LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten begrafenis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
benboy

Kosten begrafenis

Ongelezen bericht door benboy »

Goeiedag.
Graag wil iets vragen voor een vriendin van mij.
Zij heeft al jaren geen conact meer met haar moeder en ook een broer van haar heeft al die jaren geen cantact.
Nu is haar moeder overleden en die heeft geen begrafenisverzekering.
Kan mijn vriendin en haar broer verplicht worden om alle kosten voor de crematie te betalen?????
Mijn vriendin zit niet zo goed bij kas dat ze zo ineens 3000 euro op kan hoesten vandaar deze vraag.
ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Vriendelijke groeten, Ben

vladja

Re: Kosten begrafenis

Ongelezen bericht door vladja »

Je kunt ruwweg 3 personen of groepen van personen onderscheiden die de uitvaart moeten betalen:

1) de opdrachtgever van de uitvaart. Hij of zij mag uiteraard verrekenen met de nalatenschap, maar als die onvoldoende is, is hij/zij contractueel gebonden aan de uitvaartverzorger en moet hij/zij zelf bijleggen.

2) De erfgenamen. De opdrachtgever als bedoeld onder 1) behoort meestal tot de erfgenamen.

3) Een groep bloed- en aanverwanten. Zij zijn soms erfgenamen, soms niet. Als zij geen opdrachtgever zijn, zijn ze toch aanspreekbaar. Als de gemeente - als niemand anders opdrachtgever is - de uitvaart verzorgt en betaalt, kan de gemeente de kosten op deze mensen verhalen.

Voor meer info kijk op:

http://www.uitvaart.nl/index.php?pid=1& ... =68&id=256

Vladja

NAK

Re: Kosten begrafenis

Ongelezen bericht door NAK »

Ben,

Laat je vriendin zo snel mogelijk contact opnemen met een notaris en aan hem aangeven hoe de familiaire situatie is.

Gesloten