LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopsom van robeco naar interpolis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
traindriver
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2013 15:20
Contacteer:

Koopsom van robeco naar interpolis

Ongelezen bericht door traindriver »

Robeco heeft zijn koopsompolissen onder de zelfde voorwaarden overgedaan aan Interpolis. Ook ik heb zo'n koopsom. Nu kondigt Interpolis aan dat de fondsen van Robeco worden vervangen door 3 net opgerichte Achmea fondsen. Uiteraard heb ik een aangetekend brief verzonden dat ik onder geen enkele voorwaarde akkoord ga omdat deze Achmea fondsen nog helemaal geen stabiele rendement voorspelling kunnen doen omdat ze nog maar net zijn gestart met deze fondsen. De fondsen bij Robeco renderen goed en dus is een verandering in mijn ogen alleen maar goed voor Interpolis om ook hier, met mijn geld, hun zakken te vullen. Gedwongen winkelnering waaraan ik niet wil en zal deelnemen. (Ben ook al slachtoffer cq kleine winnaar van koersplan van Aegon.) Zag trouwens via Google dat deze overnames tussen Robeco en Interpolis al langer spelen en voor discussie zorgen.

Als laatste antwoord op mijn bezwaar hebben ze het naar eind 2014 doorgeschoven en zullen ze me een passend bod doen. Er is maar één passend bod en dat is het product wat ik gekocht heb tot einde van de looptijd in 2017 uit te keren.

:?: Heb twee vragen:

- Zijn er meer forumleden die dit overkomt en hoe gaan jullie hiermee om.
- Zijn er experts die tips kunnen geven?
Laatst gewijzigd door traindriver op 31 okt 2013 02:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Jantje7
Berichten: 986
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Koopsom van robeco naar interpolis

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ik begrijp uw bezorgdheid, kan alleen niet rijmen dat u nu al stelt onder geen enkele voorwaarden er mee in te stemmen, zonder deze voorwaarden te kennen. Misschien beter deze even af te wachten, daarna er naar handelen?

Jantje7

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Koopsom van robeco naar interpolis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zijn niet echt overnames maar meer verschuivingen van merknamen.

traindriver
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2013 15:20
Contacteer:

Re: Koopsom van robeco naar interpolis

Ongelezen bericht door traindriver »

Jantje7 schreef:Ik begrijp uw bezorgdheid, kan alleen niet rijmen dat u nu al stelt onder geen enkele voorwaarden er mee in te stemmen, zonder deze voorwaarden te kennen. Misschien beter deze even af te wachten, daarna er naar handelen?

Jantje7
Hoi Jantje7, bedankt voor uw reactie. Zoals ik al vertelde staat deze net opgerichte fondsen van Achmea niet in verhouding tot de fondsen van Robeco waar miljarden worden beheerd. Dat ten eerste, ten tweede is mijn vertrouwen, door schade en schande, in bank en verzekeringsmaatschappij gedaald onder nul. Hier heb ik ook koersplan van Aegon al genoemd. Tel daarbij alle andere woekerpolissen op en er blijft geen één bank of verzekeraar, in mijn ogen, over die zich niet schuldig maakt aan pure hebberigheid. Verder hebben ze bij Interpolis niet duidelijk kunnen maken op welke gronden deze switch gerechtvaardigd is. Een wettelijke basis is dan ook niet aanwezig. Ik heb een bewuste keuze gemaakt met mijn koopsom van Robeco, en bij wijze van, dus een Mercedes gekocht, laat mij niet afschepen met een fiat panda, hoe goed deze ook mag rijden en hoe mooi hij er ook mag uitzien.

Gesloten