LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lening leenplatform

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
joke33

Lening leenplatform

Ongelezen bericht door joke33 »

:evil:
Ik ben benaderd door Leenplatform met de mededeling dat zij mijn lening goedkoper konden geven. Aangezien drie jaar minder betalen mij als muziek in de oren klinkt heb ik toegestemd dat iemand bij mij langskwam. Ik kreeg een mooi verhaal opgespeld en hij had alles bij zich dus of ik een uurtje later maar even zoveel papiertjes wilde tekenen. Oh.. tja.. het is wel verplicht een verzekering af te sluiten maar het kost je ca. 8 euro in de maand en dan ben je voor alles verzekerd. Hij had iets over 2.500 euro om te starten. Ik weet het, ik ben heeeel erg naief maar ik had werkelijk geen idee waar die man het over had. Bleek achteraf om een belegging te gaan die ik snel ongedaan kon maken. Ik wil niet beleggen, ik wil zo snel mogelijk van die lening af door gewoon maandelijks te betalen. Ik ben hier zo van geschrokken dat ik met hangende pootjes terug ben gegaan naar mijn "oude"leningverstrekker die een brief voor me heeft gemaakt naar Cardif. Ik, idioot die ik ben, ben inmiddels een week lang met de belegger aan het bellen waar mijn startgeld blijft. De beleggingsmaatschappij blijft volhouden dat ze het geld nooit hebben ontvangen en vandaag ben ik er eindelijk achtergekomen dat het geld nooit aan de beleggingsmaatschappij is betaald maar aan CARDIF!! :x
Ik heb me helemaal suf gebeld en het enige wat ik te horen krijg is dat ik een brief moet schrijven naar de directie van leenplatform.
In plaats van een goedkopere lening heb ik een veel hogere lening dan ik had gedacht en ben ik 2567,00 euro kwijt aan een verzekering waar ik NIETS aan heb en die ik niet wil. 8 euro per maand is voor mij toch heel iets anders dan 2500 euro voor een verzekering die achteraf niet zo verplicht was als dat de tussenpersoon deed voorkomen. Heeft iemand ervaring hiermee en weet iemand wat ik het beste kan doen of is er iemand die mij hier mee wil helpen?
Het enige wat ik kan doen is in ieder geval waarschuwen voor LEENPLATFORM.......!!! Je wordt zo overrompelt door zo'n verkoper met prachtige verhalen en dan krijg je allerlei papieren voor je neus die je mag tekenen, tijd om door te lezen is er niet want hij staat al met zijn fax klaar...
Dit soort bedrijven zijn staatsgevaarlijk want ze brengen mensen echt in psychische ellende en daar zit toch niemand op te wachten?
Joke

pdevoer

Re: Lening leenplatform

Ongelezen bericht door pdevoer »

Wat een onzin verkondig je Joke:

Ik heb zelf bij DSB en Leenplatform gewerkt, bij beide een aantal jaar gedurende mijn studies (niet als adviseur overigens). Ik kan me voorstellen dat je je overrompelt voelt, maar je hebt altijd 30 dagen om alles terug te draaien of aan te geven dat je niet akkoord gaat (ook al heb je getekend, mits het binnen die 30 dagen is.). Daarnaast verplicht de WFD (Wet Financiële Dienstverlening) intermediairs om een extra parafenlijst te tekenen. Dit heb jij dus ook getekend, meerdere handtekeningen op een pagina. Waarom ? Omdat je dan aangeeft akkoord te gaan met het contract en dat je alles volkomen hebt begrepen. Zou je dit niet ondertekend hebben dan kan je alsnog naar de rechter stappen. Echter betwijfel ik dit laatste, aangezien geen enkele bank zaken doet met een intermediair die dit formulier niet kan aantonen (dat mag immers wettelijk gezien niet !).

Waarom dit formulier in het leven geroepen is ? Laat ik dhr. Zalm citeren, die afgelopen week op een conferentie het woord voerde m.b.t. wijzingen in de WFD. Hij zei: "dit soort zaken komen er om de domme en onwetende consument nog meer tegen zichzelf te beschermen !" (ja, dit is echt zo gezegd: leuk he dat een minister zo over de mensen praat door wie hij zit waar hij nu zit).

Mensen moeten zich meer en meer bewust worden van wat ze tekenen en waar ze akkoord mee gaan. Sommige mensen, zoals jij naar ik aanneem op basis van je voorgaande verhaal, durven gewoonweg geen nee te zeggen en gaan achteraf weer klagen !

Schuld van de adviseur die hier misbruik van maakt, zal je waarschijnlijk zeggen. Dan had je beter moeten lezen en/of vragen of zeggen dat je er een aantal dagen mee wacht.

Maar je kan de schuld natuurlijk ook leggen bij organisaties die jou producten bieden in jouw constante zoektocht naar materialistische bevrediging (niet specifiek op jou van toepassing, maar wel voor 95% van de kredietnemers). Deze organisaties verleiden jou immers meer en meer tot het doen van aankopen die je niet kan betalen !!!!!

p.s. over die koopsom van 2500 euro, dit doen sommige organisaties omdat mensen dan niet te maken krijgen met tussentijdse premieverhogingen (kan een voordeel zijn). Daarnaast staat dit ook duidelijk in het contract en de parafenlijst, dat dit bedrag in een keer wordt betaald. Is dit volgens jou niet zo, lees de contracten en parafenlijst dan nog maar eens goed of vraag deze op bij Leenplatform !!

Gesloten