daarom bekocht door inshared. Ze hebben een hele duidelijke reclamecampagne gehad; de kosten laag houden door niet claimen, terugbetalen als er meer berekend is dan geclaimed. Echter wat doen ze? Ze betalen niet terug en breiden de verzekering uit met iets waardoor méér geclaimed zal worden, nl geen eigen risico.
Dat is niet wat inshared beloofde in haar reclames.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Re: Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Met hun reclames bedacht door een genie suggereert deze verzekeraar dat alle meevallers worden doorberekend aan de bij hen verzekerden. Dat is het algemene principe. Bij verlies -of dreiging daarvan- gaat de premie omhoog. Bij meevallers omlaag in concurrentie positie. Is dus niet nieuw.
Re: Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Daarom bestaan er ook algemene voorwaarden, die U natuurlijk gelezen hebt toen u de verzekering afsloot. En daarin zal vast wel staat dat wat ze doen volgens hun voorwaarden toegestaan. En reclame is reclame, niet meer en niet minder.HZik schreef:Ik voel mij daarom bekocht door inshared. Ze hebben een hele duidelijke reclamecampagne gehad; de kosten laag houden door niet claimen, terugbetalen als er meer berekend is dan geclaimed. Echter wat doen ze? Ze betalen niet terug en breiden de verzekering uit met iets waardoor méér geclaimed zal worden, nl geen eigen risico.
Re: Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
In reclames worden geen afspraken gemaakt.
Re: Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Je hebt ooit een verzekering afgesloten op de toen geldende voorwaarden. Een leverancier mag zijn product naderhand uiteraard veranderen. De klant mag dan de overeenkomst beëindigen. Maar misschien zijn andere klanten wel blij met die verandering. Dat is de gok die een leverancier neemt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Inshared houdt zich niet aan afspraken in reclames
Het is moeilijk voor bedrijven om zich van de concurrentie te onderscheiden, terwijl dat wel heel belangrijk is om klanten te kunnen werven. Inshared zet in op het "samen doen". En "winstdeling". Kennelijk spreekt dat een bepaalde groep consumenten aan. En kennelijk is het ook niet meer dan een marketingtruukje. De zoveelste.
"We all benefit": bladiebla etcetera.
"We all benefit": bladiebla etcetera.