LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ipaq stuk: Inboedelverzekering?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Eek

Ipaq stuk: Inboedelverzekering?

Ongelezen bericht door Eek »

Vandaag tikte, bij het uitstappen, mijn IPAQ (electronische zakagenda) die ik in mijn binnenzak van mijn jas had zitten tegen de autodeur. Gevolg: Scherm kapot. Nu vraag ik mij af of ik deze schade kan claimen op mijn inboedelverzekering (OHRA)? Kijkend naar de polisvoorwaarden: http://www.ohra.nl/images/144_42062.pdf lijkt het op het eerste gezicht wel te kunnen. Echter vind ik de voorwaarden erg onduidelijk. Heeft iemand hier een kijk op?

Michael M.

Re: Ipaq stuk: Inboedelverzekering?

Ongelezen bericht door Michael M. »

Normaal gesproken is dat geen gedekte gebeurtenis. Op welke gronden denk je te kunnen claimen ?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik meende dat het een gedekte gebeurtenis zou zijn, meer vanuit mijn gevoel. Ik kan er ook naast zitten, maar daar hoop ik hier antwoord op te krijgen.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Eek,

dit valt niet onder de dekking. Bij "dekking buiten de woning" (artikel 16) staat vermeld wat de dekking buiten de woning is. Uw voorval staat hier niet bij.

Ook wanneer de IPAQ in huis op een dergelijke manier was beschadigd zou u geen dekking hebben gehad.

gr. Simon

Gast

Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties!

Gast

Dat is nog maar de vraag Simon.

Als meneer een polis heeft op basis van alle van buitenkomende onheilen dan is er wel degelijk dekking voor deze schade in huis.

Dit is echter een grensgeval. Er is normaal gesproken ook dekking voor zaken in de auto. Echter tot een maximum van Hfl 500,00 dus dat zal wel EUR 200,00 zijn of zoiets. Je kunt hier wel discussieren of de ipaq zich in de auto bevond. Ik persoonlijk denk van niet.

Wellicht dat een beter advies zou zijn om eens met ohra contact op te nemen of iets dergelijks gedekt is.

Gast

In dit geval is het niet gedekt. Deze voorwaarden zijn extra uitgebreid en geen alle van buitenkomende onheilen.

Jammer Eek. Dat wordt op de blaren zitten.

Hanneke1973

Ongelezen bericht door Hanneke1973 »

Als er een "schadeverzekering inzittenden" is gesloten, valt dit wel onder de dekking. Deze verzekering is vaak onbewust meegesloten, kost ook relatief weinig, maar niemand weet waar hij voor dient. Nou, simpel, hij dient voor schade die tijdens het gebruik van het motorrijtuig (waaronder ook het in- en uitstappen, korte tankstops en wachten op de Wegenwacht voor reparatie valt) aan personen of zaken wordt toegebracht die met het motorrijtuig worden vervoerd. Dus bijvoorbeeld: bij het uitstappen jas tussen de deur: gedekt. Koffertje op dak gezet, vergeten, weggereden, koffer aan gort: gedekt. Uiteraard is er ook in ernstiger gevallan zoals ongelukken dekking voor de vervoerde personen en zaken, ook als dat niet onder de WA zou vallen.
Omdat deze schade is veroorzaakt bij het uitstappen, is deze gedekt op een Schadeverzekering Inzittenden.
Snel nakijken of deze verzekering is meegesloten dus!

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Beste Gast van 28 november,

Je legt de werking van de alle van buiten komende onheilen m.i. verkeerd uit. De dekking buiten de woning blijft altijd beperkt tot diefstal na braak, geweldige beroving enz.
Op grond van welke voorwaarden is deze schade wel gedekt?

peeppie

Ongelezen bericht door peeppie »

ik heb lekkage gehad waarbij plafond en muur beschadigd zijn.
Opstalverzekering dwz de TUSSENPERSOON (namens VVE) stuurt mij naar mijn inboedelverzekering: OHRA en vice versa.

Dit geld hetzelfde voor roetschade door brand van mijn buren. Dit komt door de jassen van brandweer en politie. De roetsporen moet ik met verf wegwerken. Ook niet bij de opstal nog bij de inboedelverzekering te claimen. Heeft iemand advies? Hartelijk dank.

Gesloten