Met de volgende brief heb ik van 2 verzekering maatschappijen schade vergoeding ontvangen en ook heb ik de toezegging gekregen dat er voortaan niet meer in december uitgekeerd zal worden.
De directie,
Xxx Levensverzekering N.V.
Postbus xxxxx,
Betreft: Lijfrente verzekering met polis nummer xxxxx
Geachte heer/mevrouw,
Op 31-12-2003 ontving ik van u een betaling van 4000 euro. Het was helemaal niet de bedoeling dat ik dit geld in 2003 zou ontvangen!
Ik betaal nu in box 3 een bedrag van 48 euro belasting ( 1,2% van 4000,00). Als U ieder jaar i.p.v. 31 december op 1 januari uitkeert dan gaat er 10 x 48= 480 euro minder naar de fiscus!
Gaarne ontvang ik van u een netto bedrag van 48 euro als schade vergoeding voor de rendementsheffing die ik onnodig aan de fiscus zal moeten gaan betalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] jaarlijkse lijfrente in dec 2003 ipv jan 2004
Re: jaarlijkse lijfrente in dec 2003 ipv jan 2004
Lijfrente in box 3? Nooit je lijfrente afgetrokken ofzo? Erg onduidelijk verhaal en ik begrijp ook niet wat je hiermee zeggen wil. SuFfeRD
Re: jaarlijkse lijfrente in dec 2003 ipv jan 2004
Uiteraard, NAdat je lijfrente is uitgekeerd / betaald, valt het vermogen in Box 3.
Ik heb zelf loon verdiend (in box 1 belast dus) de afgelopen jaren, en een deel van dat loon opgespaard. Dat spaargeld valt nu heus wel in box 3.
Ja, SuFFeRD is een echte sufferd!
Ik heb zelf loon verdiend (in box 1 belast dus) de afgelopen jaren, en een deel van dat loon opgespaard. Dat spaargeld valt nu heus wel in box 3.
Ja, SuFFeRD is een echte sufferd!