LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mei 2020 17:11
Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Ik wilde vandaag contact opnemen met ING omdat we onze doorlopende reisverzekering (die we al jaren bij hun hebben) tijdelijk willen stopzetten/annuleren omdat we het afgelopen half jaar niet op vakantie zijn geweest en dit voorlopig ook nog niet kunnen ivm de Corona-crisis.
Ik ging dus naar hun website, helaas kan ik niet inloggen omdat we geen ING rekening hebben dus ging ik verder kijken waar ik dan terecht kon, dat kon dus oa via Messenger van FB werd vermeld. Dus ik een Messenger bericht gestuurd met mijn vraag, vervolgens wordt medegedeeld dat het een goede vraag is maar dat ik daarvoor moet bellen, nou ja... ook goed.
Dus ik bel het betreffende nummer, vervolgens krijg je een hele riedel aan Corona-uitingen, dat je vooral eerst op de website en socialmedia moet kijken voor veelgestelde vragen enz enz. Uiteindelijk krijg je de mededeling dat het druk is en dat je wellicht een andere keer terug kunt bellen en als je dan nog aanhoudt moet je een zin inspreken waarover je belt. Die zij werd overigens verkeerd opgepakt door de computer maar goed, vervolgens krijg je een melding dat je de laatste tien cijfers van je rekeningnummer moet intussen (wat we dus niet hebben) en afsluiten met een hekje... Dus nadat ik tweemaal alleen een hekje heb ingetoetst en twee keer te horen krijg dat ze niks hebben ontvangen word ik toch in de wacht gezet.
Na een poosje wachten krijg ik een medewerkster aan de telefoon die verbaasd is dat ik wel een reisverzekering bij hun heb maar geen rekeningnummer en ze mijn gegevens gecheckt heeft, wil ze me doorverbinden met de desbetreffende afdeling. Na een kort moment krijg ik haar weer aan de telefoon met de mededeling dat de afdeling niet bereikbaar is omdat er een bandje op staat en dat het haar niet bekend is waarom omdat het nergens genoteerd staat maar dat ze dus niemand te pakken kan krijgen.
Mij wordt verteld dat ik morgen maar weer terug moeten bellen. Uiteraard vertel ik haar dat ik daar niet zo op zit te wachten omdat ik dan weer eerst de Corona-uitleg en verwijzingen naar de website te horen krijg, vervolgens weer een rekeningnummer in moet toetsen wat ik dus niet heb en dan weer in de telefonische wachtrij kan. Of ik niet een E-mailadres of iets dergelijks kan krijgen om de afdeling te bereiken of een ander nummer, maar dat is allemaal niet mogelijk.
Vervolgens neem ik maar gelijk weer contact op met de medewerkster via Messenger om haar alles voor te leggen en te vragen hoe we het dan op kunnen lossen? Maar ook daar kom ik niet verder....
Ik vind dit nu niet echt een klantvriendelijke manier van met je klanten omgaan.
Zou ik het afgeschreven bedrag kunnen storneren? Wat denken jullie?
Ik ging dus naar hun website, helaas kan ik niet inloggen omdat we geen ING rekening hebben dus ging ik verder kijken waar ik dan terecht kon, dat kon dus oa via Messenger van FB werd vermeld. Dus ik een Messenger bericht gestuurd met mijn vraag, vervolgens wordt medegedeeld dat het een goede vraag is maar dat ik daarvoor moet bellen, nou ja... ook goed.
Dus ik bel het betreffende nummer, vervolgens krijg je een hele riedel aan Corona-uitingen, dat je vooral eerst op de website en socialmedia moet kijken voor veelgestelde vragen enz enz. Uiteindelijk krijg je de mededeling dat het druk is en dat je wellicht een andere keer terug kunt bellen en als je dan nog aanhoudt moet je een zin inspreken waarover je belt. Die zij werd overigens verkeerd opgepakt door de computer maar goed, vervolgens krijg je een melding dat je de laatste tien cijfers van je rekeningnummer moet intussen (wat we dus niet hebben) en afsluiten met een hekje... Dus nadat ik tweemaal alleen een hekje heb ingetoetst en twee keer te horen krijg dat ze niks hebben ontvangen word ik toch in de wacht gezet.
Na een poosje wachten krijg ik een medewerkster aan de telefoon die verbaasd is dat ik wel een reisverzekering bij hun heb maar geen rekeningnummer en ze mijn gegevens gecheckt heeft, wil ze me doorverbinden met de desbetreffende afdeling. Na een kort moment krijg ik haar weer aan de telefoon met de mededeling dat de afdeling niet bereikbaar is omdat er een bandje op staat en dat het haar niet bekend is waarom omdat het nergens genoteerd staat maar dat ze dus niemand te pakken kan krijgen.
Mij wordt verteld dat ik morgen maar weer terug moeten bellen. Uiteraard vertel ik haar dat ik daar niet zo op zit te wachten omdat ik dan weer eerst de Corona-uitleg en verwijzingen naar de website te horen krijg, vervolgens weer een rekeningnummer in moet toetsen wat ik dus niet heb en dan weer in de telefonische wachtrij kan. Of ik niet een E-mailadres of iets dergelijks kan krijgen om de afdeling te bereiken of een ander nummer, maar dat is allemaal niet mogelijk.
Vervolgens neem ik maar gelijk weer contact op met de medewerkster via Messenger om haar alles voor te leggen en te vragen hoe we het dan op kunnen lossen? Maar ook daar kom ik niet verder....
Ik vind dit nu niet echt een klantvriendelijke manier van met je klanten omgaan.
Zou ik het afgeschreven bedrag kunnen storneren? Wat denken jullie?
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Storneren? Nee natuurlijk niet. U kunt de verzekering wel opzeggen en als contact dan zo moeilijk gaat, kunt u dat ook per brief doen.
tttlocke
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Ik lees vooral een verhaal van Marieke Ijsendoorn die geen enkele begrip kan opbrengen dat de klantenservice van de ING ook last heeft van de corona crisis.marieke.ijsendoorn schreef: ↑06 mei 2020 17:26Ik vind dit nu niet echt een klantvriendelijke manier van met je klanten omgaan.
Nee dat kan niet, u heeft een overeenkomst en deze dient u gewoon te beëindigen op de juiste manier. Met storneren komt u de overeenkomst niet na en bent u ingebreke met alle gevolgen van dien.marieke.ijsendoorn schreef: ↑06 mei 2020 17:26Zou ik het afgeschreven bedrag kunnen storneren? Wat denken jullie?
U kunt schriftelijk de verzekering beëindigen (hou rekening met de opzegtermijn die in de overeenkomst staat) of alsnog morgen een keer bellen en lang het vervelende bandje te gaan die u een paar minuten van uw kostbare tijd zal kosten.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mei 2020 17:11
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik snap dat storneren niet slim is, dat was ook tekort door de bocht van mij. Ik was wat geïrriteerd dat de klantenservice niet anders ingericht is.
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
U heeft (morgen) vast tijd om het nog een keer te proberen.
marieke.ijsendoorn
vindt dit leuk
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Veel mensen, ook die van ING, werken n.a.v de Corona crisis (u vast wel bekend) vanuit huis en dat zou best eens een verklaring kunnen zijn waarom het contact zo moeizaam verloopt.marieke.ijsendoorn schreef: ↑06 mei 2020 19:34Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik snap dat storneren niet slim is, dat was ook tekort door de bocht van mij. Ik was wat geïrriteerd dat de klantenservice niet anders ingericht is.
Wilt u uw doorlopende reisverzekering beëindigen, doe dat dan schriftelijk en houdt daarbij rekening met de gestelde opzegtermijn.
Storneren, waarom zou u, uw verzekering is toch 'doorlopend' en daarbij maakt het niet uit of u wel of niet met vakantie gaat.
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Eigenlijk is dit dezelfde vraag als: "ik heb dit jaar geen schade gehad, krijg ik nu de premie terug?"
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Uit voorwaarden
Je sluit jouw verzekering voor één jaar. Daarna kan je jouw verzekering op elk moment beëindigen.
Hij loopt al jaren dus kunt u hem op elk moment beeindigen. Zo heb ik mijn doorlopende reisverzekering na een aantal jaren ook opgezegd. Koste geen enkele moeite toen. Vandaar van ING het advies om op de website te kijken had u dit ook kunnen lezen.
Er is een formulier op de website om online op te kunnen zeggen. Hoef je alleen de reden n.a.w in te vullen en verzenden
Bespaart lange telefoon gesprekken Ik had ook geen rekening ING
Je sluit jouw verzekering voor één jaar. Daarna kan je jouw verzekering op elk moment beëindigen.
Hij loopt al jaren dus kunt u hem op elk moment beeindigen. Zo heb ik mijn doorlopende reisverzekering na een aantal jaren ook opgezegd. Koste geen enkele moeite toen. Vandaar van ING het advies om op de website te kijken had u dit ook kunnen lezen.
Er is een formulier op de website om online op te kunnen zeggen. Hoef je alleen de reden n.a.w in te vullen en verzenden
Bespaart lange telefoon gesprekken Ik had ook geen rekening ING
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mei 2020 17:11
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Dank je wel Henk, waarschijnlijk moet je daarvoor inloggen want ik heb dat formulier niet kunnen vinden. Anders zou dat perfect zijn inderdaad.
marieke.ijsendoorn
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mei 2020 17:11
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Geweldig Henk, hartstikke bedankt!
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Dit is actief beleid van ING. Ook mij lukt het niet. Zelfs 0900 schakelt door naar naar 5 * 8. En dan krijg je het zelfde bandje. Vertaald.
We zijn niet bereikbaar i.v.b. met Corona. ING weet natuurlijk ook wel dat er massaal opgezegd gaat worden.
ING houd zich niet aan de wet en bepaald zelf wel wat hen past. Probeer maar eens een advocaat te vinden die tegen ING wil werken. Na 5 dagen krijg je bericht dat ING een klant van hen is. Daar gaan ze niet tegen procederen. Let wel, ik heb er zeker vier gehad. Een advocaat die
mijn werk over deed, stapte op toen ik haar adviseerde ING nu maar eens voor de rechter te brengen. Let wel, dit ging om echt geld.
Per definitie, er is geen betrouwbare bank meer. Zelfs ASN gaat al in de fout. En een brief? Zelfs aangetekend is niet heilig voor ING. Sterkte.
We zijn niet bereikbaar i.v.b. met Corona. ING weet natuurlijk ook wel dat er massaal opgezegd gaat worden.
ING houd zich niet aan de wet en bepaald zelf wel wat hen past. Probeer maar eens een advocaat te vinden die tegen ING wil werken. Na 5 dagen krijg je bericht dat ING een klant van hen is. Daar gaan ze niet tegen procederen. Let wel, ik heb er zeker vier gehad. Een advocaat die
mijn werk over deed, stapte op toen ik haar adviseerde ING nu maar eens voor de rechter te brengen. Let wel, dit ging om echt geld.
Per definitie, er is geen betrouwbare bank meer. Zelfs ASN gaat al in de fout. En een brief? Zelfs aangetekend is niet heilig voor ING. Sterkte.
Bobo Monteiro
en de auditu
vinden dit leuk
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Ik lees dus dat een klant een volkomen legitieme wens heeft om op te zeggen maar dat een megabedrijf als ING het niet voor elkaar krijgt een behoorlijke klantenservice te laten functioneren. Veel reageerders zien dat kennelijk niet, mogelijk totdat het hen zelf betreft. Vergelijkbaar: je verkoopt je auto en koopt geen nieuwe. Je wilt je verzekering beëindigen. Maar dat gaat dan niet en je moet maar gewoon blijven betalen want er is een crisis en we werken thuis etc etc. Toevallig heb ik een paar weken geleden een autoverzekering moeten aangaan ivm de aanschaf van een 2e auto, Centraal Beheer had er geen enkele moeite mee en de mevrouw die het regelde werkte gewoon thuis. Maar je moet het als bedrijf natuurlijk wel willen regelen, je klanten te helpen. Die indruk heb ik bij ING nooit gehad, daar is men drukker met bonussen plannen voor de top.
de auditu
en Bobo Monteiro
vinden dit leuk
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Ik zie juist dat het wel werkt, want er wordt terecht naar de website verwezen en daar had TS het ook kunnen vinden. TS hoefde dus niet per se door de hele molen, maar had niet goed gezocht.
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
@ Henk Terpstra, 10 mei:
Ik ben ASN-klant, hoe gaat die in de fout?
Ik ben ASN-klant, hoe gaat die in de fout?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mei 2020 17:11
Re: Klantenservice ING mbt onze reisverzekering
Dank jullie wel voor het meedenken. Het geld is inmiddels teruggestort door ING.
Qua klantenservice aan de telefoon en via Messenger, had veel beter en duidelijker gekund volgens mij, maar de snelheid waarmee het geld uiteindelijk is teruggestort daar valt echt niks over te zeggen. Dat is heel netjes gegaan. Ik had alleen geen communicatie hierover ontvangen, het stond ineens op de rekening, maar dat kan ook Corona-drukte zijn wellicht.
Kortom, voor mij case-closed, uiteindelijk was het toch snel geregeld.
Qua klantenservice aan de telefoon en via Messenger, had veel beter en duidelijker gekund volgens mij, maar de snelheid waarmee het geld uiteindelijk is teruggestort daar valt echt niks over te zeggen. Dat is heel netjes gegaan. Ik had alleen geen communicatie hierover ontvangen, het stond ineens op de rekening, maar dat kan ook Corona-drukte zijn wellicht.
Kortom, voor mij case-closed, uiteindelijk was het toch snel geregeld.