LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lange afhandelingstijd inderpender

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Tinos1976

Lange afhandelingstijd inderpender

Ongelezen bericht door Tinos1976 »

Op 20 Juni is bij mij ingebroken voor de autosleutels en is mijn auto meegenomen. Hiervoor ben ik via independer verzekerd bij Aegon.

Al met al ben ik nu 68 dagen!! verder en is de schade nog niet afgehandeld. Telefonisch contact met independer levert nooit een concrete datum op dus ik weet niet wanneer de schade nu echt afgehandeld wordt.

Ik snap best dat er 30 dagen staan voor het wachten op een eventuele vonst van de auto. Maar dan is er ook voldoende tijd om de rest te regelen!

De vragen waarmee ik zit zijn de volgende:
- Is deze gang van zaken normaal? Met name kijkend naar de afhandeling na 30 dagen?
- Wat zijn mijn rechten in deze?
- Welke jurische middelen heb ik of raad u mij aan?

met vriendelijke groet,

M van der Maade
Laatst gewijzigd door Tinos1976 op 27 aug 2012 08:06, 4 keer totaal gewijzigd.

Independer.nl

Re: Lange afhandelingstijd inderpender

Ongelezen bericht door Independer.nl »

Beste M. van der Maade,

We willen het graag voor u uitzoeken. Zou u ons uw polisnummer en het kenteken van de auto kunnen toesturen per e-mail? Dit mag naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Astrid Leek
Independer.nl

vroem

Re: Lange afhandelingstijd inderpender

Ongelezen bericht door vroem »

aangezien verzekeraars verwachten dat de consument binnen 30 dagen de premie voldoet anders opschorten polis , is een dergelijke temrijn ook te verwachten voor afhandeling .
verzekeraars hebben er steeds meer een handje van te zoeken naar mogelijkheden niet uit te keren ook als staat in de polis zwart op wit dat het risico voor bepaalde zaken toch echt voor de verzekeraar is (anders hoef je je niet te verzekeren).
En anders vertragen ze wel de uitbetaling (rentevoordeel) Ik ben bij voorkomende gevallen dat ik een langzame tegenpartij verwacht steeds makkelijker er de rechtsbijstand op te zetten, met extra kosten voor tegenpartij/verzekeraar tot gevolg. laatst ook weer bij de hand gehad (tegenpartij Connexion), kost ze dan toch extra wettelijke rente en incassokosten..
U kunt altijd een incassoprocedure opstarten, ook als consument/burger.

Gesloten