LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis - No-Claim Garantie

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door inemiene »

Helaas met één schade per jaar val je met de No-Claim garantie van 24 schadevrije jaren toch terug naar 8 SVJ en komt in trede 14 en de pech hebben het jaar daarop schade door iemand anders op de parkeerplaats, val je met de No-Claim garantie terug naar 2 SVJ en kom je trede 8, dus minder korting!! Dus achteraf heeft één schade per jaar hele GROTE gevolgen, wat echter met de No-Claim garantie niet het geval zou zijn, daarom begrijp ik niet zo goed wat die No-Claim garantie de extra's toevoegt bij 'n autoverzekering, omdat je toch met de No-Claim garantie uiteindelijk wel meer premie gaat betalen !!

ZIE: https://www.interpolis.nl/.../veel-belangstelling... Tilburg, 12 december 2005 -
Ruim 200.000 No-Claim Garanties verkocht sinds introductie in najaar 2004!
Veel autobezitters willen niet dat hun verzekeringspremie stijgt bij schade. Dat merkt Interpolis aan de belangstelling voor de No-Claim Garantie®. Sinds de introductie ruim een jaar geleden hebben al meer dan tweehonderdduizend autobezitters gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun no-claimkorting op die manier te beschermen.
Particuliere autobezitters die bij Interpolis een Interpolis No-Claim Garantie® afsluiten kunnen per jaar één schade claimen, zonder dat dit gevolgen heeft voor de hoogte van de premie. Ongeacht de omvang van de schade of het aantal schadevrije jaren. Automobilisten betalen voor deze garantie een toeslag van een paar euro per maand op hun premie. De Interpolis No-Claim Garantie® is onderdeel van de auto¬verzekering van Interpolis.
Volgens directeur Jacques Françoys komt Interpolis met de Interpolis No-Claim Garantie® tegemoet aan de wens van klanten: “Veel automobilisten betalen nu bij schade de kosten noodgedwongen uit eigen zak, omdat ze anders hun no-claimkorting kwijtraken. Ervaring leert dat dit één van de grootste ergernissen is als het gaat om auto¬verzekeringen.


Zijn ze hier destijds ’n paar regels vergeten:
Met de No-Claim garantie heeft u wel bij één schade per jaar GROTE gevolgen, U valt aanzienlijk terug in schadevrije jaren en zakt aanzienlijk met de trede. Dit is de werkelijkheid en niet hoe het hier boven beschreven staat !!
Erg misleidend en de cliënt is daar nooit van op de hoogte gebracht, ook niet bij ’n kleine schade verzuimd Interpolis de cliënt te wijzen op de gevolgen, zodat de cliënt beter de schade uit eigen zak kon betalen, staat wel ’n beetje averechts tegenover wat directeur Jacques Françoys destijds beweerde.

Wie herkent dit bij één schade per jaar met de No-Claim Garantie ga je er op achteruit en hoe heb je dit met Interpolis opgelost !!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door crazyme »

Bovenstaande lijkt mij inderdaad tegenstrijdig.

Wat zegt interpolis hier over ?

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door henk51 »

Dit zijn de regels van Interpolis:
De Interpolis No-Claim Garantie® biedt geen garantie tegen een terugval in schadevrije jaren, maar garandeert bij één geclaimde schade per verzekeringsjaar wel uw huidige korting.


Als u uw verzekering opzegt, staat op uw royementsverklaring het werkelijk aantal schadevrije jaren dat u heeft. Dit is dus het aantal jaren minus de geclaimde schade waardoor u een terugval in schadevrije jaren kreeg. Uw nieuwe verzekeraar weet dan hoeveel schadevrije jaren u hebt. Natuurlijk staat het juiste aantal schade vrije jaren ook op het polisblad dat u elk jaar van ons ontvangt.
Uw korting blijft gelijk,maar als u zou overstappen naar een nadere maatschappij krijgt u daar de werkelijke trede(schade vrije jaren) die op uw polis staat kan dus bij veel schades een malus (opslag zijn).
De klap komt dus als u overstapt naar een andere maatschappij. Bij veel schades bent u eigenlijk verplicht om bij die maatschappij verzekerd te blijven omdat de premie ineens vele malen hoger zou kunnen worden als u overstapt.
Kort samen gevat op uw polis staat na ieder schade de werkelijke schade vrije jaren (trede).Echter de claim garantie vangt de eventuele premie stijging op.De jaren die op de polis staan worden door de nieuwe maatschappij gebruikt voor de start premie.

gr Henk




gr Henk

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door tijger1 »

In principe staan schadevrije jaren los van de bonus/malus trede.

En uiteraard daalt u in schadevrije jaren met een schuldschade, maar de premiekorting blijft gelijk.

Een perfecte binding aan die verzekeringsmaatschappij.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door thecure »

Dit is al jaren bekend, mijn assurantie tussenpersoon raadde mij een no claim beschermer zelfs af.

Het is inderdaad gewoon een klantenbinder zegt hij ook. Na schade betaal je inderdaad dezelfde premie, maar je zakt toch in schadevrije jaren. wil je dan overstappen dan zit je met de gebakken peren, want de nieuwe verzekeraar kijkt naar de schadevrije jaren, niet naar de premie die je op dat moment betaald.

Heeft jouw tussenpersoon jou destijds niet gewezen op dit gevaar?

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door inemiene »

Destijds heeft de tussenpersoon ons vertelt dat de autoverzekering met No-Claim Garantie bij één schade per jaar totaal geen gevolgen had en de premie gelijk bleef ! Dat is ook de reden dat we de 1e schade van 750 euro bij Interpolis hebben geclaimd, echter heeft Interpolis ons niet geïnformeerd wat voor gevolgen dat zou hebben wat de schadejaren en tredes betreft, wij gingen ervan uit dat het geen gevolgen zou hebben en ter goeder trouw werd ieder jaar de polis in de map opgeborgen en de premie iedere maand netjes automatisch betaald.

Wij hadden gewoon de pech dat het jaar erop iemand anders op de parkeerplaats onze auto heeft geraakt zonder naamkaartje achter te laten, aangifte gedaan en bij Interpolis de schade geclaimd omdat we nog steeds in de veronderstelling waren dat met één keer per jaar schade met de No-Claim Garantie geen gevolgen zou hebben!! Bij deze schade heeft Interpolis ook verzuimd om ons op de gevolgen te wijzen, nu hebben ze wel daarvoor de excuses aangeboden, maar daar schieten wij niets mee op, want wij zijn nu wel de dupe van het beleid wat Interpolis voert.

Het komt erop neer als je 2 kleine schades hebt in 2 opvolgende jaren, dan ga je met de No-Claim Garantie bij de 1e schade van 24 svj en trede 19 naar 8 svj en komt in trede 14 je behoudt 75% korting, echter bij de 2e schade ga je van 8 svj en trede 14 naar 2 svj en komt in trede 8, dat houdt in dat je met de No-Claim Garantie nog 50% korting hebt.

Wij zijn dus met 2 kleine schades bij Interpolis met de No-Claim Garantie in 2 jaar tijd van 24 svj naar 2 svj gegaan en houden 50% korting over!
Je ziet ook nergens in de voorwaarden ’n voorbeeld staan, hoe het in werkelijkheid toegaat.

Bij het eerste contact met Interpolis klonk het gesprek heel positief, ze gingen alles uitzoeken, want bij de 1e schade waren er wel erg veel schadevrije jaren eraf gehaald en dat zou met terugwerkende kracht herstelt kunnen worden, echter wat schetst mijn verbazing bij het 2e contact bleef Interpolis toch bij hun standpunt want dat was hun beleid, bij de vraag waarom bij de eerste schade zoveel schadevrije jaren eraf waren gegaan daar hadden ze ’n rekensommetje voor maar ik was zo van slag dat het niet tot mij door drong.
Nu staan er nog schadevrije jaren op mijn brommerverzekering en die kunnen naar de autoverzekering, waarom zetten ze de jaren van de 1e schade niet recht, ho maar.

Mij rest nog steeds de vraag als je 24 jaar heel voorzichtig in het verkeer bent maar helaas de pech hebt gehad ff ’n paaltje te raken, waarom pakken ze je dan bij ’n kleine schade met No-Claim Garantie 16 schadevrije jaren af en verzuimen bij het melden van de 2 schades de cliënt NIET informeren wat voor gevolgen het heeft, daar zou ik graag ’n antwoord op hebben !!

De No-Claim Garantie waar je ieder maand voor betaald heeft achteraf dus niets op de kous want je gaat er toch op achteruit wat de premie betreft !!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door tijger1 »

U zult dus over die foute berekeningenn een officiële klacht moeten indienen.

U daalt wel in schadevrije jaren na het claimen van een schade, maar u korting op de premie moet gelijk blijven. Dus dat u nu slechts 50% korting krijgt is fout.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door crazyme »

thecure schreef:Dit is al jaren bekend, mijn assurantie tussenpersoon raadde mij een no claim beschermer zelfs af.

Het is inderdaad gewoon een klantenbinder zegt hij ook. Na schade betaal je inderdaad dezelfde premie, maar je zakt toch in schadevrije jaren. wil je dan overstappen dan zit je met de gebakken peren, want de nieuwe verzekeraar kijkt naar de schadevrije jaren, niet naar de premie die je op dat moment betaald.
Je hebt dan feitelijk wel een voordeel, mits je niet overstapt. Een beetje vreemd om het af te raden.

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door inemiene »

tijger1 schreef:U zult dus over die foute berekeningenn een officiële klacht moeten indienen.

U daalt wel in schadevrije jaren na het claimen van een schade, maar u korting op de premie moet gelijk blijven. Dus dat u nu slechts 50% korting krijgt is fout.
Bij de 1e schade was er nog 75% korting, echter voor de 2e schade het jaar erop( Buiten onze schuld om, de schade heeft Interpolis nota bene bij het waarborgfonds verhaald, omdat er geen dader was ) heeft Interpolis ons zover terug gezet, bij die schade heeft de No-Claim Garantie geen zin gehad want nu hebben we nog maar 50% korting. Tja, dat dachten wij ook dat de premie gelijk zou blijven, we betalen nu 45 euro meer per maand, achteraf gezien hadden we de schade beter zelf kunnen betalen, maar helaas heeft de tussen persoon van de Rabobank en Interpolis ons niet op de gevolgen gewezen. Bij de Rabobank en Interpolis ligt de vraag waarom bij de 1e schade zoveel svj terugval waren, Interpolis blijft bij hun standpunt en de Rabo moet mij daar nog over bellen !

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ja u kunt het wel blijven herhalen, maar Interpolis heeft dat gewoon fout gedaan. En nu schrijft u ook nog dat die tweede schade bij het Waarborgfonds verhaald is, dus die schade moet al helemaal niet ten laste van uzelf komen.

Dien een klacht in. Het is gewoon fout. En niet meer bellen, doe het op papier.

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door inemiene »

Interpolis en de Rabobank hebben alle papieren begin van de week per post al ontvangen, Interpolis reageert telefonisch en blijven helaas bij hun standpunt. De Rabobank heeft al eerder contact gehad met Interpolis daar kwamen we ook niet verder, nu net contact gehad met de Rabobank en ze nemen weer contact op met Interpolis. Dus ff afwachten en je gelooft het niet de tussen persoon beweert ook dat de premie gelijk moet blijven, maar ik denk dat ze bij de Rabobank in ons geval er ook niet veel van snappen hoe de vork in de steel zit bij Interpolis !!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door tijger1 »

Dat zijn ze allemasl blijkbaar achterlijk. Als een schade verhaald is bij het Waarborgfonds, telt die niet mee.

En nogmaals, ook al zou die schade niet verhaald zijn, dat nog geeft uw no-claimbeschermer u de "garantie" dat uw premiekorting niet lager wordt.

De Rabobank zal uw tussenpersoon zijn, en ook aan hen betaalt u voor het beheren van uw polis, dus ze moeten optreden.

inemiene
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2006 16:24

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door inemiene »

De stand van zaken, de 2 svj + 7 svj van de bromfietsverzekering komen nu bij de autoverzekering, dus premie bromfiets zal iets omhoog gaan.

Dus krijg nu 'n polis met 9 svj jaren en ff afwachten wat de premie is anders stap ik wel met alles over naar 'n andere verzekering, ik heb al gekeken bij Inshared daar ben ik al goedkoper uit als bij Interpolis maar moet wel de zekerheid hebben over de 9 SVJ.

Verder is de terugval van 16 jaar bij 1 schade bij Interpolis normaal!! Dus daar is geen enkele discussie over mogelijk.

Bedankt voor U reacties.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Interpolis - No-Claim Garantie

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik begrijp niet dat u met die onzin akkoord gaat. Die tweede schade is verhaald, dus volgens hun tabel moet u gewoon op trede14 staan.

Gesloten