LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarruimte fiscaal benutten Premie Spaarpolis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ine beun

Jaarruimte fiscaal benutten Premie Spaarpolis

Ongelezen bericht door ine beun »

Op 27.10.2011 kreeg ik bericht van de ABN-AMRO Verzekeringen omtrent de wetswijziging inzake de premie aftrek van de inkomstenbelasting m.b.t. mijn premie spaarpolis. Deze wordt geind in januari 2012 en zou dus voor 2011 niet aftrekbaar meer zijn door deze wetswijziging. Ik heb hierover kontakt opgenomen met ABN-AMRO omdat ik het bedrag over 2011 in december wilde storten. Dit is helaas niet mogelijk, ABN-AMRO werkt hier niet aan mee en geeft aan dat zij de incassodatum van begin januari 2012 niet kunnen omzetten naar december 2011. Wel kon ik hetzelfde bedrag in een nieuwe polis storten en waardoor ik toch aftrek heb over 2011. De incasso van 2012 blijft dan echter ook doorlopen. Dus twee keer betalen!
Op geen enkele manier wil ABN-AMRO hier in tegemoetkomen en als ik het bedrag dit jaar zou overmaken zou men het aan mij weer doen terugstorten.
Een erg starre houding van deze verzekeraar (en bank) maar ik verlies hierdoor mijn aftrek dit jaar! :|

ABN AMRO
verified

Re: Jaarruimte fiscaal benutten Premie Spaarpolis

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte mevrouw Beun,

Wij hebben uw klacht over de Premie Spaarpolis gelezen en begrijpen uw situatie. Graag zouden wij hierover contact met u willen opnemen om de situatie te bespreken en te kijken naar de mogelijkheden.

Als u via een Privébericht uw telefoonnummer stuurt, dan nemen wij z.s.m. contact met u op.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Gesloten