LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis,doet niks

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
asfaltrocker
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2012 14:45

Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door asfaltrocker »

op de nacht van 24 en 25 -8-2012.op de tijd stip 00:30
op de middenbraband weg te waalwijk,terhoogte van de benzine pomp
reed mijn zoon met een honda civic op de linker rijbaan,om vervolgen
links voor te sorteren naar de snelweg a59 en haalt een zwarte peugeot 206 die uit schagen,komt
hij reed daar met 80km en zag dat hij links af wilde en ging me zoon zn civic afsnijden.
die daarop schrok en begon uit allemacht te remmen en week iets uit waarop hij met de linker kant in het gras kwam en de wielen blokeerden en ging in de slip,vol met 90km tegen de lantaren paal die de weggebruiker atend maakt dat er over 250 meter verkeers lichten zijn(dit is het laatste stoplichten)
die man uit schagen ging ervandoor,door de actie van me andere zoon die het zag gebeuren ging achter de peugeot aan,om hem terug testuren naar de plek van ongeval.
alle raporten zijn op gemaakt,en me zoon belde meteen zijn verzekering (interpolis op van moet ik de schade formulier van de tegen partij ook in vullen.daar werd gezegd is niet nodig
de politie heeft wel een raport op gemaakt.
interpolis heeft de opdracht geven via ons aan de berger bedrijf lammers
om het wrak te brengen naar van boxtel.den bosch
wij vroegen later via telefoon van hoe moet ik het schade formulier op sturen..
die hadden ze niet nodig en lieten ook weten dat hij niet verzekerd is.
na 3 maanden is er nog steeds geen schade expert ingeschakeld door interpolis
die kunnen dan later dat weer verhalen op de tegen partij
over en weer gemailt en gebeld in die 3 maanden.tot 3 weken terug dat ze nu ineens wel het schade raport willen hebben.van wege dat die paal eruit is gereden,de aansprakelijkheid kwam van rijks water staat en gemeente en politie.maar weer zegt inter polis u bent niet verzekerd en daar is de kous af
nu na 3 maanden hebben we weer contact gehad met interpolis en ze deden niks eraan
mijn zoon heeft na het ongeval last van zware hoofdpijn (waarschijnlijk whiplash en rug en pols pijn
hij kon niet werken,ook omdat hij geen auto meer heeft en hij werkte in oss
dus daarop heeft hij ontslag gehad.
nu wil de dealer nu ook geld zien voor de staling
maar dat kan niet zolang er geen schade expert bij is geweest,en volgens die dealer is het schade bedrag tussen de 3500 en 4500 euro en is krom kan niet meer de weg op.
de rabobank sprak ik later vandaag en zeiden van dit is ongehoord van interpolis
ze hadden in die 3 maanden al lang een schade expert kunnen sturen.
nee interpolis doet niks dan alleen maar ons vertellen dat hij niet verzekerd is.
dat vraag ik niet, en wilde uitleg stel u zit in de zelfde positie als mijn zoon,dan verwacht je dat een verzekering bedrijf ook iets doet,een schade expert in schakelen bijvoorbeeld.
dus daarom schrijf ik dit,omdat me zoon wel geen verzekring heeft,,je kunt beter zonder verzekering rond rijden...bij schade doet interpolis niks,
achteraf is gebleken dat de auto rechts op het portier wel is geraakt vreemde deuk en diepe kras en daar wil interpolis niks over horen.....
als bestuurder moet je verzekerd zijn,maar als wij niet betalen kom je op de zwarte lijst
maar een verzekering mag in ons geval alles behalve de schuldige aan wijzen
advokaat van onvermogen hadden we ook ingeschakeld ,maar die wil dus 75 euro hebben eer dat hij zei iets doet,waarvan moet hij dit betalen,hij is immers ontslagen,,,en daar komt bij dat die dealer 50 euro perdag wil hebben voor de staling van het wrak,als interpolis gewoon een expert had gestuurd dan hadden we 2 maanden terug dat wrak naar de loop kunnen brengen.
me zoon heeft heel veel geld in die honda civic gestopt...zoals de kleur lambo oranje zwarte velgen speciale bumpers.
de auto heeft na het ongeval een deuk in het dak en de deur is verschoven en links voor zit het wiel
onder het dashbord...iets meer naar links en hij zat hier niet meer.
de verzekering heeft ook nooit gevraagd hoe het met hem ging (persoonlijk dus
niks noppes nada..........ik hoop dat interpolis nu wel reageert het liefste morgen al over het feit dat de dealer samen werkt met interpolis en dat me zoon toch nog de kans krijgt om het geld terug te krijgen van die mensen uit schagen...we zijn allemaal verzekerd(toch
of heeft hij alcohol op gehad dat hij door reed....nee er is geen blaastest gedaan. de politie zegt ook
de middenbraband weg in waalwijk is een doden weg er gebeurd elke dag wel een botsing daar ook met dodelijk afloop.
please help.........we hebben van alles gedaan.....maar nog steeds geeft interpolis niet thuis
en ik moet wel vermelden dat de dealer van boxtel zo coulant is geweest in die 3 maanden.
naar ons toe,maar die vinden het nu ook belachelijk lang duren.
we worden van het kastje naar de muur gestuurd zowel de rabobank als interpolis
Laatst gewijzigd door asfaltrocker op 06 dec 2012 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door Brainless »

U zoon is (zoals ik begrijp) niet all-risk verzekerd.
Heeft hij wel een rechtsbijstandverzekering bij zijn voertuig?

Zo niet, dan zult uw zoon zelf via de verzekering van de tegenpartij een schade-expert in te schakelen.
Het klopt dat Interpolis daar niets voor hoeft te doen.
Zij zijn alleen verlicht dat voor uw zoon te doen waarvoor hij verzekerd is.

asfaltrocker
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2012 14:45

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door asfaltrocker »

nee is niet allrisk verzekerd.
de rabobank heeft tegen ons gezegd toen,dat interpolis
de gegevens moest hebben om de schade expert in te schakelen.
ook heeft interpolis nooit die gegevens die van de tegen partij vrij te geven waar die peugeot
verzekerd is,die blijven geheim voor de particulier
alleen de verzekering maatschappij kan de schade expert in schakelen van de tegen partij
het adres van de tegen partij inclusief de verzekering maatschappij van de tegen partij krijgen we niet
dat heeft interpolis verteld van wegen persoons bewaking....het kenteken van die auto hebben we
en plaats meer niks.....omdat interpolis dat niet vrij geeft .
dus je kan helemaal niks als je niks hebt en interpolis wel alles heeft van beide partijen
dus hoe kun je alleen daarop een schade expert in schakelen....een woord NIET
een kleine moeite zegt ook rabobank om een brief op te stellen naar die tegen partij.....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door GJvdZ »

asfaltrocker schreef:nee is niet allrisk verzekerd.
de rabobank heeft tegen ons gezegd toen,dat interpolis
de gegevens moest hebben om de schade expert in te schakelen.
ook heeft interpolis nooit die gegevens die van de tegen partij vrij te geven waar die peugeot
verzekerd is,die blijven geheim voor de particulier
alleen de verzekering maatschappij kan de schade expert in schakelen van de tegen partij
het adres van de tegen partij inclusief de verzekering maatschappij van de tegen partij krijgen we niet
dat heeft interpolis verteld van wegen persoons bewaking....het kenteken van die auto hebben we
en plaats meer niks.....omdat interpolis dat niet vrij geeft .
dus je kan helemaal niks als je niks hebt en interpolis wel alles heeft van beide partijen
dus hoe kun je alleen daarop een schade expert in schakelen....een woord NIET
een kleine moeite zegt ook rabobank om een brief op te stellen naar die tegen partij.....
Je toetsenbord is kapot. De shift toets doet het niet. Hoewel, bij NIET werkt het opeens weer wel.

asfaltrocker
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2012 14:45

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door asfaltrocker »

ik heb vorig jaar dubbele hersen infarct gehad en 4 weken terug weer een
ik kan me niet goed concentreren en zeker niet met typen
dus ja sorry ik heb taal fouten.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als ik het goed begrijp hebben de twee auto's elkaar niet geraakt, en ziet Interpolis dit als een eenzijdig ongeluk waarbij uw zoon met zijn linkerwielen in de zachte berm is gekomen en daardoor in de slip is geraakt.

Doordat uw zoon alleen WA is verzekerd komt alle materiele schade aan zijn auto nu voor zijn eigen rekening.

Als uw zoon vindt dat dit geen eenzijdig ongeval is, maar de schuld is van de peugeot rijder, dient hij deze (via interpolis) aansprakelijk te stellen.

U stelt dat er politie bij het ongeval is geweest, en ik hoop dat er ook procesverbaal is opgemaakt. Dit dient u als eerste op te vragen. Op basis van het kenteken kan de verzekeraar worden achterhaald

Afhankelijk van de inhoud van dit procesverbaal, getuigenverklaringen, en de verklaring van de peugeot rijder zelf, is een aansprakelijkheidstelling wel of niet kansrijk

asfaltrocker
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2012 14:45

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door asfaltrocker »

de auto is na het ongeval gezien rond om de berging bedrijf en zag dat aan de mede pasagiers kant een deuk/kras van 2 cm diep in het portier van de pasagiers kant en kon nooit zijn gebeurd door het ongeval zelf en die man van de sleep dienst zei ook van we gaan eerst kijken rondom voor evetuele schade die nu zichtbaar zijn anders zouden wij ook aan sprakelijk gesteld worden voor de schade die nader hand is gebeurd ivm het op takelen...de schade is een duidellijke plaats,we hebben een andere 206 naast gezet
en die bumper kwam overeen met de schade plaats op de deur
ja er is procesverbaal op gemaakt.me andere zoon is een getuigen omdat hij met zn eigen auto achter reed,dat is wel bevestigd door de verzekering.(actieve getuigen noemde ze dat)
de verklaring van de tegenpartij.die hebben we in kunnen zien
als je via google maps middenbrabandweg in waalwijk en dan street vieuw doet en dan aan de kant van de benzine pomp zie je dat er die paal staat en 2 rijbanen.
hij verklaarde aan de politie dat hij rechts en links werd in gehaald door een stel klerelijers
links kan je niet inhalen berm ,en rechts kan dat ook niet van wege de benzine pomp
nu komen we bij het stand punt dat we via interpolis hun aan sprakelijk moeten stellen...de man met de zwarte peugeot.....en daar gaat het mis....in het telefoon gesprek zou ik medewerker niet uit hebben laten praten en ik zou onredelijk zijn en ze wilde niks doen,terwijl ze me bloed onder de nagels weg aan het halen was....ze vertelde ook dat de schade rechts ook was gemeld,maar ook dat was geen bewijs van wellus nietus eenzeidig.de politie heeft ook verteld buiten het boekje om hij heeft gewoon de boel af gesneden en doet nu of hij zijn neus bloed.
had me zoon de zwarte peugeot ,met 2 kleine kinderen en vrouw en man achter het stuur in de flank moeten rammen.....nee dat doe je niet....maar dat verwacht de verzekering wel
de verklaring van de zwarte auto is in twijfelgetrokken door de politie dat het helaas voor zwarte auto
nog nog plank nog kant raakt,maar hij is en blijft de veroorzaker,aldus de politie die verder geen commentaar geeft ,die wilde wel zeggen dat minimaal 1x perdag daar op het zelfde punt een ongeluk gebeurd. 7 maanden terug is daar een motorrijder om het leven gekomen omdat een auto
die ook van de efteling kwam ineens naar links kwam en niet oplettede dat er een motorrijder naast hem zat.....je kunt toch niet heel de weg voor je zelf opeisen en ieder die niet opschiet of je hebt iets tegen die auto de aan komt rijden de pas aftesnijden zo dat hij van de weg raakt.
dat je dus strafloos iedereen van de weg mag drukken.want de verzekering die doet toch niks aan eenzeidig ongeval........dus dan komt het erop neer dat hij expres zn auto total loss heeft geredenen bijna zelf moord....kom nou mensen.......ik ga straks lekker een hummer huren en iedereen van de weg drukken en af snijden...ik ben immers niet strafbaar......of toch wel......

asfaltrocker
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2012 14:45

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door asfaltrocker »

[
Als uw zoon vindt dat dit geen eenzijdig ongeval is, maar de schuld is van de peugeot rijder, dient hij deze (via interpolis) aansprakelijk te stellen.
en dat gebeurd dus niet ze geven niet thuis en is ook niet in gesprek te gaan met interpolis
ze geven alleen aan wel niet verzekerd en verder niks ook al is rechts getikt
ze lezen alleen het contract op ..bij een enkel voudige ongeval en daar valt niet aan te torsen
want dat staat immer op papier,maar er staat niet bij ,,als je van de weg gedrukt bent..en aangetikt
de schade van de zwarte peugeot kan lang en breed gemaakt zijn......
een beter afwikeling van interpolis hun kant...van dan gaan we u helpen..met de afhandeling
ervan.....zo win je klanten....ook al staat het in hun contract dat je niet verzekerd bent daarvoor maar achteraf blijkt dat het geen eenzeidig geval te zijn..en als we dat melden geven ze geen gehoor
is er iemand die een auto kan en wil afslepen......die kosten worden nu ook verhaalt bij mijn zoon
de lichamelijk gebreken daar gelaten....dat doe je zelf niet aan....je probeert ten aller tijde een ongeval te mijden.zouden we dat niet doen,dan krijg je een bloedbad op de wege om je anders niet verzekerd bent.......
ik ben tot vorig jaar trucker geweest en ik heb een keer mee gemaakt
terhoogte van moerdijk ri rotterdam 3 baans weg
en ik haalde de eerste truck in,en 2e en ik wilde de 3e inhalenen die kwam naar links
en ik moest uit wijken met mijn truck en ik kwam op de 3e strook terecht (uiterste linkse baan)
na het inhalen ging ik weer uiterste baan rechts,nog geen 1 min later kwam er een gestreepte wagen voor me,met de melding stop politie.
na dat we waren gestopt zei agent mooie actie maar u krijgt een boete van 90 euro....
via de rechter hoefde ik niet te betalen.....maar terug te komen
je kan ook in leven van die zwarte peugeot rijder van hee daar heb je weer een uit gebouwde met xenon lampen en fors uitgebouwde aan zetten,,,ik zet hem ervoor en laat hem achter op de peugeot klappen dan kan hij betalen
het is makkelijk praten achteraf....

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door Frantic2 »

u verzint er van alles bij, maar over de schade oorzaak maakt u niks "aannemelijk"

Kan ook niet, u was er geen eens bij!

Uw zoon is in de berm terechtgekomen en volgens hem was dat de schuld van de Peugeot.

Wie eist bewijst! En omdat uw zoon blijkbaar geen rechtsbijstand heeft afgesloten moet hij dat helemaal zelf doen!

Nu, na al die maanden lijkt mij dat een hopeloze zaak, uw zoon heeft gewoon een te goedkope verzekering afgesloten voor zijn auto.....En nu zit hij op de blaren. Sneu maar echt eigen schuld!

Vraag eerst het Pv eens op, kijken of de Peugeot bestuurder daarin aangeeft dat hij schuldig is.

de verklaring van de tegenpartij.die hebben we in kunnen zien
als je via google maps middenbrabandweg in waalwijk en dan street vieuw doet en dan aan de kant van de benzine pomp zie je dat er die paal staat en 2 rijbanen.
hij verklaarde aan de politie dat hij rechts en links werd in gehaald door een stel klerelijers
tja, dat is wel aannemelijk..... uitgebouwde Civic, broertje in zijn eigen auto..... ik kan er niks aan doen, maar ik denk dat u zoon ordinair aan het straatracen was.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Uw verhaal is moeilijk leesbaar en ontzettend warrig, u legt netjes uit wara het door komt, maar de mensen zullen geen zin hebben te reageren, omdat ze dan heel het verhaal moeten doorspitten en uw lange eigen reacties maken het er niet beter op...

Wat ik er van begrijp is uw zoon afgesneden en daardoor is er schade aan zijn auto, en u verwijt Interpolis dat ze geen expert sturen, uw zoon is niet all risk verzekerd en heeft ook geen RB verz.
Waarom in hemelsnaam zou interpolis dan een expert moeten sturen? Ze zijn geen partij in deze zaak, dat doen ze ook niet als de tegenpartij wel mee werkt en schuld bekend....
Bij het aangaan van de verzekering is gewoon een fout gemaakt zoals Frantic ook al opmerkt , als je alleen wa hebt en ook geen verhaalsbijstand, sta je er bij schade (veroorzaakt door tegenpartij) alleen voor.

Wat kunt u nu doen?

Proces verbaal opvragen kan bij www.stichtingpv.nl, is een lange procedure maar u hebt geen keus, Daar zullen ook de verzekeringsgegevens van de tegenpartij in staan (geen adres natuurlijk)Wellicht juridische hulp zoeken bij juridische EHBO of loket, zij zullen u kunnen vertellen hoe u wel de tegenpartij aansprakelijk kan stellen, contact opnemen met Waarborgfonds, wellicht kunnen die u verder helpen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Interpolis,doet niks

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

asfaltrocker schreef:hij verklaarde aan de politie dat hij rechts en links werd in gehaald door een stel klerelijers. links kan je niet inhalen berm ,en rechts kan dat ook niet van wege de benzine pomp
Hier blijkt dus duidelijk uit dat Peugeot rijder een totaal andere mening over het ongeval heeft dan u hier aangeeft. In ieder geval klopt het verhaal wel, dat je links niet echt kan inhalen omdat daar de berm is. Het zou dus zomaar kunnen dat u beide zoons hebben geprobeerd om deze wagen tegelijkertijd rechts en links ( zonder dat daar voldoende ruimte voor was ) met hun gepimpte Honda's in te halen. Of dat echt zo is, weet ik niet, maar u ook niet want u was er ook niet bij.

Feit is dat beide partijen de aansprakelijkheid van het ongeval blijkbaar afwijzen. In dat soort gevallen kan alleen het procesverbaal en getuigenverkalringen uitkomst bieden. Verdre heeft u dan rechtsbijstand nodig om de aansprakelijkheid van de tegenpartij ( zo die al bestaat) af te dwingen

Gesloten