LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan dit zomaar in Nederland???
-
Kan dit zomaar in Nederland???
Ik heb ook gekozen voor een collectieve verzekering via mijn werk (voor mezelf en mijn man). Turien & Co. heeft mijn aanvraag ontvangen. De incasso-opdracht voor het afschrijven van de premie heb ik nog thuis liggen en Turien zegt het "opzegkaartje" van de "oude verzekering" niet te hebben ontvangen. Mijn rekeningnummer heb ik vermeld op de aanvraag, maar ik had (nog) geen opdracht gegeven. DE LAATSTE KEER DAT ER PREMIE DOOR TURIEN VAN MIJN REKENING IS AFGESCHREVEN = 15 MEI J.L.!!!!!! En ik had reeds een royementsaanhangsel ontvangen. Dus GEEN verzekering maar WEL betalen. Ik heb gelukkig elke maand de premie terug kunnen boeken via internet (Postbank). Er was dus een incasso-opdracht aanwezig en incasso-opdrachten kunnen bij de Postbank teruggeboekt worden. Pfffffff ... het gaat om 5 x 196,60 ... en hoe ze aan de incasso-opdracht komen??? Het is mij een raadsel.
Leve de Postbank en een KOUDE DOUCHE voor Turien & Co. Een "gepeperde brief" geschreven aan Turien ... GEEN reaktie. DAT DIT ALLEMAAL KAN IN NEDERLAND!!! Maar ja, in Den Haag zijn ze druk met hoe ze zichzelf nog meer kunnen verrijken. Die maken zich niet druk om "DE KLEINE MAN"!!! Het is een GROTE schande!!!
Leve de Postbank en een KOUDE DOUCHE voor Turien & Co. Een "gepeperde brief" geschreven aan Turien ... GEEN reaktie. DAT DIT ALLEMAAL KAN IN NEDERLAND!!! Maar ja, in Den Haag zijn ze druk met hoe ze zichzelf nog meer kunnen verrijken. Die maken zich niet druk om "DE KLEINE MAN"!!! Het is een GROTE schande!!!
-
Re: Kan dit zomaar in Nederland???
Bij elke bank kun je een incasso laten stoneren hoor
En duizenden bedrijven kunnen geld van je rekening halen,als ze je rekeningnummer en naam en woonplaats hebben,ik heb zelf namelijk ook dat recht
Er word pas opgetreden bij een bepaald aantal klachten,dus wees voorzichtig met je rekeningnummer
En het beste is altijd af en eenmelding aan te tekenen,en dan maar hpen,want je tekent een enveloppe aan,niet de inhoud
En duizenden bedrijven kunnen geld van je rekening halen,als ze je rekeningnummer en naam en woonplaats hebben,ik heb zelf namelijk ook dat recht
Er word pas opgetreden bij een bepaald aantal klachten,dus wees voorzichtig met je rekeningnummer
En het beste is altijd af en eenmelding aan te tekenen,en dan maar hpen,want je tekent een enveloppe aan,niet de inhoud
Lijkt me een sterk verhaal. Tienduizenden mensen weten het rekeningnummer van Stg. Koersplandewegkwijt. Alle gegevens staan openbaar op onze site maar het zal niemand lukken om ook maar één dubbeltje van onze rekening af te schrijven zonder onze instemming.En duizenden bedrijven kunnen geld van je rekening halen,als ze je rekeningnummer en naam en woonplaats hebben,ik heb zelf namelijk ook dat recht
Als je denkt dat je daar het recht toe hebt, probeer het eens!
Als het lukt gaat de RABO-Bank 100% door het putje.
Gr. René
-
Rene,ik zou het best willen om het je te bewijzen,maar als jij klaagt en ik raak die rechten kwijt,heb ik een enorm probleem met mijn bedrijf
-
Bedankt trampelmoes voor jouw reaktie. Ik ben van mening dat Rene niet helemaal van deze tijd is! En Rene ... het verhaal wat ik vertelde ging om een AUTOMATISCHE INCASSO en die kun je TEN ALLEN TIJDE terugboeken!!! Dat lukt natuurlijk NIET met boodschappen van AH!!! Toch bedankt voor de reaktie.
-
Dank je Hermpje
En Rene,het gaat er niet over of ik het recht heb,maar dat ik het KAN
En Rene,het gaat er niet over of ik het recht heb,maar dat ik het KAN
Om een incasso uit te voeren moet je inderdaad een machtiging hebben, schriftelijke toestemming dus. Maar er zijn ook telefonische incasso's, dan heeft de firma toch ook alleen naam en nummer van degene bij wie ze het geld moeten incasseren?
@ hermpdzjee, ik ben wel degelijk van deze tijd. Ik reageerde ook niet op uw bericht maar op het bericht van Trampelmoes.
Ik heb jouw naw gegevens en jij die van mij. Als het je lukt om € 1.000,- van mijjn rekening af te boeken dan heeft de RABO-Bank heel wat uit te leggen.
En nu geen smoesjes over het kwijtraken van zg rechten, samen komen we er wel uit, gewoon een kwestie van gelijk krijgen. Je hebt namelijk totaal geen recht om geld van mijn rekening af te boeken, alleen maar omdat je mijn naam, adres, rekeningnummer en woonplaatsgegevens hebt!
Denk eens even na, ik heb diezelfde gegevens van jouw; Hoe zou jij reageren als ik morgen op grond van diezelfde "rechten" (die je helemaal niet hebt) € 1.000,- van jouw rekening zou afboeken?
Ben heel erg benieuwd naar je reactie en mijn bankafschriften.
@ Trampelmoes: Bewijs het dan eens.En Rene,het gaat er niet over of ik het recht heb,maar dat ik het KAN
Ik heb jouw naw gegevens en jij die van mij. Als het je lukt om € 1.000,- van mijjn rekening af te boeken dan heeft de RABO-Bank heel wat uit te leggen.
En nu geen smoesjes over het kwijtraken van zg rechten, samen komen we er wel uit, gewoon een kwestie van gelijk krijgen. Je hebt namelijk totaal geen recht om geld van mijn rekening af te boeken, alleen maar omdat je mijn naam, adres, rekeningnummer en woonplaatsgegevens hebt!
Denk eens even na, ik heb diezelfde gegevens van jouw; Hoe zou jij reageren als ik morgen op grond van diezelfde "rechten" (die je helemaal niet hebt) € 1.000,- van jouw rekening zou afboeken?
Ben heel erg benieuwd naar je reactie en mijn bankafschriften.
-
Ik zeg niet dat ik het recht heb,maar dat ik het kan,infirmeer jij nu maar zelf eerst eens bij je rabobank,dan zullen ze je uitleggen dat er bedrijven zijn die incassorechten hebben,ik lieg echt niet
Je kunt kijken naar je energienota,die word ook geincasseerd,die hebben die rechten ook,ik ook dus
En als er iets fout gaat word dat door de bank rechtgezet,want bij een automoatische incasso blijft namelijk de bank verantwoordelijk
Trouwens,vorig jaar is er een enorm schandaal geweest met een journalist,die had die rechten ook aangevraagd en gekregen,en had dit ook gedaan om de mensen en de banken wakker te schudden
Jij hebt de naam van mijn bedrijf,dus ga maar naar de rabobank en informeer gewoon zelf maar of wij mogen incasseren,het antwoord is ja,dat ik die rechten niet wil kwijtraken is geen smoes,maar werkelijkheid
Ik heb geen zin om me in te laten met illigale dingen en bij jou te incasseren,want ik heb geen RECHT op jou geld,ik kan het dus wel,maar ik vertik het omdat het illigaal zou zijn,ik heb voor jou geen werk verricht.
Je kunt kijken naar je energienota,die word ook geincasseerd,die hebben die rechten ook,ik ook dus
En als er iets fout gaat word dat door de bank rechtgezet,want bij een automoatische incasso blijft namelijk de bank verantwoordelijk
Trouwens,vorig jaar is er een enorm schandaal geweest met een journalist,die had die rechten ook aangevraagd en gekregen,en had dit ook gedaan om de mensen en de banken wakker te schudden
Jij hebt de naam van mijn bedrijf,dus ga maar naar de rabobank en informeer gewoon zelf maar of wij mogen incasseren,het antwoord is ja,dat ik die rechten niet wil kwijtraken is geen smoes,maar werkelijkheid
Ik heb geen zin om me in te laten met illigale dingen en bij jou te incasseren,want ik heb geen RECHT op jou geld,ik kan het dus wel,maar ik vertik het omdat het illigaal zou zijn,ik heb voor jou geen werk verricht.