LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levensverzekering (oud DBV) Reaal

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Faulhaber

Levensverzekering (oud DBV) Reaal

Ongelezen bericht door Faulhaber »

Hallo,

Bij het afsluiten van onze hypotheek hebben we een levensverzerking (8 jaar geleden) afgesloten. Er was een opslag op mijn leven aangezien ik een te hoog cholesterol gehalte heb.

Het hoge cholesterol is weg, dus ik heb een herberekening aangevraagd. Formulieren ingevuld en bloedresultaten opgestuurd.

Ik krijg te horen dat de de opslag ervan kan, maar toch gaat de premie niet naar beneden omdat het eindbedrag niet gehaald gaat worden.

Is dit en kan dit zomaar? Ben ik nu het "slachtoffer" ?

REAAL Webcare
Contacteer:

Re: Levensverzekering (oud DBV) Reaal

Ongelezen bericht door REAAL Webcare »

Beste Faulhaber,

Goed dat je hebt gevraagd om een herbeoordeling nu je geen last meer hebt van een (te) hoog cholesterol. En fijn dat de opslag komt te vervallen. In dit bericht leg ik graag uit waarom de premie niet omlaag gaat.

Zeer waarschijnlijk heb je een beleggingsverzekering, met daarin een overlijdensrisicodekking. Deze verzekering is waarschijnlijk gekoppeld (verpand) aan je hypotheek. Gevolg daarvan is dat de hypotheekaanbieder voor (bijna) elke wijziging akkoord moet geven. Ook voor het verlagen van de maandpremie. Zonder akkoord kunnen we de maandpremie helaas niet verlagen.

Uiteraard profiteer je wel van de medische herbeoordeling. Van de maandelijkse inleg is nu namelijk een kleiner bedrag nodig voor de overlijdensrisicoverzekering. Vanaf nu gaan we een groter deel van de premie beleggen. Daardoor bouw je meer waarde op. Misschien is dit wel helemaal niet zo slecht.

Bovenstaande uitleg is natuurlijk vrij algemeen. Wil je meer informatie? Stuur dan even je polisnummer in een privebericht of per mail naar [email protected]
Wil je advies? Dan kun je contact opnemen met de tussenpersoon.

Met vriendelijke groet,
Reinout
REAAL Webcare

Gesloten