LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis (autoverzekering) glashelder?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Sentinal

Interpolis (autoverzekering) glashelder?

Ongelezen bericht door Sentinal »

Het is meer een troebel gebeuren dan hun slogan doet overkomen.

Ik ben met twee auto's verzekerd bij interpolis, maar ik heb op beiden auto's binnen een jaar tijd een inbraak/vandalisme schade geclaimd.
Daardoor moest viel ik terug in mijn no-claim en moest er maandelijks bijbetaald worden.
De beiden gevallen is er netjes aangifte gedaan van het gebeuren en omdat dit normaal gesproken iets is, waar je zelf niets aan kan doen val ik bij interpolis toch terug in de schadevrije jaren.
De meeste andere verzekeringsmaatschappijen kennen dit niet, dus ik het logisch dat ik daarom de overstap wou maken naar een andere maatschappij.
Waarom zou ik immers meer betalen bij een maatschappij met minder goede voorwaarden?

Een andere maatschappij die inbraak/vandalisme niet ziet als een zo genoemde schuld-schade is o.a Unigarant.
Toen ik deze overstap wilde maken, bleek ik echter op een soort lijst geplaatst te zijn (door interpolis/rabobank) van vertrouwde gegevens zichtbaar voor andere verzekeringsmaatschappijen.
Zodat een andere maatschappij niet (snel) wil verzekeren, omdat er 'diverse schuld-schades geclaimd zouden zijn'.
Terwijl ik nooit een aanrijding heb gehad!

De enige die mij van deze lijst kan halen is ook de gene die mij op deze lijst geplaatst heeft, aldus unigarant.
Interpolis bellen is geen optie, je bent gewoon een nummer en ik geen steek verder.
Dus een afspraak bij een Rabobank vestiging in Zutphen, omdat zij immers tussen persoon zijn voor interpolis.
Zij beweren, dat ze mij er niet af kunnen halen, wat wel gewoon kan.
Dit gesprek was gewoon zonde van mij tijd, ik ben wederom geen steek verder.
Aan het einde van het gesprek, was ik wat vergeten te vragen, dus liep terug naar de man die ik nog geen minuut geleden gesproken had, zie antwoorde: 'sorry, maar daar zult u weer even een nieuwe afspraak voor moeten maken'. (hoezo klant vriendelijk?)
Dit is gewoon dwarsliggen en dat ik ook waar het allemaal om gaat.

Ik geef bij interpolis aan, dat ik mijn polissen bij een andere maatschappij wil onder brengen, daarom plaatsen ze mij op deze lijst, zodat een andere maatschappij mij niet wil hebben, of het mij in ieder geval moeilijk maken om een overstap te maken naar een andere maatschappij.
Dus kan ik geen kant op en zou ik bij interpolis moeten blijven?
dit is toch puur chantage!

Simon

Re: Interpolis (autoverzekering) glashelder?

Ongelezen bericht door Simon »

Beste Senital,

De werkwijze van de Rabobank vind ik niet erg netjes. De rabobank had (als tussenpersoon) u erop moeten wijzen dat aan de autoverzekering van Interpolis een groot nadeel zit. Wat de Rabobank nu op z'n minst kan doen is een andere verzekeringsmaatschappij voor u zoeken.

De Rabobank heeft geen toegang tot de 'zwarte lijst', laat staan dat ze meldingen mogen doen. Op deze zwarte lijst staat vrij nauwkeurig vermeld wanneer u welke schade heeft geclaimd en welk bedrag er is uitgekeerd. Het is dus niet zo dat Interpolis alleen de mededeling doet dat u 'diverse schuldschades heeft geclaimd'.

Ik vermoed dat u de schades in het eerste verzekeringsjaar heeft geclaimd, waardoor u nu in de malus staat (negatief aantal schadevrije jaren). Wanneer een verzekering wordt opgezegd wordt er een 'malusmelding' gedaan. Ik denk dat Unigaant aan de hand van deze malusmelding de conclusie heeft getrokken dat u een 'aantal' schuldschades heeft geclaimd. Het is nl. mogelijk dat Interpolis de inbraakschades niet heeft gemeld.

Ga eens met een tusenpersoon om de tafel zitten en leg het hele verhaal uit. Ik weet bijna zeker dat er mogelijkheden zijn uw auto's bij een andere maatschappij te verzekeren.

Veel succes!

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Misschien een tip:

Zoek een tussenpersoon die een volmacht heeft van een verzekeringsmaatschappij zoals bijv. Amev.

Deze gaan vrij coulant om met malusmeldingen die het gevold zijn van vandalisme, joyriding en inbraak.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bel eens naar Centraal Beheer dan schakel je de tussenhandel uit.

opus

Ongelezen bericht door opus »

Roep niet hard! We komen je nog wel een keer tegen als je schade hebt en die gemeld hebt bij unigarant......

Nog een tip, sluit voor een paar tientjes een no-claim garantie op je alles in een polis.........

Gesloten