LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat hondenverzekering.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

@boertje van buuten,

Met katten is een inenting een andere zaak dan een hond.
Honden snuffelen over het algemeen graag aan elkaar en komen doorgaans veel buiten. Een goede enting elk jaar is dus redelijk noodzakelijk.
Wij houden ons daar trouw aan.

Maar, zoals ik al heb uitgelegd, heb ik omgerekend ( uitgaand van 8 jaar ) gemiddeld 22 euro per maand aan verzekering betaald.
Dat is dus over 8 jaar tijd 2112 euro.

Zoals ik al zei, hebben wij de laatste paar jaar van zijn leven vanwege zijn tumor erg veel kosten gehad. Hierbij heb ik mijn verzekeringsgeld er al dik uit!
Als hij niet ziek was geworden, dan klopt je verhaal dat we beter het geld apart hadden kunnen leggen.

Er zijn voordelen en nadelen welke allemaal gebaseerd zijn op ALS DIT, ALS DAT, DAN DIT, DAN DAT!
Daar is toch ook een verzekering voor? Om er zeker van te zijn dat je niet bijvoorbeeld in het eerste jaar vanwege een breuk of onverwachte ziekte oplopende kosten hebt welke je in 1 keer op moet hoesten?
Dierenarts kosten kunnen afhankelijk van wat er is oplopen tot al snel richting de 5000 euro als het even tegen zit. Een beetje operatie kost je al snel tussen de 1000 en 3000 euro, ook weer afhankelijk van de situatie.

Nu hebben wij een Amerikaanse Bulldog, zoals reeds gezegd en ik heb liever verzekeringskosten dan dat ik geld apart leg. Om de 24 euro per maand zit ik niet in en ben daarbij dus wel verzekerd tegen onverwacht hoge kosten welke in 1 keer betaald moeten worden.

Dus, ieder zijn ding. En nogmaals, een hond moet gewoon geënt worden. Kans op ziektes is bij honden een stuk groter dan bij katten.

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Daan,

Allereerst heel vervelend dat jullie hond zo ziek was. Ik heb in mijn eerdere berichten ook aangegeven dat je met sommige dingen wel consequent moet enten. Natuurlijk moet iedereen zelf uitmaken of hij kiest voor een verzekering of een potje dat je opbouwt. Ik heb bij een eerder geplaatst topic ook aangegeven ''ieder zijn meug''. Iemand moet daar zelf een afweging in maken. Ik kies ervoor om het geld apart te leggen en ik heb idd geluk dat mijn dieren in zeer goede gezondheid zijn.

Wel blijf ik van mening dat het hele verzekeringssysteem verkeerde invloeden heeft op marktwerking, prijzen, eventuele handelswijze van dierenartsen ed en daar zullen ook mensen die hun dieren verzekerd hebben, last van krijgen. Mede om die reden ben ik geen voorstander van verzekeringen. Ik hoop in ieder geval dat je hond die je nu hebt een lang en gezond leven tegemoet mag zien zonder veel bezoeken aan de dierenarts.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

boertje van buuten schreef:Ik hoop in ieder geval dat je hond die je nu hebt een lang en gezond leven tegemoet mag zien zonder veel bezoeken aan de dierenarts.
Dat hoop ik ook. Amerikaanse Bulldogs worden gemiddeld zo rond de 10 à 11 jaar.
Hopelijk wordt deze hond niet ziek in de loop van zijn leven en kan hij gewoon door ouderdom het loodje leggen.
Een dier moeten laten inslapen terwijl hij normaal nog wel even had meegekund is nooit leuk natuurlijk! Dat heb ik wel gemerkt bij de vorige.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb zelf geen hondenverzekering , maar in het geval van Daan heeft die er toch profijt van gehad.

Hopenlijk wordt deze hond ouder Daan.

miexie
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:18

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door miexie »

Ook wij hebben anderhalf jaar geleden voor deze vraag gestaan. Wij hadden een pup en de een zei inderdaad, leg het geld opzij (maar dan ook echt opzij alleen hiervoor), de ander adviseerde ons een verzekering.

Ik ben toen gaan vergelijken (overigens heb ik niet bij Kruidvat gekeken, dus daar kan ik niets over zeggen) en de verzekering die wij uiteindelijk hebben afgesloten kost ons € 230,- per jaar.

En wat zijn wij blij dat we dit uit eindelijk toch hebben gedaan. Onze hond werd namelijk toen hij ruim 1 jaar oud was plotseling heel ziek. Om een lang verhaal kort te maken heeft onze hond 3 dagen bij de dierenarts aan het infuus gelegen. En toen ik hem de laatste dag wilde ophalen was zijn situatie alleen maar verergerd. Er zat bijna geen leven meer in, het was echt vreselijk. De enige optie was nog, naar Utrecht, de Universiteitskliniek. En dat kost geld wisten we.... maar we waren verzekerd en konden onze jonge hond niet zomaar laten gaan. Dus meteen vanuit Limburg daar naartoe gereden. Ook hier heeft hij 3 dagen gelegen en allerlei onderzoeken gehad. Langzaamaan ging het steeds beter en nu ruim een half jaar later is hij helemaal genezen.
Helaas konden ze ons niet zeggen wat het nu geweest was, maar waarschijnlijk een bacterie of iets dergelijks, iets wat dus iedere hond kan overkomen.
En meteen daarna de kosten natuurlijk, opgeteld (dierenarts + Universiteitskliniek) bijna € 2500,-. Al hadden we het zelf moeten betalen, dan hadden we het zeker ook gedaan, maar nu we de verzekering achter de hand hadden gaf maakte toch dat je je wat geruster voelt op dat gebied. Immers je hebt al genoeg zorgen over je zieke hond...
Het enige wat we zelf hebben moeten betalen is € 35,- eigen risico. Bij de verzekering van ons is het namelijk zo dat je alle nota's mag opsparen, tot max. 1 jaar en dan in een keer kunt indienen. Per keer dat je iets indient heb je € 35,- eigen risico. In dit geval ging het om een groot bedrag dus hebben we meteen gedeclareerd, maar kleine nota's sparen we dus op.
'Toevallig' werk ik zelf ook in de verzekeringen en ik denk dat men bij een overweging al dan niet een polis af te sluiten het volgende moet meenemen:
- kan ik in geval van schade/ziektekosten dit zelf betalen, ook als het een groter bedrag betreft?
- zo ja, wil ik dat dan ook?
Uiteraard moet je ook kijken wat de premie is en of dit wel in verhouding staat tot een eventuele 'schade'.
Want een verzekering is, zoals Daan al zei, voor de gevallen van ALS, anders waren verzekering overbodig, maar we kunnen nu eenmaal niet in de toekomst kijken. Bij een auto overweeg je wellich ook de all-risk te verzekeren, maar ook daar hangt de keuze af van wat je evt. zelf kunt en wil dragen.
Wij hebben de premie voor de rest van zijn leven er al uit ;) en hopelijk blijft het ook hierbij natuurlijk. Maar ik heb de verzekering afgesloten omdat je toch al vrij snel aan het premiebedrag zit, al heeft je hond een paar keer een kleinigheidje.
Al met al is dus de keuze voor iedereen anders. Maar ik hoop dat ik mijn hele leven alle premies voor niks betaal…. dan heb ik ook geen schade.

Succes met je keuze!

S.Vink
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:24

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door S.Vink »

Ook ik heb mijn beide honden (Shih tzu's) verzekerd bij Proteq en was erg blij met de verzekering want ik heb wel met beide erg veel kosten moeten maken en daar kon geen spaarpotje tegenop.
Nu is inderdaad Proteq de tarieven aan het verhogen en bij mij wordt het per hond zo'n 40 % duurder maandelijks.
Dit komt omdat Proteq een hoger bedrag gaat uitkeren jaarlijks en er aandoeningen aan bv heupen vergoedt gaan worden.
Ik ben het er ook totaal niet mee eens en ga ook uitstappen maar wil wel naar een nieuwe verzekering dus ben erg benieuwd naar ervaringen bij andere maatschappijen.

lousje04
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:20

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door lousje04 »

Proteq voert tegenwoordig wel elk jaar een verhoging uit als het huisdier ouder wordt. Instaptarieven zijn ook al stuk hoger.

Had mijn vorige hond 9 jaar geleden verzekerd met een aanvullende verzekering er wordt hier wel gesteld dat de verzekeringskosten niet verhoogd zijn indertijd, maar dit is beslist niet waar ! Ze hebben het alleen op een andere manier gedaan, de voorwaarden zijn in de loop der jaren veranderd.

Toen ik de verzekering voor 5 jaar afsloot heb ik bewust castratie/sterilisatie erbij gedaan, dan werd dat op 5% eigen bijdrage na volledig vergoed. Maar dat is in de loop der tijd veranderd naar een eigen bijdrage van 50% ! Ook de eigen risico is in de loop van de verzekering verhoogd van 5% per nota naar 19% per nota , toch behoorlijke verhogingen. En uitstappen had niet zoveel zin want had verder geen medische kosten gehad van mijn hond pas de laatste 3 mnd van haar 9 jarige leven.

Toch mijn nieuwe pup weer verzekerd maar dit keer alleen basis, wel gek dat ik voor haar nu MEER betaal voor basis alleen dan ik voor mijn senior hond betaalde die aanvullend verzekerd is.

Soms hebben ze zowieso rare dingen zoals 60 dagen vasthouden van teveel betaalde premie, zie ander topic.

Een verzekering voor een hond vind ik wel aan te bevelen, de kosten van de dierenarts kunnen enorm zijn en soms moeten mensen dan puur om de kosten besluiten ze in te laten slapen ipv behandeling. Nu betaal je 19% vd rekening en dan is het beter te behappen.
Ook de erfelijke aandoeningen ED en HD bv zitten nu in het basispakket, dat is wel positief. Voor entingen zou ik niet bijverzekeren, je betaald dan per jaar meer aan die extra verzekering dan dat je kwijt zou zijn aan de entingen zelf. (bel eens rond naar dierenartsen, de prijzen van entingen verschillen enorm, van 25 euro voor volledige cocktail tot 120 voor dezelfde enting) En crematie en euthanasie kosten zou ik ook niet voor bijverzekeren, als het goed is leeft een dier jaren , in die jaren de extra premie berekend kon je voor dat geld wel 10 keer je hond laten cremeren en euthanasie zit standaard al in het pakket...

Diana1574
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 okt 2011 17:13

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Diana1574 »

ik heb ook een verzekering lopen voor mijn hond maar dit doe ik ook nooit meer.
ik heb een verzekering afgesloten toen hij een pup was voor 5 jaar en per jaar krijg ik maar 55,- euro vergoedt terwijl ik er 27,-euro per maand betaal.
Ik zou inderdaad zelf een bedrag per maand wegleggen.

lazylois
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 mar 2011 18:04

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door lazylois »

krijg ik maar 55,- euro vergoedt terwijl ik er 27,-euro per maand betaal.
Wat een schandaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Diana1574 schreef:ik heb ook een verzekering lopen voor mijn hond maar dit doe ik ook nooit meer.
ik heb een verzekering afgesloten toen hij een pup was voor 5 jaar en per jaar krijg ik maar 55,- euro vergoedt terwijl ik er 27,-euro per maand betaal.
Ik zou inderdaad zelf een bedrag per maand wegleggen.
Kun je daar nu niet onderuit dan met die nieuwe regel dat men verzekering kan opzeggen ?

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

ik heb ook een verzekering lopen voor mijn hond maar dit doe ik ook nooit meer.
ik heb een verzekering afgesloten toen hij een pup was voor 5 jaar en per jaar krijg ik maar 55,- euro vergoedt terwijl ik er 27,-euro per maand betaal.
Ik zou inderdaad zelf een bedrag per maand wegleggen.
Belachelijk! Welke verzekeraar is dit? Staat er een maximale vergoeding in de voorwaarden. Ik vind dit oplichterij!

Fris
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2010 11:02

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door Fris »

al eerder gereageerd, maar voor de belangstellenden nogmaals; het verschil tussen alle verzekeringen is behoorlijk subtiel. Als je een hond hebt dan zou ik kijken naar welke (erfelijke) aandoeningen hij waarschijnlijk heeft, elke hond is weer anders.

het zit 'm altijd in de kleine lettertjes, wat wel en wat niet is verzekerd. Orienteer je vooral lang en uitgebreid. Er zijn nogal wat sites op internet die dierenverzekeringen vergelijken. Typ maar in Google en je hebt er zo een paar, bv http://www.dierenverzekering-vergelijken.eu, maar zo zijn er nog een heleboel. Gewoon even wat tijd in steken!
Er zijn eigenlijk maar een stuk of drie echte verzekeraars, de rest koopt het daar weer in, bv Hema of kruitvat. Ik vraag me dan ook af wat ze schrappen in de polis om winstgevend te zijn, maar goed.

tillie32
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jun 2013 09:34

Re: Kruidvat hondenverzekering.

Ongelezen bericht door tillie32 »

De mensen die al eerder een hond gehad hebben kunnen het eenvoudig uitrekenen. Leg de kosten die je bij een eerdere hond hebt gemaakt naast de kosten van de hondenverzekering van je evt. nieuwe hond en je kan onmiddellijk zien of het de moeite waard is om te verzekeren of dat het beter is zelf geld opzij te zetten.

Groet Tillie




Hondenverzekering, wel of niet doen?

Gesloten