LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levenslang bij Monuta

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
surfingjohn
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:06

Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door surfingjohn »

Ik betaal al premie vanaf 1985 bij de Monuta en ik heb het gevoel levenslang veroordeeld te zijn bij deze verzekeraar. Ik vraag me af of dit nog wel van deze tijd is. Aan Monuta deze vraag ook gesteld en of de polis ook in een ander vorm over te zetten is. Inmiddels 3 verzoeken ingediend, maar het blijft stil.
Vanmiddag wel een medewerkster aan de lijn gehad, maar die belde naar aanleiding van een telefoontje over een splitsing van een polis (ivm echtscheiding), dan maar aan deze medewerkster gevraagd hoe dat nu zit, deze houd vast aan de gemaakte afspraken van 1985 (afsluitdatum van deze verzekering, de natura polis) weet niets van de brieven, ligt op een andere afdeling. Bij haar gevraagd of er wat mogelijkheden zijn, daarna ontspon zich een eigenaardige discussie met deze dame, uiteindelijk toen ik mij afvroeg of niet duizenden mensen een gelijksoortige verzekering had en ik wel benieuwd was als ik dit ging opzoeken op internet, beschouwde zij dit als een dreiging! Het telefoongesprek maar beëindigd en haar een mooie toekomst bij Monuta toegewenst. Zeer eigenaardige gesprekken voeren de medewerkers van Monuta! Zijn er nog meer mensen die van het levenslange afwillen? en is dit wel mogelijk of ben je inderdaad tot je dood verbonden met Monuta?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U kunt uw polis opzeggen en dan zal Monuta u met een schijntje van uw ingelegde geld 'afkopen'.
Daarna kunt u zich rustig verzekeren bij een ander.

Yoram Hutzezon
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 09:48

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door Yoram Hutzezon »

Beste heer,

Ik heb uw bericht gelezen en wil daar graag op reageren. Mijn naam is Yoram Hutzezon en ik werk voor Monuta. Wij vinden het heel vervelend dat u geen antwoord krijgt op uw vraag en het gevoel heeft niet correct behandeld te zijn aan de telefoon. Dat u dit zo ervaren heeft spijt ons. We zoeken graag voor u uit wat de mogelijkheden zijn. Om dit voor u te kunnen doen hebben we echter wel gegevens van u nodig. Ik wil u dan ook vragen om ons een mail te sturen met daarin hoe we u kunnen bereiken. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op. U kunt uw mail sturen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Yoram Hutzezon,
Monuta

surfingjohn
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 mar 2009 22:06

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door surfingjohn »

Door Monuta is kontakt opgenomen met mij, e.e.a. is uitgesproken en de diverse mogelijkheden zijn uitvoerig aan de orde geweest. Wat mij betreft kan hier een slotje op.

Lelietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2013 05:56

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door Lelietje »

Heel herkenbaar. Ook in 1985 een in-natura-verzekering afgesloten bij Monuta ('cadeautje' van mijn vader). Ondertussen ge-emigreerd naar de andere kant van de wereld en na 26 jaar premie betalen, polis premie-vrij gemaakt. Aanvankelijk wilde ik de polis afkopen, maar ik schrok van het lage afkoop-bedrag, wat je dus op het allerlaatst pas hoort, na het indienen van het verzoek, ook niets van een specificatie ontvangen ofzo, gewoon een bedrag en daar mag je het mee doen, dus toch maar gekozen voor een hoger bedrag dat uitgekeerd wordt bij overlijden. Anderhalf jaar later besluit ik dat ik toch liever helemaal van Monuta af wil, en omdat bij Monuta alle benodigde documenten al liggen voor afkoping, dacht ik dit vrij gemakkelijk alsnog te kunnen doen.

Niet dus. Kat-en-muis-spelletje begint 'dood'leuk overnieuw, maar nu doen ze nog moeilijker, willen ze nog meer bewijs dat ik ge-emigreerd ben (is voorwaarde afkopen), zelfs bewijzen die niet bestaan in het land waar ik nu woon, kortom: ik word er he-le-maal simpel en gestoord van. Ze kunnen me zo bellen, hebben ze zelfs al eens gedaan, ik sta in het telefoonboek online inclusief bijbehorend overeenkomend adres en ik mail ze met mijn buitenlandse e-mailadres. Nadat ik wat tegenvragen ben gaan stellen, krijg ik geen antwoord meer. Volgens mij wordt bij Monuta iedereen behandeld als hun meest onbeleefde klant ofzo.

Sterker nog, ik verdenk ze er nu zelfs van dat ze, na mijn overlijden, ipv. met de uitkering, alsnog met het afkoopbedrag aankomen, omdat ik daar al voor getekend heb en niet voor de uitkering bij overlijden (was blijkbaar niet nodig om daar apart nog een verzoek voor in te dienen) dit in combinatie met een achterban die niet veel zal snappen van de NL'se paperassen. Alles wat maar fout kan gaan is al fout gegaan bij Monuta, ik heb nog nooit zo'n ... (vul zelf maar iets in) bedrijf meegemaakt, en dat nadat ik al zoveel jaren een keurige klant van ze ben!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat een polis een laag afkoopbedrag heeft is ook wel weer logisch. Het is immers geen persoonlijke spaarpot. Als je de pech heb om na een paar maanden premie te hebben betaald te overlijden, dan wordt je begraven terwijl je maar een paar euro betaald hebt. Die kosten worden dan betaald door mensen die langer premie betalen. Dit is de kern van verzekeren. Als je zeker zou weten dat je 80 wordt moet je geen begrafenisverzekering nemen, maar gewoon gaan sparen.

Lelietje
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2013 05:56

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door Lelietje »

Mijn hemel, GJvdZ, mag ik je vragen wat de toegevoegde waarde is van jouw bericht op mijn specifieke situatie?! Dit is een reactie 'à la Monuta', alsof ik dit soort dingen niet weet, laat staan iets aan heb. Wat ik wel weet, is, dat ik een grote kans heb om 80 jaar te worden, vandaar dat ik alsnog wil sparen met dat schijntje van Monuta!

Update: inmiddels ben ik helemaal weg bij Monuta, ik voel me vrij, geen levenslang meer, geen beroerde service meer, joehoe.

Richerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2014 15:10

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door Richerg »

Monuta is echt niet leuk als je het uitlaat betalen dus niks meer bij monuta wilt hebben staan zoals ik.
ik heb 3300.-€ staan en krijg daar 364.-€ van gestort dan ben ik van hun af ,
vind het diefstal van mijn geld . op de stie staat http://www.monuta.nl/uitvaartverzekeringen/opzeggen
dat ze 249-€ rekenen maar praktijk is anders.
ook de man aan de telefoon zij me zelf dat het niet kan mijn inleg afkopen.
pas toen ik zij dat het via deze site stond dat het wel on mijn geld bij hun weg halen was het kort af en zij alleen nog stuur je de papieren wel toe waar dit belachelijke bedrag op staat.
nog niet getekend maar ga hier dan ook echt niet mee accoort

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Levenslang bij Monuta

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat bedoel je met 'ik heb nu 3300 staan'? Is dat het bedrag dat zou worden uitgekeerd bij je overlijden? Of is het de betaalde premie? Of nog wat anders?

Gesloten