Heb eens een vraag: Stel je zit al een aantal jaren bij een zorgverzekeraar voor bepaalde behandelingen (bv tandarts)heb je een wachttijd van 1 jaar anders word het nog niet vergoed! Dus stel ik stap over naar een andere verzekering begrijp ik dat je dan weer een wachttijjd hebt van 1 jaar voor bep. vvergoedingen of word daar niet naar gekeken????
Hoop dat mensen mij kunnen antwoorden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaar wachttijd voor vergoeding???
Re: jaar wachttijd voor vergoeding???
voor alles wat in de basisverzekering zit: geen wachttijd
Voor alles wat in een aanvullend pakket zit, mag elke verzekeraar dat per pakket bepalen. Daar moet u dus wel op letten.
Voor alles wat in een aanvullend pakket zit, mag elke verzekeraar dat per pakket bepalen. Daar moet u dus wel op letten.
-
Re: jaar wachttijd voor vergoeding???
Of er een wachttijd is, hangt af van de polisvoorwaarden die gelden voor de betreffende AV of Tandartsverzekering. Dit kun je opzoeken in de officiele polisvoorwaarden. De nieuwe verzekeraar, zal deze wachttijd ook toepassen, en houdt geen rekening met je oude wachttijd. De oude verzekeraar mag de wacttijd niet opnieuw laten ingaan, als je daar al verzekerd was voor hetzelfde pakket.