LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten premievrij pensioen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
clemvandenberg

kosten premievrij pensioen

Ongelezen bericht door clemvandenberg »

Sinds 2012 ben ik in gesprek met Zwitserleven, die een in 2006 premievrij gemaakt pensioen(tje) voor mij in beheer heeft, over het de kosten die zij elk jaar aftrekt ten behoeve van de tussenpersoon (Geytenbeek) . Volgens artikel 55 van de pensioenwet mogen echter alleen de beheerskosten van het rendement mogen worden ingehouden. De tussenpersoon beheerst echter niet mijn pensioen, dat doet Zwitserleven. Zwitserleven verschuilt zich achter het contract dat er zou zijn met de tussenpersoon. Maar zij is de pensioenuitvoerder en heeft zich aan de wet te houden. Dat gaat boven alle afspraken uit. In 2012 heeft een toenmalige directeur van Zwitserleven (Duran) toegegeven dat zij fout zaten en dat e.e.a. zou worden hersteld en teruggestort. In 2013 is dat, na het vertrek van deze directeur, door Zwitserleven ingetrokken. Ik vrees dat Zwitserleven bang is voor de financiële consequenties als zij mij in het gelijk stelt, want er zijn veel ex collega's die eenzelfde claim zullen indienen. Ik vermoed dat er heel veel mensen in Nederland zijn met een premievrij pensioen die niet weten wat er allemaal ten onrechte in rekening wordt gebracht ten last van hun pensioen(tje).
Inmiddels heb ik via alle kanalen en herhaaldelijk Zwitserleven vriendelijk verzocht om 1. de servicekosten niet meer in rekening te brengen en om 2. de ten onrechte ingehouden bedragen over de afgelopen 5 jaar terug te storten in mijn pensioen. Tot nu toe zonder resultaat.
Negatieve publiciteit zou schadelijk zijn voor het imago van het Zwitserleven gevoel ... misschien dat u mij/ons kunt helpen om hen tot de juiste actie aan te zetten?
Met vriendelijke groet
Clem van den Berg

Gesloten