LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijfrente

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marlêne

Re: Lijfrente

Ongelezen bericht door Marlêne »

Natuurlijk gecondoleerd met het overlijden van je vader. Tuurlijk is dat alleen al erg genoeg om mee te maken.

maar over die lijfrente (hoezeer ik me ook kan voorstellen dat het erg pijn doet om zoiets te horen) het is allemaal wel correct verlopen.
Ik werk bij interpolis en lijfrentes worden heel vaak afgesloten bij ons. Met daarbij ook heel vaak een contraverzekering. Want zonder die contraverzekering is het geld na overlijden voor de verzekeraar. Lijkt niet eerlijk, maar zo zijn de voorwaarden van de lijfrentes. En niet alleen bij Interpolis. Je vader heeft (wel of niet met een juiste advisering) alleen gekozen voor een lijfrente en niet voor de contraverzekering. Deze verzekering had hij makkelijk kunnen afsluiten voor een klein eenmalig bedrag (koopsom). Dat bedrag had heel klein geweest en zeker niets afgedaan aan die 80.000,- euro.

Waarom hij die keuze niet gemaakt heeft kan ik niet zeggen, dat staat ook echt niet in onze papieren. Dat zou alleen je vader geweten hebben, maar waarschijnlijk had hij zich erg gezond gevoeld waardoor hij het niet nodig geacht heeft. En natuurlijk is het heel moeilijk om daar achteraf nog iets over te zeggen.

Ik weet wel dat het allemaal niet leuk is om dit zo mee te maken, en natuurlijk valt dit koud op je dak. maar Interpolis probeert je zeker geen troef te draaien, maar werkt precies volgens de voorwaarden van de verzekering, waarvoor je vader heeft getekend. Ik neem aan dat hij op de hoogte was van de voorwaarden, die niet interpolis alleen heeft opgesteld, maar wettelijk zo is geregeld. Anders zou ik eens contact opnemen met de belastingsdient ofzo. Die kunnen je dit zeker ook uitleggen. Ik kan verder weinog voor je doen, als eventueel een kopie van de polis naar je sturen met de voorwaarden. Wat er heeft afgespeeld tijdens het gesprek met de adviseur kan ik niet vertellen, want daar hebben we geen gegevens van.

Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven dat je een beetje helpt, want ook al werk ik bij Interpolis, ik kan me voorstellen dat dit heel koud op je dak komt, zeker zo na het overlijden van je vader. Je kunt me altijd mailen als je meer wilt weten.

Sterkte

Marlêne

Marlêne

ik had vergeten mijn mailadres te geven. Dus bij deze

Marlêne

Hij geeft het emailadres niet aan. Dus reageer hier maar dan laat ik wel iets weten

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

e-mail adres is wel zichtbaar (onder het envelopje) als je eerst (registreer) en inlogt, dus niet als gast reageert.

Maaktnietuit

Ongelezen bericht door Maaktnietuit »

Zoals gezegd, het is een typisch gevalletje jammer dat van de 80000 euro er uiteindelijk slechts 15000 euro lijfrente is uitgekeerd.

Maar voordat er van de daken geschreuuwd wordt wat een gemene boeven die levensverzekeraars zijn, is het reeel om ook de spiegelzijde te bekijken: als Vorthuis' vader de volledige 10 jaar had geleefd, dan was Interpolis erbij ingeschoten. Nu ging Voorthuis' vader vroegtijdig dood en dan is de verzekeraar ineens crimineel bezig met de zuurverdiende centjes van Voorthuis' vader.

Nee Voorthuis, zo zit de wereld dus niet in elkaar. Vergelijk het eens met een brandverzekering: als je 30 jaar premie hebt betaald en je hebt (gelukkig) nog nooit gebruik hoeven te maken van je verzekering (omdat je huis in al die jaren niet is afgebrand), ga je dan ook roepen dat de verzekeraar een gemene boef is die alleen maar van jouw geld profiteert?

Verzekeren heeft alles te maken met risico-overdracht. In het geval van een brandverzekering het risico dat je huis afbrandt, in het geval van een lijfrente het risico dat je heel oud wordt en je aan het einde van je geld nog een stuk leven over hebt.

Dus: nu niet meer klagen op dit forum. Jammer dat je vader geen contraverzekering heeft afgesloten, maar dat kun je de verzekraar niet aanrekenen.

K3

Ongelezen bericht door K3 »

Blijft triest

Gast

Als je vader nu 10 jaar was blijven leven, dan was de verzekeraar er bij ingeschoten. Hadden ze dan ook moeten roepen over je vader: wat een boef, sluit hij een lijfrente-uitkering bij ons af, blijft die boef gewoon 10 jaar leven.

Gast

Nou, die verzekeraar die was er nooit bij ingeschoten, ook al was zijn vader 200 jaar geworden !!

diete

Ongelezen bericht door diete »

Het is heel spijtig maar dat is het grote nadeel van een lijfrente

GEEN LIJF GEEN RENTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes

diet

diete

Ongelezen bericht door diete »

Om dit soort leed te voorkomen voor u zelf en andere

www.hamburg-mannheimer.nl

product : T70

het is maar een idee

Diete

Hollander

Ongelezen bericht door Hollander »

Nou, die verzekeraar die was er nooit bij ingeschoten, ook al was zijn vader 200 jaar geworden !!
200? Wat een onzin. De lijfrente liep maximaal 10 jaar, dus dat doet er niet toe.

De man had € 80.000 gestort. Hij kreeg € 850 per maand. Als hij 10 jaar had geleefd dan had de verzekeraar dus € 102.000 uit moeten betalen. Dat hadden ze (zelfs rekening houdend met de rente) niet uit die € 80.000 kunnen betalen.

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Rekening houdend met de rente staat die 80.000 euro nog steeds bij die bank op de rekening.
Die bank gooit dat gewoon bij de grote hoop en krijgt er dan iets (veel) meer rente van, dan iemand anders die 100 euro op de bank heeft staan.
Dus die 80.000 euro of het veelvoud ervan staat na die 10 jaar nog gewoon op de rekening.
Eventjes successierechten betalen en KASSA !!!
Weer een ton verdiend zonder enig risico.

Gast

Oh dat jullie zo veel verdienen wist ik niet.

Gast

Rekening houdend met de rente staat die 80.000 euro nog steeds bij die bank op de rekening.
Die bank gooit dat gewoon bij de grote hoop en krijgt er dan iets (veel) meer rente van,
Kletskoek. Het gaat om 80.000. Maandelijks moet daarvan 850 uitbetaald worden. Je moet 13,5% rente per jaar maken om die lijfrenteuitkering per jaar te doen de 80.000 in stand te houden.

En waar krijg je 13,5% rente? Misschien bij Legio Lease.

Zjeflegrande

Ongelezen bericht door Zjeflegrande »

Kletskoek, verzekeraars en banken investeren dat geld met honderden miljoenen euro's tegelijk, dus het gaat niet om 80.000 Euro.
Je bent toch niet zo naief dat je denkt dat ze het geld van elke klant apart gaat investeren hoop ik. En die 80.000 Euro levert heel wat meer op als die schamele 13,5 %.

DLC

Ongelezen bericht door DLC »

moet eerlijk bekennen dat ik niet alle berichtjes heb gelezen wegens tijdgebrek maar je dient inderdaad een contraverzekering af te sluiten. Kost bijna niets. Is hetzelfde als je wel een partner hebt om nabestaandenpensioen te verzekeren. Het niet afsluiten van een contraverzekering is niet slim. Tp's zullen je hier altijd op wijzen al is het alleen maar voor de extra provisie die deze ontvangt maar in de eerste plaats om het advies. Sorry maar het is niet anders. Waar de fout ligt maakt nu toch niet meer uit dus om hier na lang en breed over te praten heeft niet veel zin. Gewoon bij (direct) ingaande lijfrentepolissen altijd een contraverzekering afsluiten.

CeesK

Ongelezen bericht door CeesK »

Een lijfrenteuitkering is de beste manier om je kinderen te onterven !! De verzekeringsmaatschappijen geven er de voorkeur aan om te wijzen op de belastingvoordelen. Daarom trappen Nederlanders er nog steeds massaal in. Ze vertellen er niet bij, dat zij het voordeel in hun zak stoppen. En contraverzekering !!! Alleen het woord al !!!

Zodra mijn lijfrentepolissn expireren laat ik alles in een keer uitbetalen. Ik reken dan af met de fiscus en ik weet zeker, dat mijn geld ook echt mijn geld is.

Gesloten