LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lijfrente verzekering en de rvs oplichters

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
andree

lijfrente verzekering en de rvs oplichters

Ongelezen bericht door andree »

hoi vraag.wij hebben een kleine lijfrente verzekering bij de rvs van een bedrag van 6000 euro deze verzekering valt onder het nieuwe regime en de maand premie is niet afgetroken van de belasting nu wil de rvs niet meewerken aan een afkoop.vraag wat kan ik hier aandoen?

rednax

Re: lijfrente verzekering en de rvs oplichters

Ongelezen bericht door rednax »

En wat voor reden geeft de RVS hiervoor ?

Je zal toch zeker zelf weten wat je met je verzekering doet, even afgezien van de fiscale consequenties daq.

andree

dat er een lijfrenteclausule aan vast zit.

andree

hoi ik ben een brief aan het schrijfen naar de rvs.maar weet iemand het wet artikel dat het wel mogelijk is van het afkopen van lijfrente nieuwe regime?

inge2

Ongelezen bericht door inge2 »

Lijfrenteverzekeringen mogen niet worden afgekocht van de verzekeraar (of alleen onder bepaalde strenge voorwaarden, zoals een gezondheidsverklaring: zie de polisvoorwaarden) en daarnaast ook niet van de fiscus. Als u de verzekering toch afkoopt, moet u over de opbrengst niet alleen progressief belasting betalen, maar er wordt ook een zeer forse boeterente geheven (door de fiscus).
Maar als u ondanks dat alles toch wilt afkopen en bereid bent alle kosten (waaronder voor de medische keuring) te betalen, dan zal RVS daar wel toe bereid zijn. Laat dat dan maar schriftelijk aan ze weten (de wet eist dat u dat schriftelijk meedeelt).

andree

een medische keuring voor 6000 euro en de boete is toch maar 30% de maand premies zijn namelijk niet afgetroken van de belasting.

andree

ik zie niks in de polis staan over lijfrente volgens mij belazerd de rvs ons.het gaat om een persoonlijk pensioen plan met polis nr 0594 mischien heb jij een anderen polis?

Gesloten