LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interpolis Schadeverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Toine1947

Interpolis Schadeverzekeringen

Ongelezen bericht door Toine1947 »

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe Alles in één Polis voor het komende jaar in huis. Bij het nakijken van de in rekening gebrachte bedrfagen ontdekte ik een bedrag voor POLISKOSTEN ondanks dat het een prolongatiepolis is......... Erg vreemd, nietwaar?
Ik heb Interpolis gebeld (nu tussenpersoon RABOBANK!) en deze zegt dat bij al hun polissen waar zij optreden ls tussenpersoon deze JAARLIJKSE polistenkosten in rekebing worden gebracht....
Kan iemand mij vertellen of dit juist is. ??

rednax

Re: Interpolis Schadeverzekeringen

Ongelezen bericht door rednax »

Wat is het bedrag waar het om gaat ?

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Ik verwacht € 4,37??

Toine1947

Ongelezen bericht door Toine1947 »

Dat is juist € 4,37. Het gaat me ook om het principe. Moet dat nou...
Dit heb ik nog nimmer meegemaakt bij andere verzekeraars....
Voorheen was ik bij Sterpolis.....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is goed mogelijk dat er ook bij een prolongatiepolis poliskosten in rekening worden gebracht. Het hangt er maar net vanaf hoe de verzekeraar zijn kosten doorrekent. Want elke verzekeraar maakt natuurlijk wel die kosten. Alleen hebben veel verzekeraars die kosten verrekend (of verstopt) in hun totale premie.

Die kosten zijn niet alleen het drukken en verzenden van de polissen, maar ook het bijwerken in de systemen van wat er met de verzekering gebeurt. Er moet worden bijgehouden dat je wat toegestuurd hebt gekregen, wanneer je dat teruggestuurd moet hebben, wanneer je het feitelijk hebt teruggestuurd, of je alles goed hebt ingevuld (handtekening niet vergeten?), wat er moet gebeuren als je de boel niet op tijd hebt ingestuurd en ga zo maar door. Er zit dus nog best een boel administratieve rompslomp achter het verlengen van een polis. Goed, veel is geautomatiseerd, maar lang niet alles (en bovendien, ook als het geautomatiseerd is, dan moeten die systemen ook worden betaald).

Als je ziet wat er allemaal aan kosten worden gemaakt, dan vallen die paar euro die ze in rekening brengen wel mee. Dat bedragje laat eigenlijk alleen maar zien dát ze kosten maken, om jou daar ook bewust van te laten zijn.

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Tja als men vind dat men alles maar moet gaan specificeren, dan wordt het een hele waslijst. (de inkt uit de pennen van de medewerkers; kladpapiertjes; bakje koffie; enz.)
Daarom is het grote onzin om dit appart in rekening te brengen.
Men dient gewoon all-in prijzen te vermelden!
Het is het gewoon een smerige truuk om achteraf geld van de mensen te pikken, zonder de mensen daarover vooraf fatsoenlijk in te lichten. (zo kan ik ook adverteren met lagere premies!)
De reisbranche is door de wet al teruggefloten met deze manier van handelen. (zij mogen alleen nog maar met all-in prijzen adverteren)

kweenie

Het is in mijn ogen geen onzin om kosten die je specifiek maakt voor het verlengen van een polis in rekening te brengen als er ook bijvoorbeeld de mogelijkheid is om de verzekering voor langere tijd (zoals 5 jaar) aan te gaan. Of als je ook meerdere verzekeringen op een polis te doen (bv. een woonhuisverzekering in plaats van een losse opstal, inboedel en glasverzekering.

We worden de laatste tijd doodgegooid met kritiek op levensverzekeringen vanwege de onduidelijke kostenstruktuur, en nu zeg je dus dat ze bij de schadeverzekeringen juist hun kosten wat meer moeten gaan verhullen? Beetje omgekeerde wereld, lijkt me.

Mr. Floppy

kweenie schreef:
Het is in mijn ogen geen onzin om kosten die je specifiek maakt voor het verlengen van een polis in rekening te brengen als er ook bijvoorbeeld de mogelijkheid is om de verzekering voor langere tijd (zoals 5 jaar) aan te gaan. Of als je ook meerdere verzekeringen op een polis te doen (bv. een woonhuisverzekering in plaats van een losse opstal, inboedel en glasverzekering.

We worden de laatste tijd doodgegooid met kritiek op levensverzekeringen vanwege de onduidelijke kostenstruktuur, en nu zeg je dus dat ze bij de schadeverzekeringen juist hun kosten wat meer moeten gaan verhullen? Beetje omgekeerde wereld, lijkt me.
Je vergelijkt hier appels met peren.
Je verward hier premiespecificaties met voorwaarden en prospectussen. :wink:

Het is gewoon niet nodig om alles te specificeren. (je gaat de inkt uit de pennen van de medewerkers toch ook niet specificeren?) Het maakt het alleen maar onoverzichtelijk. En zeker er naderhand pas mee aankomen is zeer verwerpelijk. Waarom denk je dat de reisbranche is teruggefloten? (dat is omdat de meeste mensen het niet met jou visie eens zijn :wink: )

kweenie

Het gaat ook niet om het specificeren van de kosten die nu eenvoudig 'poliskosten' heten. Ik wou slechts aangeven dat die poliskosten geen gebakken lucht zijn, maar dat er acfhter die verzamelterm een heleboel werkelijke kosten schuil gaan.

Daarbij, het gaat ook om het onderscheid tussen eenmalige kosten en periodieke kosten, tussen vaste kosten (per polis) en kosten als percentage van de premie en om bv. het verschil tussen verzekeringstechnische kosten en andere/administratieve kosten. Als je een 'all-in' prijs hebt, dan kun je moeilijk vergelijken en kun je ook geen goede afwegingen maken. Natuurlijk moet je op basis van de werkelijke prijs verzekeringen kunnen vergelijken, maar dat is vrij eenvodig te doen. Dat is ook op vergelijkingssites te doen.

Mr. Floppy

kweenie schreef:
Als je een 'all-in' prijs hebt, dan kun je moeilijk vergelijken en kun je ook geen goede afwegingen maken.
:shock: :?:

kweenie

Vergelijk het met bv. (mobiele) telefoons. Daarbij heb je abonnementen met een hoge abonnementsprijzen en lage verbruikskosten, gratis miunuten per maand en ga zo maar door. Als je een goede afweging wilt kunnen maken, dan moet je weten wat de vaste kosten zijn, wat je daarvoor aan extra's krijgt (zoals belminuten) en wat de extra kosten zijn per minuut. De extreme gevallen zijn daarin dat je kunt dus kiezen voor een abonnement met zoveel belminuten dat je daar maandelijks niet boven komt (en dat je dus precies weet wat je maandelijks kwijt bent) en aan de andere kant prepaid, waarbij je abonnementsgeld 0 is.

Je kunt dus zelf tot op zekere hoogte bekijken/bepalen hoe de prijsopbouw van het product is. Als je dit naar verzekeringen vertaalt, dan vind ik het prettig dat je ook zelf een afweging kunt maken of je een verzekeraar hebt die alles in een tarief gooit, of die alles opdeelt en specificeert.

Of om in de reis-sferen te blijven. Als je adverteert met een reis, dan moeten de kosten voor die reis overeenkomen met het bedrag waarmee geadverteerd is. Het probleem bij de reizen was dat ze adverteerden met maar een deel van de kosten en suggereerden dat dit alle kosten waren. Maar dit is dus heet wat anders dan dat je de prijs niet zou mogen specificeren.

Want bij het boeken worden die prijzen wel weer opgedeeld. Vaak zie je bij reizen in de folders toch ook een x-bedrag per week plus een bepaald bedrag per nacht als je de reis een aantal nachten wilt verlengen. Plus soms (bv bij vakantiehuisjes) schoonmaakkosten aan het einde van de reis.

Gesloten