Enige tijd geleden is, uit zicht, uit mijn kofferbak, de labtop van mijn vriendin gestolen. Autovz vergoedde wel braakschade, maar geen labtop.
Verwezen wordt naar mijn inboedelverzekering. Hier wacht ik nog op antwoord, maar ik ben bang dat ze gaan verwijzen naar het feit dat het niet mijn labtop is maar die van iemand anders en/of dat auto niet onder inboedel valt.
Wie heeft ervaring hiermee en weet welke verzekering hiervoor gebruikt kan worden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] labtop vn vriendin gestolen uit mn auto: wiens verzekering?
Re: labtop vn vriendin gestolen uit mn auto: wiens verzekering?
De inboedelverzekering biedt dekking tot ong. € 225,--, dus verwacht u daar geen wonderen van.
Wanneer u samenwonend bent, maakt het niet uit dat het niet uw laptop betrof. Anders dient uw vriendin haar eigen inboedelverzekering aan te spreken.
Tenzij er een aparate verzekering voor de laptop is afgesloten zal er geen andere verzekering zijn die dekking biedt. Tenzij u niet samenwonend bent en u de laptop van uw vriendin had geleend, dan is er een kans op vergoeding van de dagwaarde door uw aansprakelijkheidsverzekering.
Wanneer u samenwonend bent, maakt het niet uit dat het niet uw laptop betrof. Anders dient uw vriendin haar eigen inboedelverzekering aan te spreken.
Tenzij er een aparate verzekering voor de laptop is afgesloten zal er geen andere verzekering zijn die dekking biedt. Tenzij u niet samenwonend bent en u de laptop van uw vriendin had geleend, dan is er een kans op vergoeding van de dagwaarde door uw aansprakelijkheidsverzekering.