LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
JacquelineB
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2017 11:33

Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door JacquelineB »

16 oktober 2016 ben ik betrokken geweest bij een kettingbotsing voor een rotonde. Ik was degene die tussen de 2 auto's instond. Ik stond dus stil. Er is iemand achterop mij geklapt waardoor ik ben doorgedrukt op degene voor mij. Mijn auto is afgevoerd en door de schade-expert totaal los verklaard. De schade-expert vroeg ons een afstandsverklaring in te vullen omdat hij totaal los was verklaard. Op de schadeformulieren hebben we de situatie goed uitgelegd van wat er gebeurd is en daar stond duidelijk op dat ik stil stond. Hiervoor hebben de voorste en de achterste partij ook getekend. Nu doet de achterste partij moeilijk want die wil natuurlijk zo min mogelijk betalen. De voorste partij heeft weinig van zich laten horen dus heeft mijn verzekering ( na 3 maanden) toch maar even gebeld naar de voorste partij. Zij zeggen nu 2 tikken te hebben gevoeld dat wil dus zeggen dat ik eerst hun heb geraakt en daarna ben doorgedrukt wat helemaal niet klopt. Nu wil de verzekering de schade alleen betalen van de achterkant van mijn auto terwijl de auto aan de voorkant totaal los is verklaard en ik er helemaal niks aan kon doen, dus niet het totale schadebedrag. Nu is mijn vraag of de schadeformulieren helemaal niks meer betekenen? Hierop stond toch echt dat ik stil stond. En waarom heeft dit allemaal 5 maanden moeten duren?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2017 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door kokka »

Je hebt meer schade aan de voorkant als aan de achterkant? Als je al stilstond lijkt me dat onwaarschijnlijk.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door john18 »

kokka schreef:Je hebt meer schade aan de voorkant als aan de achterkant? Als je al stilstond lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Hoeft niet. sommige auto's hebben een kreukel zone aan de voorkant. Voorkant zit ook meer onderdelen e.d. dan de achterkant. De achterkant kan ver in elkaar zitten en nog worden gerepareerd {zo lang de chassis niet krom is}. De chassis kan ook worden recht getrokken maar dat is weer een andere discussie.

Zelf zou ik denken als de tegenpartij zegt dat u niet stilstond hun dat moeten bewijzen. Door alleen 2 tikken is in mijn ogen niet voldoende bewijs. De voorganger kan van de rem zijn geschoten en er weer op. Terwijl u geen rem ingedrukt had.
Schakel direct rechtsbijstand in als u dat hebt!! Ga zelf niet liggen soebatten tegen de verzekering. Laat u juridisch bijstaan.
Succes

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door berndv »

wat john18 ook al zegt, laat u juridisch bijstaan. Als u rechtsbijstand heeft bij uw verzekering, zet die aan het werk. Het lastige is daarbij wel de verklaring van de auto voor u, deze heeft er op zich geen enkel baat bij om te liegen in zijn verklaring, die werd toch al aangereden, en welke verzekeraar de schade nu vergoed of wie de veroorzaker is, zal voor de voorste auto niet uit maken.

Heeft u ook getuigen? Is er politie bij geweest?


Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat je juridisch bijstaan, als je stilstond moet u volledig vergoed worden...

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Kettingbotsing: verzekeraar InShared keert schade niet uit

Ongelezen bericht door absent »

kokka schreef:Je hebt meer schade aan de voorkant als aan de achterkant? Als je al stilstond lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Dat hangt af van de eerste impact. En als TS niet op de rem stond dan werd ze dus gelanceerd tegen haar voorganger. En een subframe hangt eigenlijk altijd aan de voorkant. Die zijn bij vrij nieuwe auto's niet meer te repareren....

Gesloten