LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis Belastingvrij Kapitaal Plan - Glashelder ??

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Gosse Ongemak

Interpolis Belastingvrij Kapitaal Plan - Glashelder ??

Ongelezen bericht door Gosse Ongemak »

Twintig jaar geleden heb ik bij de Rabobank een Belastingvrij Kapitaal Plan (toen Cumulent geheten) afgesloten bij Interpolis. De expiratiedatum is destijds vastgesteld op 29 april 2014. Ik heb deze polis afgesloten om daarmee mijn hypotheek te kunnen terug betalen. Ik heb dus medio april de Rabobank gevraagd om een aflossingsnota voor de algehele aflossing van mijn hypotheek per 1 mei 2014 en vervolgens de te verrichten betalingen via internetbankieren klaargezet.
Vandaag (1 mei 2014) maar eens geïnformeerd waar het geld blijft van mijn Belastingvrij Kapitaal Plan. Tot mijn verbijstering kreeg ik van de Rabobank bericht dat het wel twee tot drie weken kan duren voor ik het geld van de verzekering op mijn bankrekening tegemoet kan zien. Waarom dat zo lang moet duren werd niet geheel duidelijk gemaakt.
Ik vind dit eigenlijk uiterst onbehoorlijk (om maar geen sterkere uitdrukking te gebruiken) - men weet al 20 jaar dat er op 29 april betaald moet worden en ziet toch nog kans mijn geld nog een paar weken achterover te drukken. De klant centraal???????? Het zal allemaal wel ergens in de kleine lettertjes beschreven zijn, maar "glashelder" zoals Interpolis zich in de reclame noemt is het bepaald niet.
Ik zal de betalingsopdrachten voor de aflossing van de hypotheek maar weer terughalen (als het systeem van internetbankieren het vandaag tenminste weer gaat doen), omdat de bedragen natuurlijk per 20 mei anders zijn dan de opgave van de bank per 1 mei.
Oh ja, niet vergeten ook de AllesInEen-polis op te zeggen, want bij zo'n maatschappij wil ik niet verzekerd zijn.
En maar eens kijken wat de Triodos-bank voor mij kan betekenen.

kweenie

Re: Interpolis Belastingvrij Kapitaal Plan - Glashelder ??

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt en polis die ondermeer tot uitkering komt als je op de einddatum in leven bent. Daarom zal eerst moeten worden gecontroleerd of je op dat moment in leven bent. En vervolgens ook of je wel bent wie je zegt. Etc. De hele achterliggende systematiek is dus totaal anders dan bij bv een spaarrekening en daarom onvergelijkbaar.

sjohie

Re: Interpolis Belastingvrij Kapitaal Plan - Glashelder ??

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Je hebt en polis die ondermeer tot uitkering komt als je op de einddatum in leven bent. Daarom zal eerst moeten worden gecontroleerd of je op dat moment in leven bent. En vervolgens ook of je wel bent wie je zegt. Etc. De hele achterliggende systematiek is dus totaal anders dan bij bv een spaarrekening en daarom onvergelijkbaar.
En niet onbelangrijk, TS is niet de enige klant van Interpolis.. :wink:

Gesloten