G,morgen iedereen,
Ik zit met een vraag waar ik zelf echt totaal niet uit komt.
5 jaar geleden samen met mn vriendin,nu vrouw, een huis gekocht via Bank of Scotland. Alles leuk en aardig en door beide inkomens een peulenschil...het was tenslotte een starterswoning...waarde 120.000. Uiteraard moest er ook een levensverzekering worden afgesloten. na wat informatie besloten we dat het een redelijk hoge mocht worden. in totaal betaalden we 200,- p.m. over een periode van 30 jaar.Na 5 jaar mocht je het bedrag opnemen. In de tussentijd is er een hoop gebeurd. Getrouwd,Kindje...nog een kindje,vrouw ging part-time werken en ik begon als Vennoot in een bedrijf die al 25 jaar bestond. Pas later hoorde ik van de andere vennoot dat het niet meer nodig was om met de levensverzekering van mij door te gaan,ik was via t berijf al verzekerd...danwel anders natuurlijk...zo,n risico verzekering. Zodat als er wat met mij zal gebeuren,mn vrouw financieel door t bedrijf zou worden gered.
Nu 5 jaar naar dato besloot ik Allianz is te bellen.De zaken gaan minder goed en ik zou graag nu wat geld kunnen gebruiken wat ik in al die tijd gespaard heb.Ook wilde ik wat inkrimpen met de levensverzekeringen en van 200 naar 100 per 2 personen gaan in de maand.
Na t Allianz-deuntje kreeg ik iemand aan de lijn. Hij vertelde direct al dat ik zowiezo altijd mn eigen geld had op kunnen vragen en niet 5 jaar had hoeven wachten. Mooi dacht ik....Toen vertelde hij dat er ook een ander addertje onder het gras zat...Bank of Scotland....Allianz moest toestemming vragen aan de bank en dan had je wel een heel goede reden nodig wilde jij dat krijgen.
Zoals ik al vertelde,ben ik al verzekerd door de zaak....is dit dan een goede reden? En wat zijn eigenlijk goede reden,s om JOUW eigen geld terug te krijgen.???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levensverzekering halveren,geld opvragen
Re: Levensverzekering halveren,geld opvragen
@vvdelta
Uit jouw opmerkingen maak ik op dat de polis verpand is aan Bank of Scotland. Dit betekend dat de rechten uit deze polis zijn overgedragen aan de bank. Wanneer je dit wilt aanpassen zal de verzekeraar dus toestemming moeten hebbren van de bank. Hierin heeft Allianz dus gelijk.
In de huidige markt is het zo dat maximaal 50% van de marktwaarde van de woning aflossingsvrij mag worden gefinancierd. Heb je echter een hypotheek die al langer loopt dan kan het zijn dat dit percentage hoger mag zijn. Vraag hierbij is natuurlijk of het verstandig is een hoger percentage te willen. Je moet dit antwoordt dan ook niet zien als advies maar als informatieverstrekking.
Je zult dus in overleg moeten met de bank om hen te vragen wat de minimale zekerheid is die zij wensen (hoeveel procent mag aflossingsvrij). Als je dit weet kun je Allianz een berekening laten maken van de benodigde premie voor het afdekken van het restant van de lening.
Houdt wel rekening met kosten die Bank of Scotland waarschijnlijk gaat rekenen voor het wijzigen van de verpande verzekering.
De verzekering via jouw werk is een risicoverzekering en heeft niets te maken met de aflossing van de hypotheek. Je dient dit daarom los van elkaar te zien. Met welk doel is deze verzekering gesloten (compagnonsverzekering, nabestaandenpensioen, enz?).
De 5 jaarsperiode is je waarschijnlijk verteld door een verkoper en niet door een adviseur! 5 jaar is namelijk de terugverdientermijn van de provisie. Na 5 jaar hoeft hij dus geen ontvangen provisie terug te betalen aan de verzekeraar.
Zoek een goede adviseur en laat je begeleiden in het proces. Kost waarschijnlijk wel wat maar levert ook een hoop op.
Uit jouw opmerkingen maak ik op dat de polis verpand is aan Bank of Scotland. Dit betekend dat de rechten uit deze polis zijn overgedragen aan de bank. Wanneer je dit wilt aanpassen zal de verzekeraar dus toestemming moeten hebbren van de bank. Hierin heeft Allianz dus gelijk.
In de huidige markt is het zo dat maximaal 50% van de marktwaarde van de woning aflossingsvrij mag worden gefinancierd. Heb je echter een hypotheek die al langer loopt dan kan het zijn dat dit percentage hoger mag zijn. Vraag hierbij is natuurlijk of het verstandig is een hoger percentage te willen. Je moet dit antwoordt dan ook niet zien als advies maar als informatieverstrekking.
Je zult dus in overleg moeten met de bank om hen te vragen wat de minimale zekerheid is die zij wensen (hoeveel procent mag aflossingsvrij). Als je dit weet kun je Allianz een berekening laten maken van de benodigde premie voor het afdekken van het restant van de lening.
Houdt wel rekening met kosten die Bank of Scotland waarschijnlijk gaat rekenen voor het wijzigen van de verpande verzekering.
De verzekering via jouw werk is een risicoverzekering en heeft niets te maken met de aflossing van de hypotheek. Je dient dit daarom los van elkaar te zien. Met welk doel is deze verzekering gesloten (compagnonsverzekering, nabestaandenpensioen, enz?).
De 5 jaarsperiode is je waarschijnlijk verteld door een verkoper en niet door een adviseur! 5 jaar is namelijk de terugverdientermijn van de provisie. Na 5 jaar hoeft hij dus geen ontvangen provisie terug te betalen aan de verzekeraar.
Zoek een goede adviseur en laat je begeleiden in het proces. Kost waarschijnlijk wel wat maar levert ook een hoop op.
Re: Levensverzekering halveren,geld opvragen
Dank voor dit zeer snelle en duidelijke antwoord! hier kan ik wat mee
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 jan 2012 11:28
Re: Levensverzekering halveren,geld opvragen
Geachte Vvdelta,
Bank of Scotland nodigt u uit om telefonisch contact met onze Hypotheek Service Desk op te nemen om de mogelijkheden met betrekking op uw hypotheek te bespreken.
Onze Hypotheek Service Desk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 's ochtends tot 18.00 uur 's avonds via 0800 - 888 88 22.
Met vriendelijke groet,
Bank of Scotland
Bank of Scotland nodigt u uit om telefonisch contact met onze Hypotheek Service Desk op te nemen om de mogelijkheden met betrekking op uw hypotheek te bespreken.
Onze Hypotheek Service Desk is telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 's ochtends tot 18.00 uur 's avonds via 0800 - 888 88 22.
Met vriendelijke groet,
Bank of Scotland